استفاده از دگرباشان جنسی مالزی به عنوان کیسه بکس را متوقف کنید!

به اشتراک بگذار:

یک گروه جامعه مدنی محلی به نام وکلا برای آزادی بیان می گویند رهبران مالزی باید از استفاده از جامعه ی دگرباشان جنسی برای دستاوردهای سیاسی را متوقف کنند. این بیانیه در حالی منتشر میشود که دگرباشان جنسی مالزی به طور فزاینده ای تحت پیگرد دولت جدید مالزی قرار گرفته اند.

زید مالک، هماهنگ کننده این گروه در بیانیه ای در روز چهارشنبه (3 اکتبر) گفت: “دگرباشان جنسی مجبور به زندگی در خفاء و یا ریسک مواجهه با خشم مردم و قانون زندگی کند. آنها از حقوق خود محرومند و برای مدت طولانی در رنج زندگی کرده اند.”

اظهارات ملک در پاسخ به اظهارات اخیر رهبر سیاسی کشور، انور ابراهیم، که گفته بود مسلمانان مالایی مجبور به پذیرفتن «فرهنگ یا شیوه زندگی دگرباشان جنسی» نیستند، بود. او گفت: “متاسفم که او از جامعه ی دگرباشان جنسی، به عنوان روشی برای پیگیری دستور کار سیاسی استفاده می کند؛ این روش، به مجموعه ای از تاکتیک های ایجاد ترس که اغلب توسط دولت قبلی استفاده می شد، شباهت دارد.”

ملک ادعاهای انور در مورد دستور کار رنگین کمانی را “کاملا بی معنی” توصیف کرد. او گفت که تنها خواست دگرباشان جنسی توقف پیگرد آنها توسط مقامات و متوقف کردن بدنام کردن آنها است.

مالزی “جدید”:

ماه گذشته، ماهاتیر محمد نخست وزیر جدید این کشور گفت: مالزی نمی تواند ازدواج یا حقوق برابر برای دگرباشان جنسی را قبول کند. مهاتیر به خبرنگاران گفت: “در مالزی، برخی چیزها وجود دارند که ما نمی توانیم بپذیریم، حتی اگر این مسائل در کشورهای غربی در طبقه بندی حقوق بشر باشند.”

در نظرسنجی سال 2013، 86 درصد از مالزیایی ها معتقد بودند که همجنسگرایی نباید پذیرفته شود. فقط 9 درصد آنها با پذیرش همجنسگرایی موافق بودند. همجنسگرایی در مالزی تحت بند 377 قانون مجازات غیر قانونی است. در ماه گذشته قانون مشابه این بند موسوم به قانون دوره استعمار و قانون همجنسگراستیز، در هند لغو شد. علاوه بر این، گروه های حمایت از حقوق دگرباشان جنسی، در مورد شکل گیری یک پسرفت در حقوق دگرباشان جنسی در مالزی پس از روی کار آمدن دولت جدید هشدار داده اند.

در دو ماه گذشته، مالزی دو زن را برای تلاش به برقراری رابطه جنسی همجنسخواهانه به تحمل شش ضربه تازیانه در انظار عمومی محکوم کرد. پلیس همچنین به قدیمی ترین باشگاه همجنسگرایان در کشور حمله کرد. علاوه بر این، وزراء و سیاستمداران علیه جامعه دگرباشان جنسی سخن گفته اند.

در حال حاضر، انور در حال تلاش در مجلس برای تشکیل رهبری ائتلافی کشور و تبدیل شدن به نخست وزیر بعدی است.

این رهبر اپوزیسیون، دو بار به داشتن رابطه جنسی همجنسخواهانه محکوم شده است. او ادعا کرد که این اتهامات سیاسی است و او بی گناه است.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/stop-using-lgbti-malaysians-as-punching-bag-warns-lawyer-group/#gs.oleZ2uQ

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥50

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر