این زن مسلمان آمریکایی در کنگره قهرمان دگرباشان جنسی خواهد شد.

به اشتراک بگذار:

ایهامان عمر، کاندیدای پویا و سیاستمدار آمریکایی-سومالیایی از مینه سوتا است که در سال 2016 به عنوان نماینده عضو حزب دموکرات و کارگرمینه سوتا انتخاب شد.

در سال 2016، او برای شرکت در مراسم ادای سوگند با قرآن سرخط خبرها را از آن خود کرد. او که اکنون 36 سال دارد، اولین قانونگذار آمریکایی سومالیایی بود که در ایالات متحده انتخاب شد.

امروزه عمر، یکی از دو زن مسلمان آمریکایی است که تاکنون در انتخابات اصلی کنگره پیروز شده است. نامزد دیگر از حزب دموکرات میشیگان، رشیدا تله، است که بدون هیچ گونه مخالفتی، نامزد شده است، می باشد.

خبرنگار “کانین فرابا” روزنامه نگار”صدای آمریکا” در مورد این نامزدها اینطور نوشت: “زنان مسلمان آمریکایی که می خواهند با نمایندگی، چهره ی کنگره آمریکا را تغییر دهند”. او نوشت: “با اکثر مخالفان انتخابات عمومی ماه نوامبر، آنها تقریبا از کسب کرسی های کنگره ایالات متحده که از ماه ژانویه آغاز به کار خواهد کرد، اطمینان دارند. ”

برآورد شده است که مسلمانان آمریکایی تقریبا 1٪ از کل جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند. تا امسال، بر اساس برخی از برآوردها، کمتر از 300 مسلمان آمریکایی در دولت محلی، ایالتی یا فدرال خدمت کرده است.

عمر کیست؟ و چرا نامزد شده است؟

عمر به CNN گفت: “ما این کمپین را آغاز کردیم تا ثابت کنیم که مردم آمادگی دارند و مایل هستند برای آمریکایی مبارزه کنند که برای همه ما کار می کند.  به همه اعضاء کارزار، داوطلبان، اهدا کنندگان و رای دهندگان، میگویم که این پیروزی همان قدر که مال من است مال شما هم هست. با هم، ما منطقه، ایالت و ملت را رو به جلو حرکت خواهیم داد. ”

او همچنین گفت: “من قانونگذار، یک پناهنده و یک مادر کارگر هستم. اما مهمتر از همه، من یک سازمان دهنده هستم. من برای ساختن و سازماندهی آمریكایی که همه ما لایق اش هستیم، آماده ام. من از شما می خواهم به من بپیوندید. ”

عمر در مورد حقوق دگرباشان جنسی گفت: “من در کنگره مبارزه خواهم کرد تا صدای جامعه دگرباشان جنسی، به خصوص هنگامی که دگرباشی با دیگر هویت های محروم شده همراه میشود، باشم”.

او همچنین گفت: “من برای پایان دادن به زورگیری رایج از جوانان و نوجوانان دگرباش جنسی مبارزه خواهم کرد. جوانان دگرباش به طرز نا مناسبی در معرض بیماری های روحی، بی خانمانی، مصرف مواد مخدر و اعتیاد هستند. ما باید این مسائل را به عنوان یک بحران بهداشت عمومی بررسی کنیم. ”

اکساندرا اوکاسیو کورتز، که زمانی “سارا پالین چپ” نامیده می شد و بیش از دو دهه قبل، زمانی که وارد ایالات متحده شد، قدم های برزگی برداشت به عنوان یک پناهنده از عمر در مبارزاتش حمایت می کند.

شعارهای تبلیغاتی عمر شامل “بیمه پزشکی برای همه”، لغو ICE، کالج بدون شهریه و افزایش حداقل دستمزد تا 15 دلار در ساعت میشود. او همچنین یکی از طرفداران حقوق و حمایت از زنان است.

عمر توسط فرماندار مینه سوتا، مارک دایتون و گروه هایی مانند MoveOn، NARAL Pro-Choice America، Action Peace و Democracy for America، تایید شده است.

درصورت تصاحب کرسی نماینده جمهوری خواه، کیت الیسون توسط عمر، او نه تنها در انتخابات، که در آزادی حقوق بشر مسلمانان در دوران افزایش اسلام هراسی پیروز می شود. و این پیروزی بزرگی است.

منبع:

https://www.lgbtqnation.com/2018/09/muslim-american-woman-will-lgbtq-champion-congress/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥21

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر