اکثریت دگرباشان جنسی خواستار برگزاری همه پرسی مجدد در رابطه با Brexit هستند.

به اشتراک بگذار:

یک نظرسنجی جدید نشان داده است که اکثریت قریب به اتفاق دگرباشان جنسی خواهان برگزاری مجدد همه پرسی در مورد Brexit هستند. به نظر میرسد که در صورت برگزاری همه پرسی مجدد، اکثریت رای دهندگان به ماندن در اتحادیه اروپا رای دهند.

نظرسنجی YouGov، که همزمان با راه اندازی کمپین گروه دگرباشان جنسی در حمایت از برگزاری مجدد همه پرسی انجام شد، با پرسش از حدود 1500 نفر از جامعه بریتانیا در مورد همه پرسی مجدد، نشان داد که 72٪ از برگزاری مجدد رای گیری عمومی حمایت کردند و فقط 28٪ مخالف آن هستند.

در حال حاضر 70 درصد از دگرباشان جنسی بریتانیا خواهان ماندن در اتحادیه اروپا هستند. این آمار، نسبت به همه پرسی انجام شده Brexit، ده درصد افزایش داشته است. همچنین، 84 درصد از جمعیت جامعه بر سر اینکه روند فعلی خروج از اتحادیه اروپا،  آشفته بوده است، توافق دارند.

مهمانی برای رای مردم:
حمایت از برگزاری رفراندومی دیگر در سراسر کشور در حال شکل گیری است؛ مهمانی برای رای مردم، رسما مبارزه برای آن را راه اندازی می کند. این نشست که در نه مکان برجسته دگرباشان جنسی در چهار شهر برگزار می شود با رویداد اصلی  G-A-Y در لندن آغاز می شود.

در همین حال، نامه ای با امضای 164 فعال حقوق دگرباشان جنسی به نخست وزیر ارسال شده است. برخی از امضاء کنندگان این نامه عبارتند از: لرد کشمن، موسس Stonewall و تریس رید اسمیت، سردبیر و سرپرست Gay Star News.

امضاء کنندگان در این نامه، افزایش جنایت های متخاصم و سیاست های افراطی – از جمله همجنسگرا، دوجنسگرا و تراجنسی هراسی –  از زمان رای گیری سال 2016، و  همچنین نگرانی های قانونی در مورد دسترسی به داروهای ضد HIV، PrEP و پیشرفت های پزشکی جدیدی که در سراسر اتحادیه وجود دارد، را برجسته کرده اند.

ترس جامعه:
تریس یک صدای پیشرو در کمپین رای مردم است.

او گفت: “Brexit برای جامعه دگرباشان جنسی خطرناک است و به حقوق دگرباشان جنسی آسیب می رساند. اگر ما واقعا بر اساس طرح ارائه شده که معامله ایی بد محسوب میشود، اتحادیه اروپا را ترک کنیم – مردم شغل خود را از دست خواهند داد، NHS صدمه خواهد دید و ممکن است با کمبود همه چیز، از داروهای اچ آی وی تا مواد غذایی مواجه شویم. حامیان Brexit دارای بدترین سوابق در رای گیریهای مربوز به مسائل دگرباشان جنسی هستند. این رفراندوم قدرت سیاسی را به همجنسگرا، دوجنسگرا و تراجنسی هراسان تحویل داده است. من نگران خواسته های بعدی آنها، در صورت موفقیت آنها درBrexit، هستم.”

هلن بلچر، رئیس کنگره دگرباشان جنسی نیز نگران آنچه که ممکن است در صورت خروج از اتحادیه اروپا اتفاق بیفتد، است. او گفت: “تراجنسی ها توانستند حقوق اساسی خود را،  حق عدم تبعیض در محل کار و حق به رسمیت شناخته شدن جنسیت شان را از طریق دادگاه عدلیه اتحادیه اروپا، دو حقوق کلیدی – به دست آوردند. عواقب حقوق بشری و همچنین پیامدهای اقتصادی و اعتباری خروج از اتحادیه اروپا، دلیل حمایت من از کارزار رای مردم، زمانی که شرایط هر معامله ایی را می دانیم، است.”

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/majority-lgbti-people-peoples-vote/#gs.b6fEb4Q

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥39

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر