لغو شدن رویداد تنها مجله دگرباشان جنسی خاورمیانه توسط مقامات اردن

به اشتراک بگذار:

یک رویداد دگرباشان جنسی که قرار بود تنها مجله محلی خاورمیانه را به نمایش بگذارد، توسط مقامات اردن لغو شد. گالری ملی هنرهای زیبای اردن قرار بود به عنوان بخشی از رویدادهای ادواری باشگاه هنری هیوار در روز شنبه (10 نوامبر) میزبان My.Kali باشد. با این حال، دیروز وزارت فرهنگ اردن اعلام کرد که شرکت My.Kali در این رویدادهای ادواری ممنوع شده است.

خالد کالی عبدالحدی، فعال همجنسگرای اردنی، My Kali را تاسیس و منتشر کرد. نسخه انگلیسی وب سایت My.Kali در سال 2007 راه اندازی شد. انتشار نسخه عربی این مجله در سال 2016 آغاز شد. این اقدام موجب تبلیغ گسترده حقوق دگرباشان جنسی و انتقاد از این حرکت در خاور میانه شد.

در اردن مجلات آنلاین برای انتشار، نیاز به ثبت در ادارات دولتی اردن، که شرط صدور اجازه انتشار برای تمام نشریات چاپی در منطقه است، ندارند. این به این معناست که My.Kali به طور گسترده ای از سانسور مقامات محلی که گفته اند نسخه چاپی آن تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت، جان سالم به در برده است.

به هنگام انتشار اطلاعات مربوط به این رویداد در رسانه های اجتماعی، مقامات شروع به جمع آوری نظراتی که خواستار لغو این رویداد بودند، کردند.

لغو رویداد My.Kali در اردن:
احمد العون سخنگوی وزارت فرهنگ اردن روز گذشته گفت که این وزارتخانه پس از بررسی محتوای آنلاین این نشریه، تصمیم به لغو رویداد My.Kali گرفته است. Royal News گزارش داد که گالری ملی هنرهای زیبای اردن تصمیم به لغو رویدادی که قرار بود روز شنبه 10 نوامبر 2018 برگزار شود، گرفته است.

پس از این تصمیم، تمام ارجاعات رسانه های اجتماعی باشگاه هنر هیوار به My.Kali حذف شده اند.

Gay Star News برای دریافت نقطه نظرات باشگاه هنر هیوار و My.Kali در مورد لغو این رویداد، با آنها تماس گرفته است.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/middles-east-mykali-lgbti/#gs.rSSWu7g

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥93

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر