درخواست کمپین حقوق بشر آمریکا از ترامپ و پوتین برای توقف خشونت های دگرباش ستیز در چچن

به اشتراک بگذار:

کمپین حقوق بشر با انعکاس عریضه ایی طولانی در کاخ ریاست جمهوری درهلسینکی، پایتخت  فنلاند که محل برگزاری نشست دانالد ترامپ و ولادیمیر پوتین است، از آنها خواست تا خشونت علیه مردان همجنس و دوجنسگرا در چچن را به پایان برساند.

کمپین حقوق بشر یک روز پیش از دیدار پوتین و ترامپ ایده انعکاس این عریضه را در ساختمان محل برگزاری نشست این دو رهبر جهان تدارک دید. پیام های تدارک دیده شده عبارتند از: “ترامپ و پوتین: جنایات علیه بشریت در چچن را متوقف کنید.” و “تمام جهان در حال تماشا است”، نیز پیامهایی مبنی بر درخواست واکنش سریع، مانند “بررسی آزار و اذیت دگرباشان جنسی در چچن” و “محکومیت مجرمان به عدالت”.

در طول پانزده ماه ریاست جمهوری ترامپ، او از تایید آنچه کمپین حقوق بشر “شکنجه، سوء استفاده و قتل سیستماتیک”  مردان همجنس و دوجنسگرا در جمهوری چچن روسیه عاجز بوده است، و در عوض با دیدار با رئيس جمهور روسیه که در بهترین حالت، این خشونت را نادیده گرفته است، موافقت کرده است.

تای کوب، مدیر کمپین حقوق بشر جهانی، گفت:” ترامپ به شکل غیرقابل قبولی برخی از بدترین جنایات همجنسگراستیز عصر ما، از جمله حملات هولناک به مردان همجنس و دوجنسگرا در چچن را، نادیده گرفته است. ”

هم زمان با انعکاس پیام های کمپین حقوق بشر بر روی ساختمان ریاست جمهوری در هلسینکی، تظاهراتی در اعتراض به اجلاس سران ترامپ-پوتین در این شهر برگزار شد. در میان سایر سازمان های حقوق بشر، کمپین حقوق بشر همواره در اعتراض به خشونت های موجود علیه دگرباشان جنسی که رهبران با بی توجهی به آنها امکان ادامه داده اند، سخن گفته است.

کوب گفت: “کمپین حقوق بشر در هلسینکی است تا ازدانالد ترامپ بخواهد که به سکوت خشن اش در برابر جنایات عمومی علیه بشریت در چچن پایان دهد و از پوتین بخواهد که وقایع را عادلانه مورد بررسی قرار داده و مجرمان را محکوم کند.”

ویما لمپینن، رئیس Seta، سازمان ملی دفاع از حقوق دگرباشان فنلاند گفت: “ترامپ و پوتین باید از فنلاند که به عنوان یک رهبر جهانی در حقوق دگرباشان جنسی شهرت خوبی دارد، یاد بگیرند. دگرباشان جنسی چچنی، به دلیل ستم و خشونت حمایت شده از سوی دولتشان، از صدا، آزادی و حتی زندگی خود محروم شده اند. کسانی از ما که ما صاحب صدا هستند، به ویژه دولت هایی که ادعا می کنند از حقوق بشر دفاع می کنند، از نظر معنوی و اخلاقی موظفند که از اجرای عدالت در حق مجرمان اطمینان حاصل کنند. ”

از آوریل گذشته، زمانی که یک رسانه مستقل روسیه به نام نوایا گزتا به انتشار اخبار مربوط به پاک سازی مردان همجنس و دوجنسگرا در چچن  را منتشر کرد، دستگیری بیش از یکصد مرد همجنس و دوجنسگرا و قتل بین سه تا بیست نفر از آنها گزارش شده است.

ایگور کوچتخف، رئیس شبکه همجنسگرایان روسیه که یکی از بزرگترین سازمانهای بین المللی برای دفاع از حقوق دگرباشان جنسی است، گفت:”ما از همه مردم و سازمان هایی که از فعالیت های ما در چچن حمایت می کنند سپاسگزاریم.  توجه و فشارهای جهانی بر مقامات روسیه ضروری است. مقامات روسیه حتی وجود دگرباشان جنسی در چچن را انکار می کنند اما با ادامه فشارهای بین المللی، ما قصد داریم که آزار، شکنجه و قتل دگرباشان جنسی در چچن را متوقف کنیم و از اینکه افرادی که مسئول این جنایت علیه بشریت هستند، عادلانه محاکمه می شوند، اطمینان حاصل کنیم. ”

در حالی که اعضای کابینه ترامپ مانند سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، خانم نیکی هلی و سخنگوی وزارت امور خارجه، هدر نائورت که خشونت در چچن را مورد تایید قرار داده اند، رئیس جمهور ترامپ در واکنش سریع و درست در این رابطه شکست خورده است. پوتین و قدیروف، رییس جمهورهای روسیه و چچن منکر گزارش ها شده اند.

به گفته کمپین حقوق بشر دیگر مقامات چچن، خشونت علیه دگرباشان جنسی و حتی وجود آنها را در چچین انکار کرده اند. آنها حتی شهروندان را به قتل خویشاوندانی که احتمالا همجنس یا دوجنسگرا هستند، تشویق کرده اند.

بیانیه مطبوعاتی از کمپین حقوق بشر ، افزایش روایات زنان همجنسگرای چچنی درباره “تحقیر، سوء استفاده و تهدید” توسط “بستگان مرد یا دیگران” نسبت به آنها، پس انتشار گزارش های خشونت علیه مردان همجنس و دوجنسگرا در چچن، را منعکس کرده است.

همچنین گزارش هایی مبنی بر فرار شهروندان تراجنسی از چچن در پی اوج گیری آزار و اذیت شهروندان دگرباش جنسی منشر شده است.

در حالی که کاخ سفید و ترامپ موفق به صحبت در مورد این موضوع نشده است، کنگره اقداماتی را برای به رسمیت شناختن خشونت در چچن، از قبیل محکوم کردن حملات دگرباش ستیز در این کشور در یک قطعنامه به اتفاق آراء در سال گذشته انجام داده است.

منبع:

https://www.advocate.com/world/2018/7/16/hrc-urges-trump-and-putin-end-antigay-violence-chechnya

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥20

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر