حمایت ورزشکار انگلیسی از حقوق دگرباشان جنسی در قطر

به اشتراک بگذار:

برنده مدال نقره ای بازی های المپیک و بازی های کشورهای مشترک المنافع می گوید که حاضر است که برای دفاع از حقوق همجنسگرایان ریسک زندانی شدن را به جان بخرد.

تام بوس ورت، ورزشکار همجنسگرا، می گوید که او حاضر است که ریسک زندانی شدن به دلیل دفاع از حقوق دگرباشان جنسی در مسابقات جهانی سال 2019 در قطر، را به جان بخرد.

بوس ورت از اینکه ورزش علی رغم ادعایش بر احترام و تاکید بر تنوع، میزبانی بزرگترین رویداد ورزشی را به کشوری که همجنس گرایی را مجازات می کند، سپرده است، عصبانی است.

بوسورت به روزنامه  The Independent گفت: “سوالات زیادی در مورد اینکه چرا میزبانی این مسابقات به قطر داده شده، مطرح شده است. من فکر می کنم ورزشکاران و شاید حتی ورزش فراموش شده اند. واضح است که قطر با میزبانی این مسابقات می خواهد بیانیه ای صادر کند. قطر علاوه بر این مسابقات، میزبان جام جهانی فوتبال (در سال 2022) نیز خواهد بود. اگر مساله پول باشد، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانستند در نظر گرفته شوند.”

این ورزشکار 28 ساله که در سال 2015 به عنوان همجنسگرا آشکارا کرد، این اظهارات را پس از رسیدن به رکورد جهانی دوم در رشته حرفه ایی او در ورزشگاه لندن در روز شنبه اعلام کرد.

او، پس از کسب یک مدال نقره در مسابقات 20km کشورهای مشترک المنافع در اوایل سال جاری، یکی از امیدهای کسب مدال طلا برای بریتانیا در مسابقات دوحه است.

عدم شرکت نامزد و خانواده بوس ورت در مسابقات دوحه:

بوس ورت به  The Independent گفت: “من به نامزد خود گفتم، حتی نمی خواهم در این مسابقات شرکت کند. من نمی خواهم تو یا خانواده ام به قطر بیایید.”

جزییات برنامه بوس ورت در مورد نحوه حمایت او از حقوق دگرباشان جنسی در طی مسابقات در قطر مشخص نیست. با این حال، بنا به گزارش The Independent، انتقاد از امیر قطر، جرمی است که با پنج سال حبس مجازات می شود.

بوس ورت بعد از آخرین پیروزی در روز شنبه گفت: “من از بیان عقایدم نمی ترسم. من به آنجا می روم تا کاری انجام دهم و رقابت کنم، اما من می خواهم این کار را با خیال راحت انجام بدهم. و من این فرصت ها را برای همه می خواهم.”

همجنسگرایی در قطر غیرقانونی است و با بین یک تا سه سال زندان مجازات می شود. باین مجازات برای مردان همجنسگرا می تواند تا پنج سال باشد.

دولت قطر همچنین ازدواج همجنسگرایان یا مشارکت مدنی آنها را به رسمیت نمی شناسد و اجازه نمی دهد که شهروندانش برای حقوق دگرباشان جنسی مبارزه کنند.

این مسابقات جهانی از 28 سپتامبر تا 6 اکتبر سال 2019 در قطر برگزار می شود.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/british-gay-athlete-pledges-to-defend-lgbti-rights-in-qatar/#gs.0iQpYjI

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥58

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر