مجله زنان دگرباش: “از قول ما حرف نزنید!”

به اشتراک بگذار:

گروه رادیکال اتحادیه حقوق زنان همجنسگرا از استونوال خواسته است که حرف L را از واژه LGBT حذف کند. این مسآله مجله دیوا را آشفته کرده است.

دیوا، مجله محبوب زنان لزبین و دوجنسگرا، در پاسخ به درخواست و انتقاد اخیر گروه رادیکال از استونوال، نامه ایی سر گشاده منتشر کرده است.

در مقاله ای که در تایمز در 17 جولای منتشر شد، اتحادیه حقوق زنان همجنسگرا از موسسه خیریه استونوال خواست تا حرف L را از واژه LGBT حذف کند. این گروه ادعا می کند که استونوال با به رسمیت شناختن “مردان دارای آلت تناسلی مردانه” به عنوان لزبین، زنان همجنسگرا را نفی میکند.

نامه ای از اتحادیه حقوق زنان همجنسگرا:

135 نفر از امضاکنندگان این نامه می گویند دستور کار در نظر گرفته شده برای تراجنسی ها پوچ است و لزبین ها را از جامعه پاک می کند.

این نامه همچنین بیان می کند: “استونوال به ندرت برای منافع ما مبارزه کرده است. اکنون اراده استونوال در اعمال سیاست های توجیهی خود برای ترویج دستور کار سیاسی و ایدئولوژیک برای تراجنسی ها،نه تنها موفق به نمایندگی از ما نشده، بلکه در واقع موجب نامرئی شدن لزبین ها و حذف آنها میشوید.

امضاکنندگان گفتند که لزبین ها زنان بیولوژیکی هستند که از میل جنسی به همجنس خود برخوردار هستند و روابط جنسی و عاطفی با دیگر زنان بخشی از طبیعا بیولوژیک آنهاست.

آنها افزودند: “اگر ما حاضر به پذیرفتن این مردان به عنوان لزبین نباشیم، شما ما را تراجنسی هراس مینامید و Tاین سیلی از سخنان تنفرآمیز حامیان شما، حواله مان میشود.”

پاسخ دندان شکن دیوا:

کری لایل، سردبیر دیوا، در نامه ای سرگشاده که در روز 17 جولای منتشر شد، به اتحادیه حقوق زنان همجنسگرا پاسخ داد.

مقاله تایمز که امروز منتشر شد اعلام کرد: “خشم لزبین های امضاء کننده نامه سر گشاده اتحادیه حقوق زنان همجنسگرا نسبت به سیاست های استونوال در برابر تراجنسی ها چنان نوشته شده که گویی محتوای این نامه، مورد تایید همه لزبین هاست. با عرض پوزش، اما شما در اشتباهید. این 135 امضاء از طرف ما و یا از طرف اکثریت لزبین های غیر تراجنسی صحبت نمی کنند.”

او اضافه کرد: “من ندادن اهمیت کافی به لزبین ها در جامعه دگرباشان جنسی را تایید میکنم. اما شرایط برای افراد دوجنسگرا و برای تراجنسی هایی که همجنسگرا یا دوجنسگرا هستند از شما هم بدتر است.”

‘فمینیست’ بودن با داشتن دیدگاه حذفی تراجنسی ها فرق دارد:

لایل همچنین به “به اصطلاح فمینیستهایی ” که نامه را امضا کرده بودند حمله کرد.

او نوشت: “حذف لزبین ها توسط استونوال یا هیچ سازمان دفاع از حقوق دگرباشان دیگری صورت نمیگیرد، بلکه این خود به اصطلاح فمینیستهایی که با ترویج شعارهای نفرت انگیز و تراجنسی ستیز، موجب میشوند که افراد از جمله من نمی خواهند از واژه ی لزبین برای توصیف خود استفاده کنند، چون ما نمیتوانیم با دیدگاه های اظهار شده توسط این لزبین ها ارتباط برقرار کنیم. عجب وضعیت غم انگیزی!.”

این نامه همچنان ادامه می دهد: “ما از شما می خواهیم ادعای نمایندگی ما و درخواست حذف حرف L را متوقف کنید.”

“زنان تراجنسی؛ ما را حذف نکنید!”
زنان ترانجنسی موجب حذف لزبین ها نمیشوند. لایل همچنین نوشت: باور دارم که ما از دوستان و عاشقان، والدین، فرزندان، همکاران و خواهران و برادران تراجنسی غنی شده ایم. گروه هایی مانند اتحادیه حقوق زنان همجنسگرا، تراجنسی ها را به عنوان “دیگری” تلقی میکنند. ما یک نفر هستیم و نمی توانیم اجازه دهیم افراد تفرقه اداز، متنفر و گمراه، بین ما تفرقه بیندازند.

لیندا رایلی، ناشر دیوا، با نظر لایل موافق است.

او گفت: “به نظر من اینکه در مورد عدم توجه کافی به لزبین ها معترض باشیم و در عین حال خواستار حذف حرف L از واژه LGBT باشیم، عجیب است. ما به عنوان جامعه ایی یکپارچه قوی تر هستیم و 135 لزبین نباید بتوانند برای کل جامعه تصمیم بگیرند.”

رئیس اجرایی استونوال، روت هانت، نامه سرگشاده دیوا را به نشانه حمایت در توییتر منتشر کرد.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/lgbti-womens-magazine-slams-anti-trans-lesbians-you-do-not-speak-for-us/#gs.hLzHzRA

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥80

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر