گروه های مسلمان در شمال هند خواهان جرم انگاری مجدد همجنسگرایی توسط دولت هستند.

به اشتراک بگذار:

یک گروه مسلمان برجسته در شمال هند، علیه تصمیم دادگاه عالی هند برای پایان دادن به ممنوعیت رابطه جنسی همجنسخوهانه سخن گفته است.

روز یکشنبه (14 اکتبر)، انجمن امامیا جمو در یک کنفرانس مطبوعاتی رابطه جنسی همجنسگرایانه را خلاف طبیعت دانست. سید آفاق کاظمی، معاون این انجمن گفت لغو جرم انگاری همجنسگرایی در تضاد با سنت های فرهنگی غنی هند است. جامعه 78 میلیون نفری دگرباشان جنسی هند، حکم لغو جرم انگاری همجنسگرایی که توسط بند 377 قانون مجازات میشد را جشن گرفتند. کاظمی، با این حال، از دولت هند خواست تا تصمیم اخیر دادگاه در این رابطه را به چالش بکشد. کاظمی گفت: “اعتراضات زیادی در مورد لغو جرم انگاری همجنسگرایی در بخش های مختلف جامعه وجود دارد.”

مولانا شیخ محمدعلی محمدی، روحانی مسلمان که همچنین در این کنفرانس مطبوعاتی حضور داشت، حکم دادگاه عالی هند را تهدیدی برای ارزش های اجتماعی و اخلاقی باستانی هند دانست. شوکت گوجار نماینده فدراسیون گوجار، گفت: “ما یک جامعه اروپایی نیستیم. بدون شک زنان باید از حقوق برابر برخوردار باشند، اما همجنسگرایی غیر قابل قبول است. ”

“خودویرانگری”:
قانون مجازات سال 1861 هند، “مقاربت بدنی خلاف نظم طبیعت” را جرم میدانست. این قانون که برای مجازات رابطه جنسی مقعدی و دهانی مورد استفاده قرار می گرفت، از سوی فعالان حقوق دگرباشان جنسی برای جرم انگاری همجنسگرایی مورد نقد قرار گرفته بود. متهمان تحت این قانون میتوانستند تا به 10 سال زندان محکوم شوند.

دیپاک میرسا، رئیس دادگستری هند، در دادگاه 7 سپتامبر، گفت: “ما باید تعصب را از بین ببریم، پذیرای تضمین حقوق برابر برای همه باشیم.” بنابراین، قضات، به برابری دگرباشان جنسی رای دادند. این تصمیم، با استقبال وسیع حزب حاکم و برخی از سازمان های مذهبی قرار گرفت.

در هفته های اخیر، قوه قضاییه به رسیدگی به پرونده های دگرباشان جنسی، تمایل نشان داده است. قضات در کرالا و دهلی به نفع زوج همجنسگرایی که توسط خانواده هایشان مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند، رای دادند.

با این حال، مقاله ایی به زبان انگلیسی منتشر شده در Milli Gazette، لغو ممنوعیت رابطه جنسی همجنسخواهانه هند را “قدمی به سوی خودویرانگری” عنوان کرد.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/why-muslim-groups-in-north-india-want-the-government-to-re-criminalize-gay-sex/#gs.5yrpW4g

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥30

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر