حمایت انگلیسی ها از برابری ازدواج در ایرلند شمالی

به اشتراک بگذار:

طبق یک نظرسنجی، بیش از سه چهارم از ساکنان بریتانیا بر این باورند که ازدواج همجنسگرایان باید در ایرلند شمالی قانونی شود.

فعالان حقوق دگرباشان جنسی سال ها برای قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در ایرلند شمالی تلاش کرده اند. با این حال، این تلاش ها توسط حزب اتحادیه دموکرات محافظه کار مسیحی (DUP) مسدود شده است.

ایرلند شمالی، تنها بخشی از بریتانیا یا جمهوری ایرلند است که هنوز ازدواج همجنسگرایان در آن قانونی نشده است. ازدواج زوج های همجنسگرا که در سایر بخش های انگلیس ثبت میشوند، تنها به عنوان مشارکت مدنی در ایرلند شمالی شناخته می شوند.

طرفداران حقوق دگرباشان جنسی، غیرقانونی بودن برابری در ازدواج در ایرلند شمالی را در کارنامه حقوق دگرباشان جنسی بریتانیا “شرم آور” توصیف کرده اند.

در سال های اخیر، تعداد زیادی از قانونی شدن ازدواج های همجنسگرایان در ایرلند شمالی حمایت کرده اند. این مساله در اواخر سال جاری، پس از قتل روزنامه نگار لیا مک کی، شدت گرفت.

“تاخیر در عدالت انکار عدالت است”
نظرسنجی انجام شده توسط YouGov، با در نظر گرفتن فضای نمونه متشکل از 1720 از بزرگسال ساکن هر دو کشور انگلستان و ایرلند شمالی انجام شده است. نتیجه این نظرسنجی، افزایش حمایت نسبت به سال گذشته را منعکس میکند.

بر اساس این نظرسنجی، 70 درصد از ساکنان انگلیس حامی قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در ایرلند شمالی هستند. این تعداد در سال گذشته 65 درصد بوده است. این نظرسنجی همچنین از وجود آماری مشابه در ایرلند شمالی در رابطه با قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در ایرلند شمالی خبر میدهد. طبق این نظرسنجی، در حال حاضر تعداد رای دهندگان محافظه کارحامی برابری در ازدواج در ایرلند شمالی با هشت درصد افزایش نسبت به سال 2018، 62 درصد است.

جان او دوهرتی، فعال حقوق دگرباشان جنسی، عدم پیشرفت در اجرای برابری در ازدواج در ایرلند شمالی را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش Evening Standard، او دوهرتی گفت:’ تاخیر در عدالت انکارعدالت است. استفاده و اجرای قوانین وسله پینه ایی در جزایر تحت حاکمیت بریتانیا غیر قابل قبول و غیر قابل تحمل است. انکار برابری در ازدواج در ایرلند شمالی، لکه ایی شرم آور در کارنامه حقوق دگرباشان جنسی انگلستان است و نمی تواند ادامه پیدا کند. “

فشار مستمر برای برابری در ازدواج در ایرلند شمالی:
نظرسنجی های گذشته نشان داده است که حمایت اکثریت از برابری در ازدواج در بین ساکنان ایرلند شمالی وجود دارد.

فشارها برای قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان پس از قتل خبرنگار و مدافع حقوق دگرباشان جنسی، لیا مک کی افزایش یافته است. مک کی در ماه آوریل و در حال تهیه گزارش از شورش در لندنری به ضرب گلوله کشته شد.

پس از این واقعه، آرنن فاستر، رهبر DUP، در عین همدردی با خانواده این خبرنگار، مخالفت خود با برابری در ازدواج را دو برابر کرد.

برابری در ازدواج همچنین در پارلمان ایرلند شمالی دارای حمایت اکثریت است. در ماه نوامبر، هیئت قانون گذاری استورمونت در بلفاست با 53 رای در مقابل 52، به نفع قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان رای داد. با این حال، DUP این پیشنهاد را با استفاده از معیار وتو تحت عنوان “ابراز نگرانی” مسدود کرد. 

DUP از نظر اجتماعی یکی ازمحافظه کارترین احزاب سیاسی در اروپا است که به شدت ازاحکام دین مسیحیت پیروی میکند.

به دلیل به بن بست رسیدن مساله قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در پارلمان ایرلند شمالی – که از ژانویه 2017 آغاز به کار کرده است – فعالان برابری در ازدواج برای تعمیم حق ازدواج همجنسگرایان در ایرلند شمالی به دولت وست مینستر متوسل شده اند.

با وجود این، وست مینیستر همچنان می گوید که موضوع حق ازدواج چیزی است که دولت ایرلند شمالی باید مستقلآ در مورد آن تصمیم بگیرد. 

این نظرسنجی که توسط YouGov و برای سایت رسانه ایی PinkNews انجام شده است.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/70-of-people-in-the-uk-support-marriage-equality-in-northern-ireland-poll-finds/#gs.jou2n6

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]



ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥35

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر