درخواست تنها ورزشکار آشکارا همجنسگرا در ورزش حرفه ای برای راه اندازی کمپین #MeToo علیه همجنسگراستیزی

به اشتراک بگذار:

هنگامی که کالین مارتین آشکارسازی کرد، حمایت همه را در تیم خود از آن خود کرد.

مارتین، مدافع 23 ساله تیم مینه سوتا یونایت، اینطور به یاد می آورد: “در همان روزی که من آشکارسازی کردم،کودکی برایم پیام فرستاد. او پس از دیدن پیام من در توییتر، برای والدینش آشکارسازی کرد.”

ماه گذشته، او تنها ورزشکار حرفه ای آشکارا همجنسگرا، نه تنها در فوتبال بلکه در هر یک از پنج لیگ بزرگ ورزشی آمریکا شد.

او به The Advocate گفت:”برای چند سال فکر میکردم که بدون آشکارسازی، می توانم خود واقعی ام که مردی همجنسگراست باشم. اما من به این واقعیت غم انگیز  که ما هنوز به نمایندگی و مشاهده پذیری دگرباشان جنسی در ورزش، نیاز داریم، پی بردم. برای من حتی تصور آشکارا همجنسگرا بودن، مثلا در محیط کالج، بسیار مشکل است. من از اینکه افراد بیش از توجه به قابلیت های من به عنوان یک ورزشکار، به روی هویت جنسی ام تمرکز کنند، میترسیدم.”

گرچه مارتین از زمان مدرسه ابتدایی به همجنسگرایی خود پی برده بود، اما تنها در 18 سالگی توانست این مساله را بپذیرد و برای دوستانش آشکارسازی کند. او سپس برای چهار خواهر و برادر، والدین و تیمش آشکارسازی کرد. در آن زمان، او برای ریچموند کیکرز بازی میکرد. اما این آشکارسازی با شروعی جدید همراه شد.

او می گوید: “هنگامی که من به تیم مینه سوتا پیوستم، در تلاشی بی وقفه سعی کردم که برای هم تیمی هایم آشکارسازی کرده و اجازه بدهم که آنها مرا به عنوان یک مرد همجنسگرا بشناسند.”

مارتین می داند که تنها نیست. او با علم به اینکه ورزشکاران زیادی ممکن است از ترس تحت تاثیر قرار گرفتن جایگاهشان در ورزش حرفه ایی، در گنجه بمانند، گفت: “در حال حاضر، من تنها مرد آشکارا همجنسگرا در پنج ورزش لیگ برتر آمریکا هستم و به وضوح احساس می کنم که افراد بیشتری وجود دارند.”

اما او آنچه را که در ماه گذشته آموخته است، ارائه می دهد: “اینکه بتوانید خالق روایت خود باشید، بسیار مهم است و واقعا قدرتمند خواهد بود. و نیز اینکه بتوانید از همان ابتدا در مورد همجنسگرایی خود، باز و شفاف برخورد کنید،بسیار تاثیرگذار است.”

مسابقات المپیک زمستانی 2018، برای مارتین همانند استاد و کلاسی بود که روایت او به عنوان یک ورزشکار همجنسگرا را برایش رغم زد. ضمن یادآوری قهرمان اسکی روی یخ، آدام رپیون و اسکی باز مشهور، گاس کن ورتی، این ستاره فوتبال می گوید: “این چیزی بود که من را تشویق کرد و من را از لبه گنجه به آشکارسازی رساند. من شخصا عاشق تماشای اسکیت آدام رپیون هستم، و آنچه که او انجام میداد بسیار ورزشی و جذاب بود. تماشای او واقعا شگفت انگیز بود.”

مارتین می گوید: “و علاوه بر این زیبایی، دانستن این واقعیت که او یک همجنسگراست و این که مردم نه تنها حامی او هستند – بلکه در مورد همجنسگرایی او هیجان زده اند، به آشکارسازی من کمک کرد. ”

تماشای حمایت آمریکایی ها از ورزشکاران آشکارا همجنسگرا و این که چگونه قهرمانان المپیک برای ارزش هایشان و کسی که هستند، شرمنده نیستند، اولین گام برای یافتن شجاعت در مارتین بود. در حال حاضر او در همکاری با سازمان ورزشکار متحد و  کارزار ورزش برای برابری، در یک رویداد که بیش از 100 ورزشکار دانشجو از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس و دانشگاه جنوبی کالیفرنیا شرکت کردند، در مورد تقویت فعالیت ها سخن گفته است.

مارتین می گوید: “بچه های زیادی در خارج از اینجا وجود دارند که هنوز هم خودشان را مورد سوال قرار میدهند و جایگاهشان را در ورزش با توجه به گرایش جنسی شان مورد پرسش قرار میدهند.ما نیاز داریم که با مربیان و آموزش بهتر برای ایجاد محیطی سالم برای این ورزشکاران جوان، فرهنگ سازی کنیم”.

جنبش #MeToo قطعا به روی دنیای ورزش های حرفه ای اثر داشته است، و مارتین معتقد است که کارزار میتواند راهی برای مقابله با همجنسگراستیزی باشد.

مارتین می گوید: “آنها در حال تلاش برای آموزش مربیان در زمینه سوء رفتار جنسی و بازآموزی مربیان در مورد رفتار مناسب با دانش آموزان و بازیکنان هستند. من فکر می کنم ما می توانیم همجنسگراستیزی در ورزش را آموزش دهیم و  زبان مناسبی که باید برای ورزشکاران مشخص در تیم هایشان فراگیر شود را آموزش دهیم”.

توصیه او به مربیان؟ “در حالی که شما مسئولیت تیم را بر عهده دارید، نمی توانید اجازه دهید که زبان خاصی در تیم وجود داشته باشد.”

مارتین به خوبی یادآوری می کند که چگونه هم تیمی های پیشین اش، به شیوه ای نا خوشایند، واژه “همجنسگرا” را به کار می بردند و حتی از عبارات نا مناسب استفاده میکرده اند . اگر چه او می داند که آنها به طور مستقیم او را هدف قرار نمی دادند، اما او در آتش تقابل فرهنگی که از ورزشکاران دگرباش جنسی خوشش نمی آید، گیر کرده بود.

اکنون او می خواهد جهان بداند که برای ورزشکاران دگرباش امید وجود دارد: “من هرگز خودم را به عنوان مدافع حقوق دگرباشان ندیده ام، اما اگر فعال حقوق دگرباشان بودن به سادگی خود واقعی بودنم و صحبت در مورد چیزهایی که برایم اهمیت داشته  و حمایت از رویدادها و گفتن داستانم باشد، چرا که نه!. ”

منبع:

https://www.advocate.com/sports/2018/8/06/professional-sports-only-out-athlete-wants-metoo-homophobia

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥252

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر