نصب بنای یادبود رنگین کمانی در ورشو پس از خرابکاری

به اشتراک بگذار:

پایتخت لهستان، جشن غرور دگرباشان جنسی را، پس از تخریب بنای قبلی با بنایی “جاودانی” جشن گرفته است.

در روز شنبه و پیش از برگزاری رژه غرور دگرباشان ورشو ، بنای جدید رنگین کمان در تقاطعی شلوغ در پایتخت این کشور، جایی که رنگین کمان با تابش نور به بخار آب تولید هولوگرافی از رنگین کمان کرده است، رو نمایی شد. این بنای تاریخی در تقاطعی شلوغ در شهر در محل بنای تاریخی رنگین کمان قبلی که بارها و بارها مورد تخریب قرار گرفت، قرار گرفته است.

برگزارکنندگان امیدوارند که رنگین کمان “نماد غیرقابل انکار عشق، صلح، حقوق بشر و برابری” باشد.

عشق، انجمن را ترک نمی کند، سازمانی که به سازماندهی این بنا کمک کرده است، گفت که این حرکت نمادین است.

اولا موزینسکا، رئیس انجمن، به The Telegraph گفت: “این رنگین کمان نشان دهنده آغاز مبارزات وسیع تر برای افزایش آگاهی درباره حقوق بشر و بویژه مبارزه برای برابری ازدواج در لهستان است.”

این بنای رنگین کمانی به موضوعی داغ در رسانه های اجتماعی تبدیل شده است. فردی در توئیتر نوشت: “این بنا جاودانی است و در اینجا برای همیشه نصب شده است.علوم رنگین کمانی بسیار قدرتمند است.”

گالری پیدا نشد !

رنگین کمان قبلی که از گله ساخته شده و در سال 2012 نصب شده بود، در نهایت در سال 2015 پس از چندین بار خرابکاری حذف شد.

پروژه نصب رنگین کمانی از نور توسط شرکت بستنی بن و جری حمایت شده است. این شرکت در گذشته به طور قابل ملاحظه ای از دگرباشان جنسی حمایت کرده است.

این شرکت در سال 2017 و پس از ممنوع کردن سفارش دو گلوله بستنی با طعم یکسان در حمایت از برابری ازدواج ، تیتر روزنامه ها را از آن خود کرد.

انتظار میرود که لهستان در این تابستان 12 رویداد غرور دگرباشان مختلف برگزار کند که شاهکاری برجسته  برای کشوری بسیار محافظه کار است.

در حال حاضر، حزب حقوق و عدالت راستگرا تحت رهبری رئیس جمهور دوودا دارای رکوردی بی سابقه در همجنسگراستیزی است. این سیاستمدار،در سال 2017 قانون پیش از ازدواج همجنسگرایان را مسدود کرده و اعلام کردد که ازدواج در قانون اساسی به وضوح و روشنی میان یک مرد و یک زن تعریف شده است. او همچنین قوانین مربوط به تطبیق جنسیت را که به مردم اجازه می داد به شکل قانونی جنسیت خود را تغییر دهند را وتو کرد.

طبق نظرسنجی Eurobarometer 393 در سال 2012، در لهستان، حدود 91 درصد از جمعیت به عنوان کاتولیک رومی شناخته می شوند.

اگر چه در لهستان همجنسگرایی قانونی است، افکار عمومی به طور کلی حامی دگرباشان جنسی نیست.

بر اساس نظرسنجی Equaldex،  چهل و شش درصد از کشور مردم لهستان بر این باورند که جامعه نباید همجنسگرایی را قبول کند. با این حال و علیرغم این آمار، امید اینکه لهستان در انتخابات آینده به اولین رییس جمهور همجنسگرای خود رای دهد، وجود دارد.

نظرسنجی های کنونی نشان می دهد که یکی از هر چهار لهستانی قصد دارد که به کاندید چپ، رابرت بیدرون، که در فعالیت  های سیاسی خود به عنوان فعال حقوق دگرباشان جنسی وارد شده است، رای بدهد.

بیدرون، که شهردار شهر Slupsk، با جمعیتی حدود 98757 نفر در شمال لهستان است، رقیبی بزرگ برای آندره دوودا رئیس جمهور فعلی محسوب می شود.

از آنجا که این انتخابات تا سال 2020 برگزار نخواهد شد،  بیدرون وقت زیادی برای جلب حمایت در سطح ملی را در اختیار دارد.

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/06/10/poland-warsaw-lgbt-rights-pride-rainbow-water/

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥22

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر