حمایت بیست و هفت شرکت از برابری در ازدواج در تایوان

به اشتراک بگذار:

روز پنجشنبه (15 نوامبر)، بیست و هفت کسب و کار عمده در تایوان حمایت خود را از برابری در ازدواج در تایوان اعلام کردند.

هفته آینده، تایوان شاهد برگزاری یک همه پرسی در مورد مسائل مربوط به دگرباشان جنسی در این کشور خواهد بود.

دادگاه قانون اساسی تایوان در حکمی تاریخی، به رسمیت نشناختن ازدواج همجنسگرایان را خلاف قانون اساسی این کشور دانست و نهایتآ در ماه مه 2017، تعریف ازدواج از اتحادی بین “یک زن مرد و یک زن” را به اتحادی بین دو نفر صرف نظر از جنسیت و هویت جنسی آنها تغییر داد.

اما اکنون این رفراندوم در مورد نظر شهروندان در مورد لزوم تصویب قوانین مشارکت مدنی مجزا برای همجنسگرایان سوال خواهد کرد. طرفداران حقوق دگرباشان جنسی ضمن محکوم کردن تصویب قوانین مجزا برای به رسمیت شناختن اتحاد های مدنی همجنسگرایان به عنوان گزینه جایگزین برای شمول همجنسگرایان در تعریف ازدواج همجنسگرایان در کد مدنی این کشور، آنرا تبعیض آمیز دانستند.

این همه پرسی به طور همزمان، آراء عمومی در مورد حذف شمول سرفصل های درسی در مورد مسائل دگرباشان جنسی در مدارس را مورد بررسی قرار خواهد داد.

در بیانیه روزه چهارشنبه این کسب و کارها آمده است: “تنوع، شمول، احترام، برابری و عدم تبعیض، ارزش هایی هستند که ما در مدیریت کسب و کارهایمان به طور روزمره و معاملات تجاری خود گرامی می داریم.”

این بیانیه توسط شرکت های تایوانی از قبیل Kunnex، Pegatron و Portico و شرکت های بین المللی از قبیل گوگل، مایکروسافت و HP که در تایوان حضور تجاری دارند امضاء شده است.

در این بیانیه آمده است: “کارکنان همجنسگرا که شریک عشقی همجنس دارند بایدبتوانند با برخوردای از حقوق مساوی که از تایوان برای زوجهای دیگر قائل است، ازدواج کنند. به همین شکل، دانش آموزان تایوانی سزاوار آموزش هایی هستند که آنها را برای زندگی در جهانی که در آن تنوع و شمول در اولویت قرار دارد، آماده می کند.”

لحظه محوری برای تایوان:
این بیانیه توسط کمپین حقوق بشر در واشنگتن دی سی مورد استقبال قرار قرار گرفته است. تای کاب از HRC گفت: “این یک لحظه محوری برای برابری در این منطقه جغرافیایی است.”

جنیفر لو، رئیس کمیسیون همبستگی برابری در ازدواج تایوان، گفت: “قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان نه تنها کار درستی است، بلکه تاثیر مثبتی بر کسب و کار ها دارد. ما از این شرکت های تایوانی و چند ملیتی برای حمایت از برابری دگرباشان جنسی در یک صدای متحد سپاسگزاریم.”

ارین اریتوس، مدیر عامل شرکت Out & Equal Advocates، گفت: “ما این شرکت های برجسته تایوانی و چند ملیتی را که به طور عمومی در کنار کارکنان دگرباش جنسی و کل جامعه در تایوان ایستاده اند، ستایش می کنیم.”

ازدواج برابر در خطر است:
تایوان برای تبدیل شدن این به اولین کشور در آسیا برای به رسمیت شناختن اتحادهای مدنی همجنسگرایان، راه دشواری را طی کرده است. لایحه به رسمیت شناخته شدن ازدواج همجنسگرایان در این کشور، اولین بار ده سال پیش توسط سیاستمداران به مجلس این کشور ارائه شد. ازدواج همجنسگرایان، بار دیگر توسط رئیس جمهور تسای اینگ ون و حزب پیشروی دموکرات او در انتخابات 2016 با این وعده که ازدواج همجنسگرایان در تایوان قانونی خواهد شد، مورد حمایت قرار گرفت.

در ماه مه سال 2017، دادگاه قانون اساسی ضمن تصریح غیر قانونی بودن تعریف فعلی قانون از ازدواج به عنوان اتحادی بین “یک مرد و یک زن” و صدور حکمی که این تعریف را به اتحادی بین دو نفر صرف نظر از جنسیت و هویت جنسی تغییر داد، مهلتی دو ساله برای دولت برای فراهم کردن تمهیدات قانونی اجرایی شدن این حکم تعیین کرد.

اما تسای و حزب DPP در واکنش به این حکم به سرعت عمل نکردند. این تعلل موجب درخواست مخالفان قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در ماه گذشته برای برگزاری یک رفراندوم شد.

بنابراین، تایوان در تاریخ 24 نوامبر، برای تصمیم گیری در مورد تغییر قانون مدنی این کشور برای شمول همجنسگرایان در تعریف ازدواج یا تصویب مقررات جداگانه ای برای قانونی کردن مشارکت های مدنی آنها (اقدامی مشابه اقدام قانونی کردن مشارکت های مدنی در انگلستان به پای صندوق های رای خواهد رفت.

حدود 140،000 نفر در ماه گذشته با شرکت در رژه غرور دگرباشان جنسی در تابپه و جشن گرفتن شانزدهمین دوره این رویداد سالانه به عنوان بزرگترین از این نوع در آسیا، از ازدواج همجنسگرایان در این کشور حمایت کردند.

در حال حاضر، به نظر می رسد که تایلند می تواند با شکست مخالفان قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان و با تبدیل شدن به اولین کشور در آسیا که چنین اقدام قانونی را انجام خواهد داد، تاریخ ساز شود.

همزمان، دولت نظامی تایلند با برگزاری مشاوره های عمومی در مورد قانونی شدن اتحادهای مدنی همجنسگرایان، بر آن است که این قانون را تا پیش از پایان سال تصویب کند.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/27-companies-in-taiwan-speak-out-for-equal-marriage/#gs.opBChtI

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥42

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر