به رسمیت شناخته شدن قانونی جنسیت سوم در آلمان

به اشتراک بگذار:

دولت آلمان برنامه های خود را برای معرفی جنسیت سوم در فرم های رسمی تایید کرده است.

در ماه نوامبر، بالاترین دادگاه در این کشور به نفع یک فرد میانجنسی حکم کرد و به پارلمان دستور داد تا جنسیت سوم را از زمان تولد و به لحاظ قانونی به رسمیت بشناسد و یا جنسیت را از اسناد حذف کند.

در سال 2013، آلمان اولین کشور اروپایی بود که گزینه ای خالی، به جای “مرد” یا “زن” را در فرم های تولدی که باید توسط والدین پر شود، لحاظ کرد.

بر اساس گزارش آسوشیتد پرس، این حرکت جدید، که گزینه خالی را باگزینه به “متنوع” جایگزین می کند، هنوز به تصویب پارلمان نیاز دارد.

فرانسیسکا گیفی، وزیر میانه رو و چپ گرای امور خانواده آلمان، گفت که تصویب کابینه “یک گام مهم در راستای به رسمیت شناخته شدن قانونی افرادی است که دارای جنسیت نه مرد و نه زن هستند”.

در ماه ژوئن فرانک والتر اشتاینماییر، رئیس جمهور آلمان، خواستار بخشش «رنج و بی عدالتی» بیش از حد روا شده  همجنسگرایان تحت حکومت نازی ها و در دهه های بعد شد.

رئیس جمهور این سخنران را  در مراسم دهمین سال بنای تاریخی یادبود مرد همجنسگرایی که توسط نازی ها مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، در برلین ایراد کرد.

او گفت: “دولت آلمان، به ویژه در زمان نازی ها و پس از آن در آلمان شرقی و همچنین تحت قانون اساسی، رنج زیادی را متوجه  دگرباشان جنسی کرده است.”

اشتاینماییر اضافه کرد که این مراسم در بزرگداشت و یادبود “ده ها هزار نفر از مردم که زندگی خصوصی، عشق و کرامتشان  نقض و انکار و نقض شده” برگزار شده است.

حدود 50 هزار همجنسگرا، که اکثرآ مرد بودند، به طور رسمی توسط نازی ها محکوم شدند، هر چند حدود 100 هزار نفر دستگیر شدند.

برآورد شده است که بین 5000 تا 15000 نفر به اردوگاه های کار اجباری فرستاده شدند. مجازات های دیگر شامل شکنجه و زندان بود.

اشتاینماییر به حاضرین گفت: “به همین دلیل، من امروز برای همه رنج ها ، بی عدالتی ها و سکوت طولانی که بر شما رفت، طلب آمرزش می کنم”.

در اوایل سال جاری، کانادا اعلام کرد که گزینه جنسیت سوم را به رسمیت می شناسد و به مردم اجازه می دهد تا در نظرسنجی ها و فرم های دولتی خود را با این جنسیت معرفی کنند.

تایوان از ماه ژانویه در حال حرکت به سوی اضافه کردن جنسیت سوم به گذرنامه هاست.

استرالیا، اتریش، دانمارک، آلمان، مالتا، نیوزیلند، پاکستان، هند، ایرلند و نپال نیز یا گزینه جنسیت سوم را معرفی کرده اند یا در حال ارائه گزینه جنسیت سوم در اسناد رسمی هستند.

بعضی از ایالتهای ایالات متحده نیز جنسیت سوم را به فرم ها اضافه کرده اند.

در اوایل سال جاری واشنگتن اعلام کرد که افراد غیر باینری را با «X» همراه با «M» و «F» در اسناد مانند گواهینامه های رانندگی و گواهی های تولد، به رسمیت می شناسد.

در سال گذشته واشنگتن دی سی، در سوی دیگر کشور از ایالت واشنگتن، اولین قلمرو در ایالات متحده که جنسیت سوم را به رسمیت میشناسد، گردید.

فقط دو روز پس از تصویب این قانون در ماه ژوئن در دی سی، این قانون اورگان هم به اجرا در آمد، آنرا اولین دولت ایالتی در ایالات متحده که افراد غیر باینری را از نظر قانونی به رسمیت میشناسد، شد..

جی گیبونز، یکی از ساکنان غیر باینری و تراجنسی پورتلند در آن زمان گفت: “این تغییر در کارت های شناسایی، تایید بزرگی از هویت من است.”

و در ماه اکتبر، کالیفرنیا به دنبال طرح قانونی این مساله رفت – هرچند که این قانون در سال 2019 اجرا خواهد شد.

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/08/15/germany-has-approved-plans-to-legally-recognise-a-third-gender/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥31

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر