آشکارسازی تامی احلس، وزیر دانمارکی، به عنوان دوجنسگرا

به اشتراک بگذار:

تامی احلس، که از ماه می سال جاری در سمت وزیر علوم، فناوری، اطلاعات و تحصیلات عالی خدمت میکند، پس از سال ها حدس و گمان آشکارسازی کرد.

دانمارک مدت هاست که یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان از لحاظ حقوق همجنسگرایان است، اما حملات هنوز هم رخ می دهد، مانند حمله ماه مه، هنگامی که جوزود مدینا وازبک، نامزد وزیر اقتصاد سوئین پاپ پوولسن، یا خشونت مواجه شد.

احلس در مصاحبه ای با مجله ی دانمارکی Euroman گفت که علت آشکارسازی عمومی او در سن 42 سالگیاین است که به عنوان وزیر نمی تواند هیچ بخشی از خودش را پنهان کند.

او در مورد شایعات مبنی بر علاقه او به مردان،گفت: “وقتی مردم میگویند که شایعاتی شنیده اند، من به آنها توضیح می دهم که این شایعه نیست، زیرا در این مساله هیچ چیز افسانه ایی وجود ندارد. اما حقیقت این است که من به این نتیجه رسیدم که هم مردان و هم زنان را دوست دارم.”

احلس که دارای دو فرزند از ازدواج دگرجنسخواهانه ایی است که در سال 2012 به پایان رسید، گفت که چهار سال پس از طلاق فکر میکرده که تنها به مردان علاقمند است.

او گفت: “اما، جنس مخالف دوباره من را به سمت خودکشید، درست همان حسی را داشتم که برای اولین بار موقع دیدار همسرم سابقم داشتم. و پس از آن، من به آشناشدن با زنان مختلفی پرداختم و فکر کردم که زنها به اندازه مردها جذاب و شگفت انگیز هستند. و یک سال قبل، در تابستان گذشته، من  بادختری آشنا شدم که اکنون از اینکه هنوز با هم هستیم خیلی خوشحالم. ”

این سیاستمدار، پیش از ورود به عرصه سیاست، به دلیل داشتن سمت مدیرعامل سایت شبکه اجتماعی ZYB  – که در سال 2008 به مبلغ پنجاه میلیون دلار به Vodafone  فروخته شد، شناخته میشود. اما او احساس کرد که اکنون به عنوان نماینده مردم لازم است که با مردم صریح باشد.

او گفت این مساله حداقل، به شایعات پایان میدهد.

احلس گفت: “حرف هایی در جامعه زده میشوند که هیچ مبنایی ندارند. بسیاری از مردم در مورد آن صحبت می کنند، اما هیچ کس نمی تواند منبع را پیدا کند. این به طور خودکار برای مردم کنجکاوی ایجاد می کند. ”

او افزود: “من احساس می کنم من باید یک بار برای همیشه این مساله را حل و فصل کنم. من دوست ندارم که مردم فکر کنند من در تلاش برای پنهان کردن چیزی هستم.”

وزیر ایده در کمد ماندن برای همیشه را، رد کرد و گفت: “بدیهی است که نیاز به آشکارسازی وجود دارد. این به این دلیل نیست که من میخواهم در مورد رفتار جنسی خود بنشینم و صحبت کنم.”

او گفت:”رفتار جنسی باید موضوعی خصوصی باشد، و افزود که شایعات و سوال هایی از قبیل” آیا او همجنسگراست یا او نیست؟ ” موجب برداشتن گام ضروری شده اند.

پیش از پیوستن به دولت نخست وزیر لارس لوکا راسموسن، احلس همچنین در نسخه دانمارکی Dragons Den، که Lion’s  نامیده می شود، قاضی بود.

در ماه مه، مونیر محجوبی، وزیر دولت فرانسه، که در 33 سالگی به عنوان وزیر امور خارجه برای بخش دیجیتال، خدمت میکند به عنوان یک همجنسگرا آشکارسازی کرد.

و در سال گذشته، واکنش پنی وانگ، سناتور استرالیایی و نخستین زن همجنسگرا در پارلمان، به ایان مک دونالد، رقیب محافظه کار، که بارها و بارها صحبت هایش را قطع کرده بود  جنجال آفرین شد.

وانگ، که رهبر جبهه مخالفت در مجلس سنا است، گفت: “سناتور مکدونالد واقعا به شکل ناراحت کننده روی من وسواس دارد، اما من نادیده میگیرم.”

پس از اینکه مک دونالد، نقظه نظرات او را به چالش کشید، او فریاد زد: “من از هم از شما خوشم نمی آید، نگران نباشید.”

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/08/01/denmark-government-minister-tommy-ahlers-comes-out-bisexual/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥9

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر