برگزاری جشن ازدواج همجنسگرایان در کلیسای متحد استرالیا

به اشتراک بگذار:

کلیسای متحد استرالیا قوانین خود را برای ایجاد امکان برگزاری جشن عروسی زوج های همجنسگرا را در کلیساها تغییر داده است.

کلیسای متحد استرالیا سومین در میان بزرگترین کلیساهای مسیحیان در استرالیا و حامی کلیسای کاتولیک و کلیسای آنگلیکان است که بر طبق سرشماری سال 2016، نزدیک به یک میلیون عضو دارد.

مجمع ملی کلیسا هفته گذشته برای اولین بار برای ایجاد امکان برگزاری مراسم ازدواج همجنسگرایان در کلیسا و پس از آنکه اکثر استرالیایی ها در سال 2017 به ازدواج همجنسگریان رای گفتند، به توافق رسید.

طبق قوانین جدید، کلیسای متحد دو دیدگاه برابر و مجزا درباره ازدواج؛ یکی شامل ازدواج همجنسگرایان و دیگری شامل  ازدواج بین یک مرد و یک زن، را به منظور احترام به تنوع باورهای مسیحی در میان اعضای این کلیسا” به رسمیت میشناسد.

این قطعنامه به کشیشان این کلیسا اجازه می دهد که بر اساس دیدگاه های فردی خود انتخاب به انجام دادن و یا رد کردن ازدواج های رنگین کمانی، استفاده کنند.

دیدره پالمر، یکی از اعضای هیئت مدیره کلیسای متحد استرالیا ، می گوید: “این تصمیم حاصل سال ها تفکر، دعا و کسب بصیرت است. من می خواهم از مجمع ملی کلیسا برای پذیرش آنچه گفتگو از آن برای بسیاری از مومنان سخت است، تشکر کنم.”

پالمر به طور مستقیم با اعضای دگرباش جنسی کلیسا تماس می گیرد: “من می دانم که این گفتگو دردناک است و برای شما سخت است.”

او افزود: “ما همچنین افرادی را که به هر دلیلی قادر به حمایت از این تغییر، درد و دشواری شما در این فضا نیستند – ، تایید می کنیم. اکنون میتوانید از اینکه که حقوق شما برای پیروی از باورهای شما در مورد ازدواج مورد احترام قرار گرفته و محافظت خواهد شد، اطمینان حاصل کنید. من از همه شما برای شکل دهی جامعه مسیحی دوست داشتنی، که با وجود تنوع درز دیدگاه ها و ایمان قوی، با یکدیگر همدردی کرده و  از یکدیگر حمایت میکنند، تشکر می کنم.”

کلیسا می گوید که درک کامل، وفادارانه و محتاطانه مسائل مربوط به جنسیت و ازدواج، موجب توسعه کلیسا شده است. این سیاست جدید میگوید: “ازدواج هدیه ای از سوی خداوند به انسان و برای رفاه و آسایش تمام اعضای خانواده انسان هاست.”

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/07/13/australia-uniting-church-same-sex-weddings/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥60

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر