ویدئوی رابطه جنسی همجنسخواهانه، سیاست مالزی را لرزاند.

به اشتراک بگذار:

یک وزیر کابینه مالزی پس از انتشار فیلم ها و عکس ها از رابطه جنسی او با مرد دیگری در فضای مجازی، هدف آماج حمله های سیاسی قرار گرفته است.

رابطه جنسی همجنسخواهانه در مالزی، تحت قوانین میراث دوران استعمار غیر قانونی است و میتواند با مجازات تا بیست سال حبس روبرو شود. رهبران مذهبی و سیاسی کشور به طور فزاینده ای نفرت پراکنی علیه دگرباشان جنسی را در راس کار خود قرار داده اند.

انتشار این ویدئو اولین بار در ساعتهای اولیه روز چهارشنبه (12 ژوئن)، توسط یکی از هواداران این وزیر تایید شد. محمد حزقیا عبدالعزیز، منشی جانشین وزیر امور صنایع و کالاهای اصلی، در فیسبوک گفت: “از من خواسته شده در مورد هویت فردی که در این ویدئو نشان داده شده است، قسم بخورم”. وی گفت که این ویدیو بدون اجازه او در 11روز ماه مه در زمان انتخابات سنداکان در اتاق او در هتل چهار امتیازگرفته شده است. سپس، حزقیا عزیز، از کمیسیون مبارزه با فساد مالزی خواست تا تحقیق در مورد این وزیر کابینه مظنون به حضور در این ویدئورا آعاز کند.

او گفت: “او واجد شرایط رهبری نیست.” با این وجود او به صراحت هویت وزیر کابینه در این ویدئو را تایید نکرد.

To my fellow Malaysians

Slået op af Haziq Aziz i Tirsdag den 11. juni 2019

:گزارش های پلیس
به گزارش استار، لکمن نور آدم، یکی از اعضای حزب مخالف، روز سه شنبه (11 ژوئن) گزارشی علیه وزیر و این ویدئو به پلیس ارسال کرده است. لکمن نور آدم گفت: “من می خواهم پلیس صحت فیلم، نحوه انتشار آن و “همچنین هویت افراد حاضر در آنرا بررسی کند.او همچنین از کمیسیون فساد خواست تا این وزیر را مورد بررسی و تحقیق قرار دهد.

در عین حال، معاون رئیس جمهور حزب اسلامی مالزی، از دادگاه شیعه یا اسلامی درخواست کرد تا مجازات حازم عزیزی را بر اساس اعتراف وی اجراء کند.

رهبر مالزی، مهاتیر محمد، آگاهی از این وافعه را انکار کرده است. او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:”من هیچ چیز نمی دانم و به تازگی از آن مطلع شدم و باید در موردش تحقیق کنم.”.

مهاتیر، که در ماه مارس 2018 به قدرت رسید، گفت که مالزی نمی تواند حقوق دگرباشان جنسی را بپذیرد.

نومان عفیفی ، فعال حقوق دگرباشان جنسی مالزیایی، که این ویدیو را تماشا کرده است، به ما گفت که وضعیت پیرامون این ویدئو او را بهت زده کرده است.

او گفت که سیاستمداران از این رسوایی “بازی بیمار” ساخته اند و توضیح داد: “امروز مردان، زنان و دیگران تنها به دلیل هویت جنسی و جنسیت شان از معیشت و منزلت اساسی در زندگی محروم شده اند. سپس این سیاستمداران داستان های جمعی ما را به یک فاجعه تبدیل می کنند.”

او گفت که طبقه بندی رسوایی جنسی همجنسگرایانه به عنوان فساد توهین آمیز است، این یعنی سیاستمدار فاسد باید .به نوعی «انحرافی جنسیتی» داشته باشد

او گفت که زندگی افراد در اثر این رویکرد در معرض خطر است. چنانکه اقلیت های جنسی موارد متعددی از خشونت را تجربه کرده اند. یک نمونه از این خشونت ها قتل دو زن تراجنسی در شهر غربی کلانگ است. در ماه دسامبر، انتشار ویدیویی که ظاهرا گروهی از مردان را که به یک زوج همجنسگرا حمله می کردند، را نشان می داد، در فضای مجازی آغاز شد.

مقامات مالزی همچنین کمر به تضعیف جامعه دگرباشان جنسی این کشور بسته اند.

در یکی از موارد بحث برانگیز، در سپتامبر دو زن در ایالت بسیار محافظه کار ترنپاگانو، به اتهام رابطه جنسی همجنسخواهانه تازیانه خوردند. تعدادی از گروه های حقوق بشری این اقدام را محکوم کردند.

پلیس همچنین برای اولین بار در تاریخ 30 ساله خود، یکی از مشهورترین کلاب های همجنسگرایان در کوالالامپور را مورد حمله قرار داد.

در ماه ژوئیه سال گذشته، عفیفی به دلیل تهدیدات و آزار و اذیت ها به دلیل هویت جنسی اش، از سمت مشاور مطبوعاتی وزیر جوانان و ورزش کناره گیری کرد.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/gay-sex-video-rocks-malaysian-politics/#gs.hw7qxl

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥77

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر