درخواست یک دولت منطقه ای در اندونزی از مساجد برای هشدار دادن در مورد خطر دگرباشان جنسی

به اشتراک بگذار:

روز چهارشنبه (17 اکتبر)، یک دولت محلی در اندونزی، با ارسال بیانیه ایی به مساجد منطقه، از آنها خواست تا در نماز روز جمعه در مورد خطرات جامعه دگرباشان جنسی و اچ آی وی موعظه کنند.

جمعیت اکثریت مسلمان اندونزی، اگرچه همجنسگرایی در این کشور غیر قانونی نیست، از سال 2016 شاهد سرکوب خشونت آمیز جامعه ی دگرباشان جنسی بوده است. طبق گزارش CNN Indonesia، دولت سیانجور در غرب جاوه، این درخواست را به دلیل گزارش های کمیسیون ایدز، مبنی بر افزایش جمعیت جامعه دگرباشان جنسی، به مساجد فرستاده است. این یادداشت شامل خطبه هایی با عنوان «خطر دگرباشان جنسی، سادومی و سوء استفاده از زندگی مذهبی ملت و دولت از منظر حقوق اسلامی” میشود.

یک سخنگوی دولت سیانجور به CNN گفت که گزارش کمیته ایدز نشان دهنده وجود 3،452 همجنسگرا در منطقه است. این سخنگوی مطبوعاتی گفت: “البته ما نگران تاثیر منفی دگرباشان جنسی هستیم. مردم منطقه ما نمی خواهند شاهد رشد و پیشرفت جامعه دگرباشان جنسی باشند.”

طبق گزارش UNAIDS، شیوع HIV در اندونزی، در میان مردانی که با مردان رابطه جنسی برقرار میکنند، حدود 25 درصد است. اما کارشناسان، معتقدند که بدگویی از دگرباشان جنسی اندونزی، مانع دسترسی آنها به خدمات پیشگیری و درمانی و موجب بدتر شدن بحران میشود.

این یادداشت در همان روزی منتشر شده است که که وزیر امور مذهبی اندونزی، لوکمان حکیم سیف الدین، با انتشار ویدیویی در توییتر، دگرباشان جنسی را محکوم کرد. پیش از انتخابات ملی 2019، سیاستمداران بسیاری مشتاقند تا برای به دست آوردن اکثریت آراء اندونزیایی های محافظه کار، بر عدم حمایت از جامعه محلی دگرباشان جنسی این کشور، تاکید کنند.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/regional-govt-in-indonesia-asks-mosques-to-warn-of-lgbti-dangers/#gs.EWJ8tkE

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥52

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر