برگزاری همه پرسی در مورد ازدواج برابر در تایوان

به اشتراک بگذار:

تایوان، در تاریخ 24 نوامبر، رفراندومی را در مورد اینکه آیا کد مدنی کشور باید ازدواج همجنسگرایان را به رسمیت بشناسد یا خیر، برگزار خواهد کرد. این همه پرسی برای مبارزان ازدواج برابر در کشور شک بزرگی محسوب میشود.

در ماه مه گذشته، بالاترین دادگاه تایوان در حکمی، محرومیت زوج های همجنسگرا از حق ازدواج قانونی را خلاف قانون اساسی دانست. این حکم اولین از این نوع از احکام در آسیا بود. قضات برای اجرایی شدن این حکم، مهلت قانونی دو ساله به منظور فراهم کردن تمهیدات قانونی ازدواج همجنسگرایان تعیین کرده اند. اما سیاستمداران در تغییر قوانین بسیار کند عمل کرده اند.

هدف مبارزان محافظه کار از درخواست برگزاری این همه پرسی، تصمیم گیری بین تغییر کد مدنی کشور یا تبئین قوانین جداگانه برای مشارکت های همجنسگرایان، بوده است. گروه محافظه کار Happiness of the Next Generation Alliance، به روی تدوین قوانین جداگانه برای اتحاد های همجنسگرایان، با هدف محافظت از ارزش های سنتی خانواده، پا فشاری کرده اند.

در ماه اوت، این گروه های محافظه کار، دادخواستی را برای برگزاری رفراندوم به کمیته انتخابات این کشور ارائه دادند. روز سه شنبه (9 اکتبر) کمیسیون مرکزی انتخابات تایوان با برگزاری این همه پرسی موافقت کرد. مبارزان ازدواج برابر با محکوم کردن آنرا نقض بارز برابری دانستند. کمیسیون انتخابات همچنین با برگزرای رفراندومی در شمول دگرباشان جنسی در برنامه های درسی آموزش و پرورش موافقت کرده است.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/taiwan-to-hold-public-vote-on-equal-marriage/#gs.tkRrBzU

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥26

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر