حکم تازیانه برای دو زن در مالزی به دلیل برقراری رابطه جنسی

به اشتراک بگذار:

یک قاضی محلی در مالزی دو زن را به دلیل “روابط جنسی” به شش ضربه با چوب محکوم کرده است.

پلیس این دو زن 32 و 22 ساله را در ماه آوریل برای تلاش به برقراری رابطه جنسی در یک خودرو دستگیر کرد. آنها در ایالت Tترنگوان در شمال غرب کشور دستگیر شده اند. پلیس این زنان را که به لزبین بودن متهم می کند و ادعا می کند که آنها اظهار کرده اند که از رابطه جنسی با زنان،  احساس امنیت بیشتری می کنند تا با مردان. پلیس همچنین ادعا می کند یک اسباب بازی جنسی در زیر یکی از صندلی های ماشین پیدا کرده است.

قاضی کامالروازمی اسماعیل گفت که این زنان را به مجازات در انظار عمومی محکوم کرده است تا درس عبرتی برای دیگر افراد جامعه شود. قاضی علاوه بر مجازات عمومی، این زنان را به جریمه ای نقدی از RM3،330، معادل 814 دلار آمریکا محکوم کرده است.

قاضی در حکم خود می گوید:” [این] مجازات ها باید اجرا شود، به طوری که درس و یادآوری نه تنها دو نفر از شما، بلکه برای دیگر اعضای جامعه شود. ”

قاضی این دو زن را با وثیقه 1،500 ريال (366 دلار) آزاد کرد. مجازات عمومی آنها برای 28 اوت برنامه ریزی شده است.

شلاق زدن با چوب شکل قانونی مجازات بدنی در مالزی است. سازمان عفو ​​بین الملل برآورد کرده است که در مالزی هر سال حدود 10 هزار نفر به این شکل مورد مجازات قرار میگیرند.

مقاربت جنسی همجنسخواهانه در مالزی غیرقانونی است. این مساله در حال حاضر به یک بحث ملی تبدیل شده است. هفته گذشته، دولت برای از بین بردن پرتره های عکاسی دو مالزیایی دگرباش شناخته شده از نمایشگاه عکاسی، تحت فشار قرار گرفت.

شلاق زدن یک نوع شکنجه است:
به گفته گروه پیشگام دگرباشان جنسی، “عدالت برای خواهران”، قضات مجاز به صدور احکام تنها به دلیل عبرت عمومی نیستند.

این سازمان در نامه ایی که توسط دیگر سازمان های دفاع از حقوق دگرباشان جنسی امضاء شده است، نوشت: “نقش دادگاه این است که از اجرای عدالت اطمینان حاصل کند و نه اینکه بر اساس تعصبات شخصی، موجبات قربانی کردن بیشتر افراد را فراهم کند. مجازات نمیتواند به عنوان درس برای جامعه مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از مجازات به عنوان وسیله ای برای درس عبرت دادن به دیگران، موجب بی عدالتی و سوء استفاده شده و افراد را با مجازات های سنگینی که برای عبرت عموم تایین شده اند، روبرو میکند. چنین تفکر انتقادی می تواند به شدت به سوءاستفاده از قدرت و بهره برداری از افراد بی گناه منجر شود و موجب بی عدالتی شود. ”

گروه های دفاع از حقوق دگرباشان جنسی حكم این قاضی را محكوم كرده و آنرا “نقض گسترده حقوق بشر” دانستند.

این گروه ها گفتند: “ما همچنین بسیار نگران حملات شدید، افزایش سرکوب دگرباشان جنسی و تأثیر چنین مجازات هایی بر روی جامعه در مالزی هستیم. چنین مجازات بیشتر باعث شعله ور شدن آتش نفرت، تبعیض و خشونت علیه دگرباشان جنسی می شوند.”

حزب حاکم پاکاتان هارپان وعده داده است که از گروه های دگرباش جنسی و گروه هایی که می خواهند در حال حاضر عمل کنند محافظت کند.

آنها گفتند: “ما از دولت پاکاتان هارپان می خواهیم تا بلافاصله در این زمینه مداخله کند و به قربانی کردن و شکنجه این دو زن پایان دهد.”

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/women-to-be-caned-for-attempted-sexual-relations-in-malaysia/#gs._gxpUYQ

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥164

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر