توکیو قصد دارد تا بازی های المپیک سال 2020 تبعیض علیه دگرباشان جنسی را ریشه کن کند.

به اشتراک بگذار:

دولت شهر توکیو قصد دارد تا قبل از بازی های المپیک سال 2020، تبعیض علیه دگرباشان جنسی را ریشه کن کند.

دولت شهری توکیو، لایحه ایی را در روز 19 سپتامبر معرفی خواهد کرد که شامل اقدامات ضد تبعیض است. این لایحه همچنین شامل اقدامات افزایش آگاهی برای ارتقای درک بهتر دگرباشان جنسی خواهد بود.

یک منبع که خواست ناشناس باقی بماند به Mainchi می گوید: این یک گام بزرگ خواهد بود. ما انتظار داریم که بحث در مجلس، لایحه را موثرتر کند.”

شهر شهر توکیو قصد دارد که این دستورالعمل قانونی را پیش از میزبانی بازی های المپیک و پارا المپیک سال 2020 اجرایی کند.  دولت که از ماه می در این دستورالعمل کار کرده است، از مردم خواسته است تا افکار و نظرات خود را در مورد آن ارائه دهند.

یک فعال جوان حقوق دگرباشان جنسی از اینکه این حکم شامل مقررات ضد تبعیض است، خوشحال است.

سوشی ماتسوکا گفت: ” زمانی که در مورد تلاش ها برای تصویب لایحه در اخبار شنیدم، آنرا را حرکتی خوب دیدم، اما در عین حال، از اینکه نمی توانستم مطمئن باشم که این لایحه شامل ممنوعیت تبعیض است یا نه، احساس راحتی نمیکردم.”

توکیو اقداماتی را برای بهبود زندگی دگرباشان جنسی ساکن این شهر انجام داده است. اتحاد های همجنسگرایان در برخی از مناطق این شهر، از جمله منطقه مشهور شیبویا، به رسمیت شناخته میشوند. در ماه جولای سال جاری، توکیو اعلام کرد که برای دگرباشان جنسی بی خانمان، پناهگاه و مسکن فراهم خواهد کرد.

این شهر همچنین، خانه غرور را در حین برگزاری بازی های المپیک و پارا المپیک سال 2020 در نظر خواهد گرفت. این خانه غرور برای اطمینان از فراهم کردن فضایی برای تبادل نظر ورزشکاران و طرفداران در رابطه با جامعه دگرباشان جنسی در طول این دو رویداد ورزشی برتر جهان طراحی شده است.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/tokyo-wants-to-stamp-out-lgbti-discrimination-by-2020-olympic-games/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥25

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر