تقریبا نیمی از دگرباشان جنسی آمریکا از حمایت قانونی در محل کار محرومند.

به اشتراک بگذار:

یک گزارش جدید، بر راه درازی که آمریکا برای رسیدن به برابری در محل کار برای دگرباشان جنسی پیش رو دارد، صحه گذاشته است. این گزارش، امروز توسط پروژه پیشرفت جنبش (MAP)، اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) و Lambda Legal منتشر شده است.

این گزارش، تحت عنوان “آیا کارگران دگرباشان جنسی از حمایت های قانونی در برابر تبعیض در محل کار برخوردارند؟”، وضعیت کنونی حمایت های قانونی در سطح فدرال و ایالتی از کارمندان دگرباش جنسی را ارزیابی می کند. طبق این گزارش، بیش از نیمی از (52٪) از بزرگسالان دگرباش جنسی در ایالات متحده هایی با سطح محدودی از حمایت های قانونی زندگی میکنند.  اما 48٪ از آنها ساکن ایالاتی هستند که هیچ حفاظت قانونی را در محل کار به دگرباشان جنسی ارائه نمیکنند.

ارائه جسته گریخته حفاظت قانونی:
بر اساس یافته های این گزارش، حمایت از کارکنان دگرباش جنسی در ایالات متحده سرهم بندی شده است. تبعیض بر اساس گرایش جنسی و جنسیت در محل کار در برخی از ایالات آمریکا به صراحت تبعیض محل کار بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی ممنوع است، در حالی که ایالت های در این زمینه رویکرد متفاوتی دارند.

برای مثال ایالات واقع شده در ساحل غربی، شامل کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن، قوانینی را برای محافظت از کارکنان در برابر تبعیض بر اساس گرایش جنسی و جنسیت ارائه میدهند. ایالات دیگر، مانند نیویورک، ممنوعیت تبعیض بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی را ارائه میدهند اما دارای هیچ قانون جداگانه ای دگرباشان جنسی نیستند.

و در نهایت، ایالت ها از نظر ارائه حفاظت های قانونی به دگرباشان جنسی در محل کار، به دو دسته تقسیم میشوند. به عنوان مثال، ویسکانسین جزو آندسته از ایالاتی است که دگرباشان جنسی را تنها در برابر تبعیض بر اساس گرایش جنسی محافظت می کند. در حالی که اکثریت دیگر ایالات مانند تگزاس، هیچ حفاظت قانونی در برابر تبعیض بر اساس گرایش جنسی و جنسیت در محل کار به دگرباشان جنسی ارائه نمیدهد.

چالشی برای رئیس جمهور آمریکا:

در حالی که اکثر مردم بر این باورند که قوانین فعلی فدرال در آمریکا، دگرباشان جنسی را در برابر تبعیض در محل کار محافظت می کند، عملا اینطور نیست. این گزارش، با اشاره صریح به “گرایش جنسی” و “جنسیت”، به قوانین موجودی که برای حفاظت از دگرباشان جنسی وضع شده اند، اما دائمآ مورد حمله قرار میگیرد، میپردازد.

دگرباشان جنسی آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما، تحت بند هفتم قانون حقوق مدنی سال 1964، از تبعیض در محل کار بر اساس گرایش جنسی و جنسیت حفاظت میشدند. این قوانین در دوران ریاست جمهوری آقای دانالد ترامپ، دچار تغییر شده و تراجنسی ها را از این حفاظت محروم کردند. وزارت دادگستری همچنین اخیرا اظهار داشت که کسب و کارها می تواند در برابر تراجنسی ها را به طور قانونی مورد تبعیض قرار دهند.

در حال حاضر تبعیض در محل کار در دادگاه های مختلف در سراسر کشور بررسی می شود. دیوان عالی کشور هنوز در مورد این مسئله وارد بحث نشده است.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/almost-half-lgbt-people-no-workplace-protections/#gs._Qiym4o

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥30

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر