تلاش پلیس لبنان برای تعطیلی کنفرانس دگرباشان جنسی

به اشتراک بگذار:

بر اساس گزارشها، پلیس تلاش کرده است که یک کنفرانس دگرباشان جنسی در بیروت، پایتخت لبنان را لغو کند. به گفته سازمان دیده بان حقوق بشر، افسران امنیت عمومی لبنان در تاریخ 29 سپتامبر، کنفرانس “NEDWA” را پایان دادند. پلیس سومین روز از کنفرانس را مختل کرد و جزئیات تمام شرکت کنندگانش را که شامل افرادی از کشورهای دارای قوانین سرکوبگرانه از جمله مصر و عراق بود، یادداشت کرد.

این کنفرانس سالانه چهار روزه توسط بنیاد برابری آزادی و برابری (AFE) عرب برگزار می شود که طرفدار حقوق دگرباشان جنسی است. این رویداد در سال 2013 تاسیس شد و شامل کارگاه های آموزشی در زمینه حقوق بشر و سخنرانان دگرباش جنسی می باشد.

افسران امنیت عمومی، که برای شعبه ی اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان کار می کنند، همچنین جورج عازی، مدیر اجرایی AFE را مورد سوال قرار داده و از او خواست تا کنفرانس را لغو کرده و فعالیت های مربوط به آن را متوقف کند.

لاما فاکیح، معاون مدیر کل سازمان دیده بان حقوق بشر در خاورمیانه و شمال آفریقا، گفت: “آخرین تلاش های عمومی امنیتی برای تعطیل کردن یک کنفرانس دگرباشان جنسی در لبنان، حمله به آزادی حقوق برگزاری تجمع های مساملت آمیز و تلاش برای سکوت صدای فعالان شجاع است.  تلاش برای ارعاب سازماندهندگان NEDWA و فعالانی که در شرایط دشوار فعلی در خاورمیانه و شمال آفریقا به فعالیت مشغول هستند، نقض تعهدات لبنان تحت قوانین بین المللی است.”

روز پنج شنبه (4 اکتبر)، AFE با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی، برای پاسخگویی به پرسش ها در مورد این حادثه برگزار کرد که در آن عازی از سوی سازمان اعلام کرد: “آنچه در آخر این هفته اتفاق افتاد، نقض آزادی است”.

AFE در بیانیه ایی در فیسبوک در مورد برگزاری این کنفرانس مطبوعاتی گفت: “در این جلسه، ما به جزئیات تمام تلاش هایی را که از سوی مقامات مذهبی و لبنانی، برای لغو NEDWA انجام شده است و همچنین توصیه ها و مراحل بعدی خواهیم پرداخت.”

در روزهای نزدیک به برگزاری این کنفرانس، انجمن دانشجویان مسلمان، برگزارکنندگان NEDWA را به ترویج همجنسگرایی و استفاده از مواد مخدر متهم کرده و خواستار دستگیری آنها شد. طبق ماده 534 قانون مجازات اسلامی، مجازات برقراری رابطه جنسی خلاف قوانین طبیعت، یک سال زندان است. این مجازات، اغلب برای محاکمه دگرباشان جنسی در این کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

با این حال، در ماه جولای، یک نفر از دادگاه خواست که در حکم خود برای مجازات 9 نفر به جرم برقراری رابطه جنسی همجنسخواهانه که در سال 2017 صادر شده بود، به این دلیل که این قانون همجنسگرایی را ممنوع نکرده است، تجدید نظر کند.

در ماه مه، هادی دیمین، سازمان دهنده جشن غرور بیروت، به PinkNews گفت که به او گفته شده که اگر جشن سالانه لغو نشود، با تبعات بی رحمانه ایی روبرو خواهد شد. دیمین یک شب در ایستگاه پلیس هیثی در پایتخت زندانی شد و تا توافق بر سر لغو همه رویدادهای جشن غرور، آزاد نشد.

جشن غرور بیروت که در سال 2017 راه اندازی شد، ظاهرا اولین رویداد دگرباشان جنسی در نوع خود در جهان عرب است.

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/10/04/police-lebanon-lgbt-conference-beirut/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥20

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر