دولت پاکستان اولین کارمند تراجنسی را استخدام می کند.

به اشتراک بگذار:

دولت فدرال پاکستان برای اولین بار یک کارمند تراجنسی را در آمار نیروی کار خود شمرده است.

برنامه حمایت از درآمد بی نظیر، برنامه انتقال پول نقد بی قید و شرط برای کاهش فقر در سطح فدرال، در نامه ایی تاریخی مورخ 26 سپتامبر اعلام کرده است که اولین کارمند تراجنسی جدید ستاد اسلام آباد را به عنوان آشپز در کافه تریا استخدام کرده است.

این کارمند جدید که با نام نائومی شناخته میشود، به The Express Tribune گفت: “هنوز باورم نمیشود که در شغل دولتی قابل احترام استخدام شده ام و قادر به کسب درآمد با احترام و عزت کامل خواهم بود.

نائومی پخت و پز را یکی از علائقش توصیف کرد. او که هیچ مدرک رسمی در این زمینه ندارد، آشپزی را از مادرش آموخته است. او با این استخدام احساس اعتبار میکند چرا که پیشتر از این به او گفته شده بود که هرگز توان گذران امورش را از طریق اشتغال قانونی نخواهد داشت.

او گفت: “انتصاب من پاسخ به این افراد، به خصوص همسایگان و بستگان من، که بر این باورند که یک نفر مثل من تنها می توانید از طریق روش های غیر قانونی کسب درآمد کند است.”

او افزود: “من امیدوارم مردم اکنون به جای تحقیر کردن من، به من افتخار کنند”.

جامعه تراجنسی های پاکستان همچنان هدف تبعیض اجتماعی و خشونت شدید در این کشور؛ جایی که همجنسگرایی هنوز غیرقانونی است و به تازگی (در ماه فوریه) جنسیت سوم را به رسمیت شناخته و امکان دریافت مدارک شناسایی جدید را بدون نیاز به تاییدیه هیئت پزشکی و اعطای مجوز فراهم کرده و حقوق برابر با دیگر شهرواندان را برای تراجنسی ها تضمین میکند، قرار دارند.

کارفرمای نائومی، نوید اکبر، مدیر رنامه انتقال پول نقد بی قید و شرط برای کاهش فقر، به Express Tribune گفت که این اداره به دنبال استخدام تعداد بیشتری از تراجنسی هاست و وعده داده است که آزار و اذیت آنها در محیط کار به هیچ وجه تحمل نشود.

نائومی با انتصاب در این شغل، به صفوف دیگر تراجنسی های پیشگام در پاکستان، مانند مرویا ملیک، گوینده کانال خبری کوه نور که از ماه مارس در این رسانه استخدام شد، پیوست.

ملیک، که همچنین به عنوان یک مدل شناخته می شود، علت اشتغالش به عنوان روزنامه نگار را قویت جامعه تراجنسی ها ذکر کرد. او گفت: “کاری نیست که ما نتوانیم انجام دهیم؛ ما تحصیلات داریم، مدرک تحصیلی داریم، اما هیچ فرصتی در اختیار ما گذاشته نمیشود و هرگز تشویق نمیشویم. این چیزی است که من می خواهم تغییر دهم. ”

امسال پاکستان همچنین شاهد رشد تعداد نامزدهای انتخاباتی تراجنسی (پنج نفر) که از راه صنم فکیر که اولین تراجنسی بود که خود را برای شرکت در رقابت های انتخاباتی سال 2013 نامزد کرد، را پیش گرفته اند، بود.

با این وجود، هیچ کدام از پنج نامزد موفق به کسب کرسی نشدند. فعالان حقوق تراجنسی ها گزارش دادند که از رای دادن تراجنسی ها در ایستگاه های رای گیری، جلوگیری شده است.

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/09/30/pakistan-first-transgender-employee/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥44

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر