آزار و اذیتهای دائمی، موجب توقف کمک های لزبین خاورمیانه ایی به دیگران نشده است.

به اشتراک بگذار:

عایشه، زن همجنسگرای مسلمان 29 ساله ای ساکن خاورمیانه، زندگی خود را سرشار از موانع توصیف می کند. علی رغم آزار و اذیت های پدرش، عایشه امکان ترک خانه را ندارد. از لحاظ فرهنگی ترک خانه توسط زنان به جز پس از ازدواج، پذیرفته نیست.

عایشه به Gay Star News گفت: “زنی مسلمان و همجنسگرا با پیشینه پاکستانی بودن، برای مواجهه با موانع بسیار کافی است. ”

عایشه به دلایل امنیتی، نمیتواند بیش از حد هویتش را فاش کند، حتی نمی تواند بگوید که در کدام کشور از خاورمیانه زندگی می کند. او نه تنها برای امنیت خودش، بلکه برای اثر آشکارسازی او به روی خانواده اش، هویت اش را مخفی نگه میدارد.

او گفت: “بر ملا شدن هویت جنسی میتوند تبعات قانونی به همراه داشته باشد. میتواند موجب اخراج و یا ناپدید شدن فرد شود. آنها می توانند تمام خانواده را اخراج کنند.”

عایشه به عنوان یک روانشناس واجد شرایط، تنش روزانه زندگی دگرباشان جنسی در گنجه را توصیف میکند. او گفت: “شما از نظر جنسی، اجتماعی و حتی از دوستان خود ناامید شده اید. شما نمیتوانید به خودتان بپذیرید و یا شخصیت واقعی خود را بر ملا کنید.”

عایشه گفت که زندگی در گنجه، به این معنی است که حتی از صحبت با یک دوست نزدیک از ترس برملا شدن تصادفی علاقه شما به یک دختر، بدبین باشید.

او گفت: “گاهی اوقات این ترس ها و تنش ها بر شما غلبه میکند. این به معنی داشتن زندگی دوگانه و عدم توانایی ابراز خود واقعی تان است. این شرایط برای من واقعا نگران کننده و دردناک است.”

بیداری میل به تغییر:
سفر اخیر او به پاکستان، آرزوی تغییر نه تنها برای خودش، بلکه برای دگرباشان مسلمان در همه جا را در عایشه بیدار کرد.

عایشه، دور از چشم پدربزرگش، توانست کمی بیشتر آزادانه زندگی کند. پس از نوشتن یک مقاله تحقیقاتی در مورد خواجه سارا (تراجنسی زن) پاکستان متوجه شد که او نیز می تواند تفاوت ایجاد کند.

او گفت: “من مقاله ای راجع به مشکلات تراجنسی ها نوشتم. در حالی که مشکلات تراجنسی ها، دقیقا مشابه مسائل لزبین ها و دوجنسگرایان نیست، بررسی این مساله من را به خود علاقمند کرد.”

این روانشناس متولد بریتانیا قصد دارد برای فرار از زندگی سرکوب آور خود به انگلستان بازگردد، اما میداند که همه از چنین امکان و امتیازی برخوردار نیستند. بنابراین، او از مهارت هایش به عنوان متخصص بهداشت روانی برای کمک به دیگر مسلمانان دگرباش جنسی استفاده می کند.

او با گروه پشتیبانی دگرباشان مسلمان انگلستان، موسوم به هیدایاه تماس گرفت. در عرض چند ماه، او به صدها مسلمان دگرباش جنسی مشاوره ارائه کرده است. آنها با عایشه در اسکایپ گفتگو میکنند و یا به او در WhatsApp پیام میفرستند. آنها بدون ملاقات حضوری آیشا، به طور ضمنی به او اعتماد میکنند.

عایشه گفت: “من حتی در انگلیس زندگی نمی کنم، اما احساس می کنم که نیمی از جمعیت دگرباشان جنسی مسلمان را میشناسم.”

مشاوره برای نجات زندگی:
پیوستن به هیدایاه و کمک به دیگران، زندگی آیشا را به معنای واقعی کلمه نجات داد. او سابقه ای طولانی در آسیب زدن به خود و تلاش برای خودکشی دارد، اما کمک به دیگران باعث شده است که آیشا مشکلات خودش را فراموش کند.

او گفت: “کمک به دیگران باعث میشود که به تمایلات مضر خود فکر نکنم. این من را خوشحال میکند و باعث می شود که بخواهم زندگی کنم.”

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/constant-homophobic-abuse-wont-stop-this-middle-east-lesbian-helping-others/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥40

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر