چهار راه آسان حمایت از جامعه دگرباشان جنسی

به اشتراک بگذار:

من نمی توانم به شما بگویم چند بار در چند سال گذشته مردم به من گفته اند که من را مانند خانواده شان دوست دارند. آنها به خوبی می دانند، برای پر کردن خلاء خانواده ای که من پس از آشکارسازی از دست دادم، تلاش میکنند. اما متأسفانه، من بیش از حد و بارها و بارها نا امید شده ام و نمیتوانم عشق کلامی را باور کنم.

بعضی ها می گویند ای کاش زودتر میدانستند که چه بر سرم آمده تا بتوانند در مواقع سختی در کنارم باشند. با این وجود، زمانی که وضعیت مشابهی بوجود می آید، اعمالشان بدون تغییر و عاری از عشقی است که به زبان از آن سخن میگویند.

آنچه شما باید درک کنید این است که عشق کلامی، نه تنها دگرباشان جنسی را نا امید میکند، بلکه آنها را ویران میکند. بسیاری از دگرباشان جنسی همه چیزشان را در مواجهه با اصالت هویتشان از دست داده اند. آنها از خانواده هایشان رانده شده اند و از جشن گرفتن تعطیلات با خانواده محروم. آنها توسط کسانی ادعا کرده اند که آنها را بدون قید و شرط دوست دارند، نیز فراموش شده اند. آنها در محل کار در معرض تبعیض قرار گرفته اند، از استفاده از سرویس های بهداشتی مناسب، محروم شده اند، کلیسا آنها را از شرکت در مراسم شکرگذاری منع کرده است و با توسل به دردناک ترین روش ها، از کرامت انسانی ساقط شده اند.

بنابراین دادن امید به ارتباط واقعی با گفتن این که آنها را دوست دارید بدون عمل به آن، معادل احساسی از دست دادن مجدد خانواده آنها است. این عمیقا دردناک و مخرب است. و باید پیش از اینکه تعداد بیشتری زندگیشان را در تاریکی و باور اینکه لایق عشق و تعلق داشتن نیستند، عوض شود. به همین دلیل عشق شما باید بیش از کلمات ساده باشد. عشق شما باید تبدیل به اقداماتی شود که به دگرباشان جنسی ثابت کند کع آنها دیده می شوند و با ارزشند.

عشق خود را در رسانه های اجتماعی اعلام کنید:

با ابراز عشق خود با صدای بلند داشتن در رسانه های اجتماعی، به یک متحد دگرباشان جنسی تبدیل شوید. دگرباشان جنسی، همیشه کسانی که واقعا از آنها حمایت میکنند، گوش می دهند.

با ارزش ترین افراد کسانی نیستند که به من بگویند که “من را به اندازه خانواده شان دوست دارند”، اما هنوز در زندگی من غایبند. در عوض، کسانی هستند که کار درست را انجام میدهند.  مانندکشیشانی که از شمول دگرباشان جنسی در کلیسای خود، حتی به قیمت از دست دادن شغلشان، حمایت میکنند. دوستی است که برای مسائل دگرباشان جنسی، به همراه دوست دگرباش اش در یک کنفرانس دگرباشان جنسی شرکت میکند. مادری است که با همه وجودش برای فرزند دگرباش اش مبارزه می کند، حتی اگر این مبارزه به معنای جدا شدن از خانواده بیولوژیک اش باشد.

این معنی یک متحد واقعی است. این کسی است که عشق را که اعلام می کند، زندگی می کند.

عشق ورزیدن را بیاموزید:

در مورد شرایط زیست دگرباشان جنسی مطالعه کنید. ایده زندگی مستقل را بپرورانید. با کسانی که از خانواده و جامعه شان محرومند، همدلی کنید. به کسانی که از شما می پرسند که چرا از دگرباشان جنسی حمایت می کنید، پاسخی از سر دانش ارائه دهید..

دگرباشان جنسی را در تعطیلات به یاد داشته باشید:

هیچ چیزی بیشتر از گذراندن تعطیلات، مانند روز شکرگذاری، کریسمس و نشنیدن صدای زنگ تلفن در روز تولد، دردناک تر نیست. فراموش کردن آسان است، اما برایش راه حل بسیار ساده ایی وجود دارد.

روز تولد دگرباشان جنسی که در زندگی تان هستند، در تقویم یادداشت کنید و در روز تولدشان به آنها تلفن بزنید. تلفن را بردارید و بگذارید که صدای شما را بشنوید. برایشان کارت کریسمس ارسال کنید. آنها را برای عید پاک دعوت کنید. آنها را به یاد داشته باشید.

عشقتان را با رآی تان ابراز کنید:

اکنون، بیش از هر زمانی، ثبت نام برای رای دادن در انتخابات و حضور در روز رای گیری مهم است. کشور ما شاید بیش از آنکه تا کنون بوده است، به جناح های مختلف تقسیم شود. مردم چنان نادیده گرفته میشوند که گویی زندگی آنها مهم نیست. اگر میخواهید عشقتان را نشان دهید، برای محافظت از حقوقشان رای دهید.

گمان نمیکنم که همسرم، هیچ وقت بیش از پس از انتخابات 2016، هنگامی که او متوجه شد که همه همکارانش مستقیما علیه حمایت از حقوق او رای داده اند، احساس فریب خوردگی کرده باشد. رای همکارانش، به عنوان یک همجنسگرا، یک زن و یک مهاجر – برایش مهم بود. و کشف این واقعیت به شدت به او آسیب رساند، طوری که او برای یک هفته پس از انتخابات سر کار نرفت.

رای شما و صدای شما مهم است. از آن برای حفاظت از عزت کسانی که در اطراف شما هستند استفاده کنید.

این ها راه های ساده و در عین حال عمیق هستند که شما می توانید به وسیله آنها عشقتان را به دگرباشان جنسی ثابت کنید. ثابت کنید که عشق شما برای آنها واقعی است. آنها ممکن است به آنچه که می شنوند اعتقاد نداشته باشند، اما آنها آنچه را که می بینند باور خواهند داشت.

و عشق تنها با اقدامات حمایت می شود، موجب تفاوت و تغییر در جهان میشود.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/gay-couple-arrested-in-indonesia-for-running-pro-lgbti-facebook-page/#gs.CNhOWDM

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥20

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر