تیم کوک مدیر عامل اپل می گوید که همجنسگرایی “بزرگترین هدیه خدا به من است”.

به اشتراک بگذار:

تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، در مورد آشکارسازی به عنوان اولین رئیس یک شرکت بزرگ سخن گفته است. روز چهارشنبه (24 اکتبر) کوک به CNN گفت: “من این کار را برای تشویق دیگر مدیران اجرایی همجنسگرا به آشکارسازی انجام ندادم.”

او در سال 2014 به طور عمومی آشکارسازی کرد. او دلیل این آشکارسازی را شنیدن روایات کودکان دگرباشی که به خاطر هویت جنسی شان مورد آزار و اذیت قرار میگیرند و از سوی خانواده هایشان طرد میشوند، ذکر کرد.

کوک گفت: “این روایات واقعآ قلب من را به درد آورد.”

او گفت که به گرایش جنسی اش «بسیار افتخار» میکند و آن را به عنوان «بزرگترین هدیه خداوند به خودش» توصیف کرد. او گفت علی رغم اینکه او فردی است که مسائل شخصی اش را خصوصی نگه میدارد، با شنیدن روایات این کودکان دگرباش، در مورد آشکار نکردن همجنسگرایی اش احساس خودخواهی کرده است. او گفت: “من فکر کردم که باید برای آنها کاری انجام دهم و نشان دهم که میتوانند همجنسگرا باشند و همچنان کارهای بزرگی را در زندگی انجام دهند، که آینده آنها تاریک نیست.” وی همچنین گفت که همه باید صرف نظر از گرایش جنسى، دین، جنسیت و پیشینه قومی شان، از شأن و احترام برخوردار باشند.

آشکارسازی برای کسب و کار خوب است:
آشکارسازی کوک در اکتبر سال 2014 به عنوان همجنسگرا، سرخط خبرها را از آن خود کرد. او گفت که این کار را به توصیه استیو جابز، مدیر اجرایی قبلی شرکت که به هنگام انتصاب کوک از او خواسته بود که خودش باشد، انجام داده است. بر اساس گزارش ها، کوک همچنین با آندرسون کوپر روزنامه نگار در این مورد مشورت کرده بود.

یک تحقیق که در سال 2016 منتشر شد، نشان داد که سخن گفتن مدیران اجرایی در مورد مسائل جنجال برانگیز می تواند برای کسب و کارها مفید باشد. این تحقیق به واکنش مدیر عامل شرکت اپل علیه تصویب قانون RFART در ایندیانا در اوایل سال 2015 میلادی در مورد تصویب قانون آزادی مذهبی (RFRA) در مجلس، اشاره کرده است.

کوک در سال 2015، باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا را در مورد حقوق دگرباشان جنسی به چالش کشید. کوک و اپل از آن زمان در ترویج حقوق دگرباشان جنسی در ایالات متحده و فراتر از آن پیشرو بوده اند.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/apples-tim-cook-says-being-gay-is-gods-greatest-gift-to-me/#gs.6PU5URw

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥63

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر