استقبال تیم های ایرلند و ایالات متحده آمریکا از ماه غرور دگرباشان

به اشتراک بگذار:

دو تیم ایرلند و ایالات متحده آمریکا با استفاده از رنگ های رنگین کمانی به جای سفید سنتی برای اعداد روی پشت پیراهن خود به استقبال ماه غرور دگرباشان رفتند.

انجمن فوتبال ایرلند (FIA) طرح های ویژه رنگین کمانی را در روز شنبه و با انتشار تصویری از معاون کاپیتان جان اوشا در توئیتر، که در ماه مارس گذشته از فوتبال بین المللی بازنشسته شد به نمایش گذاشت.

FIA در توییتر نوشت: “این فقط یک عدد نیست، این یک بیانیه است.ایرلند، حامی حقوق دگرباشان جنسی است.”

ایرلند در دیداری دوستانه و در ضربات پنالتی، ایالات متحده را در ورزشگاه تل آویوا در جاده لنسدون، جایی که بیش از 32،300 طرفدار فوتبال این بازی را تماشا کردند، با حساب 2-1برد.

اما تصمیم استفاده از رنگ های رنگین کمانی در پیراهن هر دو تیم با یک واکنشی ضد و نقیض مواجه شد. بعضی از طرفداران این حرکت را حمایت کردند. کاربری در توئیتر نوشت:”یک حرکت فوق العاده، آفرین بر ایرلند”.

و آیزلینگ بی، بازیگر و کمدین ایرلندی، که پیشتر از مبارزات برای لغو ممنوعیت سقط جنین در کشور خودحمایت کرده است، متنی را به همراه با شمایل رنگین کمان توییت کرد: “بله. بله بله شما مرا وادار کردید که به تماشای فوتبال بنشینم. این کار خوب را ادامه دهید. ”

با این حال، برخی دیگر با نظرات همجنسگراستیز به این حرکت پاسخ دادند – و برخی این حرکت را خلاف قوانین فیفا مبنی بر ممنوعیت نصب نمادهای سیاسی بر روی پیراهن بازیکنان فوتبال دانستند.

کاربری در توییترنوشت: “این مسخره است! ورزش نباید مورد استفاده / مورد سوء استفاده قرار گیرد. میتوانید تصور کنید که اگر FIA تصمیم به تبلیغ  کتاب مقدس میگرفت چه موجی از اعتراض به پا میشد. ”

فرد دیگری در رسانه های اجتماعی نوشت: “من فکر کردم که قوانینی علیه استفاده از هر نماد سیاسی یا مذهبی به روی لباس ورزشکاران وجود دارد؟ مطمئن نیستم که این حرکت ممنوع است یا نه اما به نظرنامناسب می رسد.”

تیم فوتبال ایالات متحده نیز از استفاده از لباس هایی با شماره های رنگین کمانی توسط تیم های ملی مردان و زنان به منظور حمایت از ماه غرور دگرباشان خبر داد.

یک کاربر توییتر این تصمیم را تحسین کرد و نوشت: «از اینکه از افتخار حمایت میکنید ممنونم! ممنون از حمایت شما! ”

اما، این بار نیز واکنش ها ضد و نقیض بود.

فردی در توییتر نوشت: «سیاسی کردن فوتبال را متوقف کنید و گرنه نوشته هایی نظیر من یک مسیحی هستم و کتاب مقدس به من می گوید که همجنسگرایی یک گناه است را به روی پیراهن های ورزشکاران خواهید دید … رنگین کمان نمادی از وعده خدا است، اما اکنون با چرخشی سیاسی معنای دیگری پیدا کرده است. ”

جوئلین هینکل، یکی از بازیکنان فوتبال مسیحی در تیم ملی ایالات متحده،از حضور در تیم به دلیل الزام برای پوشیدن پیراهن رنگین کمانی خودداری کرد.

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/06/03/ireland-and-us-mark-beginning-of-pride-month-with-rainbow-pride-football-shirts/

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥58

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر