دنیای مجازی: ابزاری قدرتمند برای حمایت از تغییر

به اشتراک بگذار:

دیوید مک دیارمید، سرپرست جستجو پرداخت شده در آژانس بین المللی بازاریابی و فناوری DigitasLBi، با GSN در مورد نقش او و آشکارا همجنسگرا بودن در محل کار میگوید.

او میگوید: “من در اصل اهل ناحیه شمال غربی بریتانیا هستم. اگرچه مدتی در ساحل جنوبی زندگی کردم اما در 19 سالگی  به دانشگاه لیورپول رفتم. در 28 سالگی به لندن نقل مکان کردم، به همین ترتیب در کشور از شمال به جنوب در حرکت بودم! بیش از سه سال است که در DigitasLBi مشغول کارم. من در دفتر لندن هستم، اما گاهی در ادینبرا نیز حضور دارم. من مدیریت یکی از تیم ها در بخش رسانه های بزرگ را به عهده دارم. به طور روزمره، من با راهنمایی استراتژیک و توسعه تیم، به تولید چیزی که به عنوان یک محصول و سرویس به مشتریان ارائه میدهیم، کمک می کنم. من مسئول آموزش و توسعه تیم هستم، و باید از اینکه آنها در انجام امور روزمره کارها حمایت می شوند و می توانند به انتظارات مشتریان پاسخگو باشند، اطمینان حاصل کنم. ما به طور خاص به روی تبلیغات در موتورهای جستجو و جستجوی پرداخت شده تمرکز داریم.”

بعضی ها می گویند همجنسگرایی من واضح است!

من همیشه در محیط کار آشکارا همجنسگرا بوده ام. من هرگز احساس نیاز به پنهان کردن هویت جنسی و ویژگی های شخصی ام نکرده ام … خوب، بعضی ها می گویند که همجنسگرایی من واضح است!

آنچه که من بعضی اوقات و در گذشته احساس کرده ام، این است که بهتر است در آغاز  یک شغل جدید، در چند هفته و یا چند ماه اول در رابطه با هویت ام و صحبت از آن به صورت آشکارا محتاط باشم. من قطعا اکنون چنین احساسی ندارم اما در گذشته کمی محتاط بودم.

من از این بابت که هیچ وقت همجنسگراستیزی را در محل کار تجربه نکرده ام، خوش شانس هستم. DigitasLBi کارفرمایی شمول پذیر و باز است: من می توانم خودم را آنطور که میخواهم در محیط کارم ابراز کنم.

من در گذشته در سازمان هایی که می توانم بگویم احتیاط در نحوه ابراز هویت ام مهم بود، کار کرده ام. هرگز به طور مستقیم چیزی به من گفته نشد اما، برداشت من این بود که باید محتاط باشم.

در مشاغلی بوده ام که در آنها احساس می کردم که ابراز خود واقعی ام ممکن است مشکل ساز باشد، اما اکنون اینطور نیست. این مساله موجب تفاوت بزرگی میشود.

نیاز دگرباشان جنسی به نمایندگی غنی در محیط کار:

آیا پیش آمده که به ارزش چندگونگی در محیط کار پی ببرم؟ تا زمانی که در سمت مدیریتی منصوب نشده بودم، هرگز دراین مورد فکر نکرده بودم. انتصاب در سمت مدیریت بود که من را به درک مزایای داشتن تیمی با تنوعی بالا و پیشینه های مختلف رساند. برای نمایندگی همکارانتان، شما نیاز به نمایندگی غنی در محیط کار دارید.

من می توانم زمانی را که ما در کنار یک تیم خارجی کار می کردیم به یاد بیاورم.

یک طرف اتاق واقعا همگن بود. در سمت ما،بیش از این نمیتوانست با ارائه گروهی از افراد گوناگون با تنوع نژادی، پیشینه های مختلف و گرایش جنسی، متنوع باشد. در چنین شرایط همگنی، چگونه می توانید به دنبال نمایندگی جامعه ایی که در آن خدمت میکنید باشید؟

امروزه ما دو زندگی داریم: آنلاین و آفلاین – و دگرباشان جنسی از این امر مستثنی نیستند. این مساله دارای معایب و محاسنی است.

حضور در دنیای ارتباطات، به بسیاری از دلایل، عالی است. اگر شما در کشوری سرکوبگر هستید که در آن با نبود یا کمبود اطلاعات و مشاوره در رابطه با جنسیت و هویت جنسی خود مواجه هستید، آنلاین بودن به شما فرصت دسترسی به این اطلاعات را میدهد.

احساس تنهایی کمتر:

حضور در فضای مجازی همچنین موجب احساس تنهایی کمتری میشود. اکثر مردم برنامه های برای ارتباط با دیگران بر روی تلفن خود دارند، که من فکر می کنم مثبت است.

روی دیگر سکه این است که همانطور که بیشتر و بیشتر در فضای مجازی وقت می گذرانیم، تعاملات ما غیر انسانی تر و ماشینی تر میشود. احتمال نزدیکی و تعاملات واقعی ما با افراد فقط برای یک گفتگوی ساده کمتر و کمتر میشود. همچنین حضور در فضای مجازی می تواند موجب مسائلی تند و زننده شود: مثلا کنترل افراد و قربانی سوء استفاده شدن در فضای مجازی آسان تر است.

من فکر می کنم حضور افراد در فضای مجازی قضاوت کردن آنها را آسان کرده – و ما دگرباشان جنسی، بسیار به این کار تمایل داریم. قرار دادن فردی در زیرگروه بوچ و یا دگرجنسگرا و یا هر چیز دیگری، بدون نیاز به گفتگوی رو در رو با اشخاص بسیار ساده شده است.

دنیای مجازی ابزاری قدرتمند برای حمایت از تغییر است، اما ما باید با غیر انسانی شدن روابط و همگن سازی ناشی از استفاده از فضای مجازی، مبارزه کنیم.

دسترسی به اطلاعات در فضای مجازی، موجب یشرفت های زیادی در کشورهایی که در آنها همجنس گرایی غیر قانونی است شده است. این زمانی است دگرباشان جنسی به اینکه آنها تنها نیستند، پی میبرند.

شرکت DigitasLBi از سال Digital Pride ،2017 را پشتیبانی می کند.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/digitaslbi-online-force-change/#gs.pwFh0FI

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥29

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر