جریمه شدن یک کانال تلویزیونی ترکیه برای پخش نما آهنگ با رقصنده های همجنسگرا

به اشتراک بگذار:

ترکیه یک کانال تلویزیونی را برای پخش ویدیوی “همجنسگرایانه” از Pink جریمه کرده است. سازمان دیده بان رسانه های محلی، رادیو و تلویزیون ترکیه (RTUK)، بعد از پخش نما آهنگ محبوب خواننده آمریکایی “اسرار” از AS TV، اقدام به این کار کرد.

این نما آهنگ، رقصنده های از جنس مخالف جنس و هم جنس را در حال رقص عاشقانه نشان میدهد. در این ویدئو، دو مرد مردان بدون پیراهن و عاشقانه با هم میرقصند و دو زن در حال بوسیدن یکدیگر نمایش داده میشوند.

این ویدیو به صراحت رتبه بندی نشده است، اما رویترز گزارش می دهد که RTUK محتوا را نامناسب می دانسته و کانال را برای پخش آن مجازات کرده است. RTUK تصریح کرد که رقص عاشقانه شخصیت های همجنسگرا در این ویدئو میتواند کودکان را به شکل منفی تحت تأثیر قرار دهد.

این کانال برای زیر پا گذاشتن استانداردها، مبلغ جریمه 17000 لیره ترکیه (2100 پوند) جریمه شده است. خواننده آهنگ “اسرار” در مورد این مساله اظهار نکرده است، اما طرفداران پینک و فعالان حقوق دگرباشان جنسی به این تصمیم اعتراض کردند.

این کشور موضعی شبیه موضع سختگیرانه روسیه را در برابر به تصویر کشیدن همجنسگرایی در رسانه ها را اتخاذ کرده است. اخیرا مقامات ترکیه با اشاره به تاریخ مشاهده پذیری دگرباشان جنسی در میان شرکت کنندگان مسابقات یورویژن، به عدم بازگشت به مسابقه رأی دادند.

ابراهیم ارن، مدیر رسانه ها، در مورد این تصمیم گفت: “به عنوان یک رسانه عمومی، ما نمی توانیم در ساعت 9 شب، هنگامی که بچه ها به تماشای تلوزیون نشسته اند، مردی اتریشی با ریش و دامن، که ادعا می کند که جنسیت ندارد و می گوید، همزمان مرد و زن است را نمایش دهیم. در اینجا نوعی سردرگمی ذهنی وجود دارد … زمانی که این اصلاح شود ما به یوروویژن باز خواهیم گشت.”

در ماه ژوئن، اکران فیلم Pride که توسط کمیته دگرباشان جنسی حزب کمونیست ترکیه در پایتخت آنکارا برنامه ریزی شده بود، با اشاره به نگرانی ها برای امنیت عمومی، توسط مقامات شهر لغو و ممنوع شد.

همجنسگرایی در ترکیه قانونی است اما جامعه دگرباشان جنسی با سطوح بالایی از آزار و اذیت عمومی و ظلم و ستمی که تحت دولت رئیس جمهور اردوغان شدت گرفته، مواجه است.

پلیس استانبول برای متفرق کردن تجمعات و رویدادهای غرور دگرباشان در شهر، از گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی استفاده کرده است. این در حالی است که برگزاری هر نوع رویداد دگرباشان جنسی در پایتخت ترکیه، آنکارا ممنوع شده است. در ماه ژوئیه، پس از سرپیچی فعالان حقوق دگرباشان جنسی از این ممنوعیت و تهدید مقامات، پلیس 11 تن از شرکت کنندگان در رژه غرور استانبول را دستگیر کرد.

این ویدئو را میتوانید در زیر تماشا کنید:

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/09/14/turkey-tv-channel-pink-music-video-gay-dancers/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥84

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر