استرالیا: مجتهد بزرگ مسلمان می گوید معلمان همجنسگرا از “بیماری روحی” رنج میبرند.

به اشتراک بگذار:

مجتهد بزرگ استرالیا درباره اینکه آیا مدارس مذهبی باید بتوانند معلمان همجنسگرا را از مدارس اخراج کنند، سخن گفته است.

بحث در مورد آزادی مذهبی در استرالیا پس از توصیه های تحقیق آزادی مذهبی که در هفته گذشته منتشر شد، بالا گرفته است. این توصیه ها، شامل ایجاد امکان اخراج و یا منع ورود دگرباشان جنسی (معلم و دانش آموز) در مدارس مذهبی بود. دولت استرالیا در نهایت قول داد که از دانش آموزان دگرباش جنسی حمایت کند، اما بسیاری گفته اند که دولت باید معلمان را از تبعیض محافظت کنند.

اما شیخ تاج الدین هلالی ایده های دیگری دارد. یکی از ارشد ترین مجتهدین مسلمان در استرالیا، با حمایت از توصیه های ارائه شده در تحقیق در رابطه با آزادی های مذهبی گفت که مدارس باید به عنوان “باشگاه برای کسانی که به دنبال خواسته های خود هستند” عمل کنند. او به روزنامه استرالیایی گفت که معلمان نباید اجازه داشته باشند که شیوه زندگی خود را به بقیه جامعه تحمیل کنند.

وی گفت: “ما یک جامعه دموکراتیک و آزاد هستیم که به تنوع و حقوق بشر اعتقاد دارد. ما محدود کردن حقوق دیگران را حتی اگر به شیوه های غیر طبیعی و خلاف طبیعت مربوط شود، مخالفیم. در چنین مواردی، ما باید به این افراد به عنوان انسان احترام بگذازیم و با این مسئله، به عنوان یک بیماری روحی که نیاز به مراقبت و درمان دارد، برخورد کنیم.”

فورآ به تبعیض پایان دهید:
سبزهای استرالیا، لایحه ایی برای پایان دادن به معافیت های مذهبی قوانین ضد تبعیض که به مدارس مذهبی امکان اخراج دگرباشان جنسی را میدهد، را ارائه کرده اند.

آنها این لایحه را در روز سه شنبه بعد از ظهر توسط سناتور جنت رایس، به مجلس سنا معرفی کردند و آنرا فرصتی برای نخست وزیر اسکات موریسون برای رسیدگی فوری و همیشگی با این موضوع دانستند. رایس گفت: “تحت فشار شدید جامعه، هر دو حزب کارگری و لیبرال موضع خود را تغییر داده اند و اکنون خواهان حذف تبعیض علیه دانشجویان و معلمان دگرباش جنسی از قوانین ما هستند. زمان آن رسیده است که حرف را به عمل تبدیل کنیم و به نفع لایحه سبزها رای دهیم تا از اخراج دانش آموزان، معلمان و کارکنان مدارس مذهبی، به علت کسی که هستند، جلوگیری کنیم.”

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/muslim-grand-mufti-says-gay-teachers-have-a-mental-illness/#gs.robVzf8

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥275

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر