قانون اساسی جدید کوبا “درها” را برای ازدواج همجنسگرایان باز می کند.

به اشتراک بگذار:

قانون اساسی جدید کوبا، پس از تلاش های پشت صحنه فعالان حقوق دگرباشان جنسی، در آستانه قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان است.

دولت کوبا در حال تهیه قانون اساسی جدیدی که بخشی از مجموعه اصلاحات برای ارتقاء کشور است، می باشد.

به عنوان بخشی از اصلاحات و به پیشنهاد رئیس جمهور سابق کوبا، رائول کاسترو، تعریف ازدواج برای شمول ازدواج های رنگین کمانی، تغییر خواهد کرد.

طبق روزنامه دولتی گرانما، قانون اساسی جدید، ازدواج را به عنوان یک “اتحاد داوطلبانه و توافق شده بین دو نفر بدون تمایز جنسی” تعریف می کند.

به گزارش رویترز، دبیر شورای امور خارجه، هرو آکوستا، به قانونگذاران گفت: “ایجاد امکان ازدواج بین دو نفر، برابری و عدالت را در کشور ما تقویت می کند.”

ازدواج های همجنسگرا ممکن است بلافاصله پس از تصویب این سند ممکن نباشد، اما این مساله، روند تصویب قانونین مربوطه در آینده را به طور قابل توجهی آسان میکند.

پیش نویس قانون اساسی، که در حال حاضر توسط مجلس ملی مورد بحث قرار می گیرد، همچنین “اصل عدم تبعیض بر اساس جنسیت و هویت جنسیتی” را تصویب می کند.

این تغییرات توسط خانم رائول کاسترو، دختر مریلا کاسترو، فعال سیاسی و حقوق دگرباشان که با سابقه پنج دهه رهبری کشور توسط خانواده اش، دارای قدرت زیادی است، پیشنهاد شده است.

مریلا کاسترو به رسانه ها گفته است که او از حقوق دگرباشان جنسی به عنوان بخشی از روند اصلاحات حمایت خواهد کرد. او همچنین با قدردانی از “حساسیت و آگاهی” رئیس جمهور میگوئل دیاس کانل، درمورد مسائل همجنسگرایان، به خبرنگاران گفت که فعالان حقوق دگرباشان این “قدرت”  را دارند تا تغییرات پیگیری کنند.

همجنسگرایی در کوبا از سال 1979 قانونی بوده است، اما حمایت های قانونی ضد تبعیض برای دگرباشان جنسی وجود نداشته ونیز هیچ نوع از مشارکت های عاطفی زوج های همجنسگرا از نظر قانونی به رسمیت شناخته نمیشود.

کوبا در رابطه با حقوق دگرباشان سابقه بدی دارد.

از سال 1959، رئیس جمهور فیدل کاسترو، نظارت بر رژیمی را بر عهده داشت که آزار و اذیت و قتل دگرباشان جنسی را همراه با مخالفان دیگر سازماندهی کرد.

همجنسگرایان با عناوینی همچون “ذاتا ضد انقلابی” مورد خطاب قرار میگرفتند و همجنسگرایی توسط “رژیم کاسترو” “انحراف در تعارض با انقلاب”  نام گرفت.

گرچه پذیرش همجنسگرایی افزایش یافته است، بسیاری از جنبش های دگرباشان جنسی در این کشور، پیرامون مریلا کاسترو، و حمایت او به عنوان شخصیتی که هنوز هم از او با شکوه زیادی در سطح بین المللی در رابطه با نقش برجسته او به عنوان فعال حقوق دگرباشان یاد میشود، میگردد.

Mimi Imfurst، یکی از شرکت کنندگان دور قبل مسابقه مبدل پوشی، در سال 2016 اولین مبدل پوش آمریکایی بود که در کوبا برنامه اجرا کرد.

به یمن آرامش سیاسی بر قرار شده بین ایالات متحده و کوبا،  Mimi Imfurst، با کمک گروهای محلی دگرباشان جنسی، اولین مبدل پوش آمریکایی شد که برای سال نو در کوبا برنامه اجرا میکند.

شکاف فرهنگی – با رقصندگان محلی که در نمایش حضور داشتند، از ابتدا مشخص بود. آنها “خود را ابراز کن” مدونا را قبلا  نشنیده بودند.

با این حال، هنرمندان شکاف فرهنگی و زبان را با عملکرد پیشگامانه خود رفع کردند و امیدوارند که این مساله به بهبود روابط آمریکا و کوبا کمک کند”.

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/07/22/cubas-new-constitution-would-open-door-to-same-sex-marriage/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥57

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر