چهل و هشت درصد از زنان دوجنسگرا در طول زندگی مورد تجاوز قرار میگیرند.

به اشتراک بگذار:

گزارش سازمان ملل متحد نشان می دهد که چهل و هشت درصد زنان دوجنسگرا در طول زندگی خود مورد تجاوز قرار گرفته اند. در عین حال 37٪ از مردان دوجنسگرا گزارش دادند که تجاوز را تجربه کرده اند.

گزارش جدید سازمان ملل متحد درباره خشونت و تبعیض بر اساس گرایش و هویت جنسی نشان داده است که زنان دوجنسگرا در معرض خشونت جنسی بیشتری قرار دارند.

این گزارش در نشست سی و هشتم شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو و در ماه جاری ارائه شد. در این گزارش همچنین مشخص شده است که دگرباشان جنسی عموما در معرض خطر خشونت فیزیکی و جنسی بیشتری نسبت به همتایان دگرجنسگرا قرار دارند.

آمار تکان دهنده:

این گزارش ادعا می کند: “تحقیقات نشان می دهد که دوجنسگرابان نسبت به مردان و زنان همجنسگرا، بیشتر در معرض خشونت از سوی شریک عشقی هستند. این آمار تکان دهنده، خطر بالای خشونت از سوب شریک عشقی، خشونت خانگی، تجاوز جنسی را برجسته میکند.”

علاوه بر این، یادآور می شود: ” تراجنسی ها و افراد با جنسیت سیال، به ویژه رنگین پوستان،اقلیت های قومی یا مهاجرین، افراد مبتلا به اچ آی وی و یا روسبی ها، به ویژه در معرض خطر خشونت، از جمله قتل، ضرب و شتم، خشونت، تجاوز و سایر موارد سوء استفاده و بدرفتاری قرار دارند.

حدود شصت و نه درصد از زنان دوجنسگرا تجاوز جنسی و یا خشونت فیزیکی و یا مورد کمین شریک عشقی خود را گزارش کرده اند.این آمار در مورد مردان دوجنسگرا 37٪ است.

در همین حال، 698،000 نفر از پاسخ دهندگان دگرباش جنسی، که نیمی از آنها را نوجوانان تشکیل میدهند گفتند که تحت تبدیل درمانی قرار گرفته اند.

این گزارش همچنین،آمار بیش از 2،609 تن از افراد تراجنسی و با جنسیت سیال که در 71 کشور و بین سالهای 2008 تا 2017 کشته شده اند، را ارائه میدهد. اما به نظر می رسد که این تعداد به دلیل عدم وجود اطلاعات دقیق، بسیار بیشتر باشد.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/46-of-bi-women-have-been-raped-in-their-lifetime-says-un-report/#gs.JAwoWZ8

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥24

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر