قناد پرونده ازدواج همجنسگرا در دیوان عالی کشور آمریکا – این بار با یک تراجنسی به دادگاه میرود.

به اشتراک بگذار:

چند ماه پس از رای دیوان عالی کشور در مورد پرونده قنادی Masterpiece در قابل مجمع حقوق شهروندی کلرادو، جک فیلیپس صاحب این قنادی با شکایتی جدید به دادگاه بازگشته است.

فیلیپس، صاحب این قنادی در کلرادو، روز سه شنبه (14 اوت) در دادگاه فدرال شکایت کرد.

این بار فیلیپس پس از اینکه او از شکایت یک زن تراجنسی از قنادی برای قبول نکردن سفارش تهیه کیک تولد برای این زن به مجمع حقوق شهروندی کلرادو (CCRC)، شکایت کرده است.

در ماه ژوئن، آتم اسکاردینا،  با این قنادی برای سفارش یک کیک تولد تماس گرفت. همه چیز خوب پیش رفت تا اینکه آتم بر اینکه کیک با رنگ های سفید، آبی و صورتی به منظور جشن گرفتن فراید تطبیق جنسیت او در کنار جشن تولدش تزئین شود تاکید کرد.

او نهایتا به CCRC شکایت کرد. CCRC دلیل احتمالی سرباز زدن فیلیپس از قبول سفارش کیک را جنسیت آتم دانست و برخورد این قناد را تبعیض آمیز تلقی کرد. این نحوه برخورد نقض قوانین مسکن عمومی دولتی است.

CCRC در این حکم، علی رغم رای دادگاه عالی به نفع قناد در مورد پرونده عدم پذیرش سفارش کیک برای جشن عروسی همجنسگرایان،با اشاره به این پرونده، رفتار او را نشانه استفاده «خصمانه» از باورهای دینی اش دانستند. این حکم همچنین بر قوانین ایالتی را که تبعیض علیه دگرباشان جنسی را ممنوع میکند، تاکید کرده است.

آیا این یک انتقام جویی شخصی است؟
فیلیپس در دادخواستش، بار دیگر به خصومت نسبت دگرباشان جنسی در دین اش اشاره میکند.

در دادخواست فیلیپس آمده است: “برای بیش از شش سال، کلرادو در حال جنگ صلیبی با جک فیلیپس بوده است، زیرا مقامات اعتقادات او و نحوه عملکرد او بر اساس ایمانش را را نادیده می گیرند.”

این امر اینکه کلرادو “فیلیپس” را با دقت تحت پیگرد قانونی قرار داده است را تصریح میکند.

به عنوان “مجازات”، کلرادو خواستار تعلیم او و کارکنان این قنادی – که اکثر آنها اعضای خانواده اش هستند – تا به او یادآوری شود که اداره کردن کسب و کار بر اساس اعتقادات شخصی کار غلطی است.

فیلیپس به دنبال بازپرداخت هزینه های حقوقی و همچنین 100،000 دلار به عنوان “خسارت” است.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/gothenburg-pride-trams-rainbow/#gs.RmwKqj0

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥17

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر