شمول صفر درصدی دگرباشان جنسی در شرکت های فیلیپینی

به اشتراک بگذار:

طبق مطالعه ی اتاق بازرگانی دگرباشان جنسی فیلیپین، شرکتهای فیلیپینی  دارای پذیرشی صفر درصدی از دگرباشان جنسی هستند.

تنها 17 درصد از شرکت ها در این کشور، دارای سیاست هایی علیه تبعیض مبتنی بر جنسیت یا هویت جنسی و یا بیان جنسیتی را (SOGIE) هستند. اغلب این شرکت ها خارجی و یا در صنعت فرایند کسب و کار برون سپاری هستند.

شاخص شمول و چندگونگی دگرباشان جنسی سال 2018 فیلیپین، صد شرکت را مورد بررسی قرار داده است. این شرکت ها جمعآ، دارای 267،231 نفر کارمند هستند. بر اساس این شاخص، هیچ یک از 56 شرکت فیلیپینی و سازمان های دولتی دارای سیاست های ضد تبعیض نیستند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که شرکت های بدون سیاست های حمایت از همجنسگرایان قصد تغییر در روش های فعلی خود در طی پنج سال آینده را ندارند.

این تحقیق توسط شرکت Cogencia با حمایت کشور هلند انجام شده است.

فقدان قانون ضد تبعیض:
برایان تنوریو، رئیس اتاق بازرگانی دگرباشان جنسی فیلیپین، این نظرسنجی را زنگ خطر و تلاشی دوباره برای بیداری و درک لزوم لحاظ کردن حمایت های قانونی “ضد تبعیض” در این کشور دانست.

این در حالی است که لایحه شماره 1271 مجلس سنا تقریبا دو سال است که در این مجلس معطل بررسی است. در صورت تصویب این قانون، ممنوعیت دسترسی به خدمات عمومی، استخدام یا اخراج، ممانعت از دسترسی به آموزش و یا آزار و اذیت دگرباشان جنسی غیرقانونی میشود.

ایوان تان، نایب رئیس صنایع و بازرگانی این اتاق بازرگانی، همچنین به Gay Star News گفت: “در غیاب قانون ضد تبعیض برای حمایت دگرباشان جنسی، متخصصان دگرباش، بدون دسترسی به کمترین منابع از تبعیض، تعصب و مردسالاری بدون هیچ گونه مشکلی رنج میبرند.”

او گفت: “هر روز، ما روایاتی از تبعیض در محل کار را از متخصصان دگرباش جنسی می شنویم.”

وی همچنین گفت: “داده های به دست آمده از این تحقیق تنها بزرگی و جدیت این مشکل آنهم درست در ابعاد مورد تصور ما را تایید میکند.”

قدم بعدی چیست؟
نتایج حاصله از بررسی شرکت های فیلیپینی باعث شده است که این اتاق پروژه بزرگی را برای برخورد با این مشکل در سال 2019 آغاز کند.

#ZEROto100PH قصد دارد تا 100 شرکت رابه ایجاد تغییر در کسب و کارشان برای شمول دگرباشان جنسی، متعهد کند.

تان گفت که اتاق های بازرگانی، شرکت های محلی را به برگزاری دوره های آموزشی در مورد مسائل دگرباشان جنسی در محل کار تشویق میکنند. علاوه بر این، آنها می خواهند شرکت ها را ملزم به انتشار، بیانیه های فرصت های استخدامی برابر در رابطه با دگرباشان جنسی کنند.

تان گفت: “کسب و کارها باید درک کنند که فقدان سیاست و عملکردهای شمول پذیر، موجب از دست دادن فرصت استخدام متقاضیان کار دگرباش جنسی باتجربه توسط آنها میشود. ما می دانیم که تبعیض علیه دگرباشان جنسی، تاثیری منفی بر اقتصاد داشته و دولت و کسب و کار ها باید برای تضمین رشد اقتصادی کشور، برای حل این مشکل با یکدیگر همکاری کنند”.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/zero-philippine-companies-are-lgbti-inclusive-survey-finds/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥19

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر