عذرخواهی انجمن روانکاوی آمریکا برای طبقه بندی همجنسگرایی به عنوان یک بیماری روحی

به اشتراک بگذار:

انجمن روانکاوی آمریکا (APsaA) در روز جمعه (21 ژوئن) برای طبقه بندیهمجنسگرایی به عنوان یک بیماری روانی در گذشته عذرخواهی کرد.

دکتر لی جاف، رئیس APsaA، در جلسه افتتاحیه صد و نهمین نشست سالانه این انجمن در سان دیگو کالیفرنیا این عذرخواهی را انجام داد. جاف در بیانیه ای گفت: “وقت آن رسیده که با درک نقش ما دراعمال تبعیض و آسیب های وارد شده از حرفه ما به جامعه همجنسگرایان عذرخواهی کنیم. اعتراف به اینکه چنین اشتباه بزرگی کرده ایم مشکل است.”

تصور می شود APsaA اولین سازمان پزشکی ایالات متحده است که به طور رسمی برای چنین رویکردهایی در گذشته عذرخواهی می کند. سالهاست که سازمان های پزشکی روش های متعددی را برای درمان جامعه دگرباشان جنسی و سلامت شان را ارائه داده اند. APsaA تنها در سال 1991و به دلیل ترس از مورد شکایت قرار گرفتن برای اعمال تبعیض، همجنسگرایی را از لیست بیماری هایش حذف نکرد. پس از این حرکت، APsaA به حامی جامعه دگرباشان جنسی، مثلا در برابری در ازدواج و موضع گیری در برابر تبدیل درمانی تبدیل شد.

تصحیحات بیشتر توسط گروه های پزشکی:
در حالی که هیچ یک از سازمان های پزشکی دیگر عذرخواهی رسمی صادر نکرده اند، از طریق روش های دیگر اصلاح شده اند.

چندین گروه دیگر، ده ها سال پیش همجنسگرایی را از لیست اختلالات حذف کردند. با این حال، برخی قدم های مهم در مسیر این تصحیح اخیرآ برداشته شده اند.

سازمان بهداشت جهانی تنها در سال جاری تراجنسی بودن را از فهرست بیماری های روانی حذف کرد. در سال گذشته بزرگترین گروه روانپزشکی هند، همجنسگرایی را از فهرست بیماریهای خود، را حذف کرد.

با این حال، در سایر نقاط جهان، برخی از دولت ها گام هایی به عقب برداشته اند. وزارت بهداشت اندونزی همجنسگرایی را به لیستی از اختلالات روانی که پیشتر از آن حذف شده بود، دوباره اضافه کرده است.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/american-psychoanalytic-association-apologizes-homosexuality-mental-illness/#gs.k3gg3k

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]



ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥36

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر