سه فیلم ساخته شده توسط زنان با ستاره های زن آشکارا همجنسگرا درآخر این هفته

به اشتراک بگذار:

این آخر هفته، با اکران عمومی سه فیلم با محوریتی زنانه و رنگین کمانی، گیشه سینماها از رنگین کمان زنانه لبریز میشود.

جاسوسی که من را رها کرد، تداخل کامرون پست و تاریک ترین ذهن ها همه از هنرپیشه ها و کارگردانان زن بهره برده اند. اما جز با حمایت طرفداران نمایش چندگونگی توسط اکران عمومی این فیلم ها به روی پرده سینما در آخراین هفته، هر سه ممکن است دست کم گرفته شوند.

اسکات مندلسون یکی از نویسندگان فوربس در مورد انتشار این فیلم ها نوشت: “این خیلی بی رحمانه است که هر دو این فیلم ها (“جاسوسی که من را رها کرد” و” تاریک ترین ذهن ها”)، که تنها دو فیلم ساخته شده در استودیوهای بزرگ تابستان امسال با کارگردانان زن هستند، در یک روز به اکران عمومی میرسند.”

درست در این هفته، سازمان USC Annenberg که بر روی چندگونگی کار میکند، نتایج یک مطالعه که درآمد صد گیشه پرفروش سینما در سال های 2007 تا 2014 را مورد بررسی قرار داده است، را منتشر کرد. این پژوهش نشان داد که در دهه گذشته هیچ بهبودی در نمایندگی زنان و دگرباشان جنسی در سینما بوجود نیامده است. بنابراین نمایش همزمان سه فیلم کارگردانی شده توسط زنان و یا با بازیگران زن دگرباش، بی سابقه است.

اما، همانطور که فوربس اشاره کرد، این فیلم ها نه تنها با یکدیگر برای فروش در گیشه رقابت می کنند، بلکه با فیلم های مردپسند موفقی مانند Mission: Impossible – Fallout نیز در رقابت هستند.

برای آن دسته از تماشاگرانی که به دنبال نجات از گرمای تابستان و فرصتی برای خندیدن هستند، فیلم پر زرق و برق جاسوسی / کمدی “جاسوسی که من را رها کرد” به کارگردانی سوزانا فوگل و نقش آفرینی کیت مک کینون، که یک همجنسگرا است، در کنار ستاره میلا کونیس را پیشنهاد میکنیم. در همین حال، تاریک ترین ذهن ها، فیلمی است برای بزرگسالان جوان با رنگ و بو و تلنگری از فانتزی، و بازیگری ستاره هایی از قبیل آماندا استرنبرگ، زن رنگین پوستی که به تازگی به عنوان همجنسگرا آشکارسازی کرده  است. جنیفر یو نلسون، که آمریکایی آسیایی است، اقتباس مناسب برای صفحه نمایش بزرگ این فیلم را کارگردانی کرده است.

در نهایت، دزیره اخوان، نویسنده ایرانی/آمریکایی، ستاره سینما و کارگردان فیلم رفتار مناسب تولید شده در سال 2014، فیلمی را با اقتباس از فیلم The Miseducation of Cameron Post ساخته Emily M. Danforth، با بازیگرانی همچون Chloe Grace Moretz و Sasha Lane، بازیگر عسل  آمریکایی، که زنی رنگین پوست و دوجنسگراست، کارگردانی کرده است.

چندین سال است که تقاضاهای بسیاری برای داستان هایی به کارگردانی زنان،در مورد زنان و با بازیگران زن، دگرباشان جنسی و رنگین پوستان مطرح شده است، بنابراین عجیب است که این سه فیلم که دارای شرایط مورد تقاضا هستند در طول تعطیلات یک آخر هفته و به طور همزمان به اکران عمومی میرسند. و یا شاید این نشانه خوبی از برآورده شدن تقاضاهای خوب بیشتر دیگری است.

منبع:

https://www.advocate.com/crime/2018/8/05/man-arrested-after-threatening-stab-gay-people-after-brighton-pride

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥5.0 K

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر