اولین سیاستمدار میانجنسی آمریکا

به اشتراک بگذار:

کتی اوترستن، رهبر پنجاه و سه ساله همه جنسگرای میانجنسی با جنسیت غیر دوگانه از فیربنکس، آلاسکا است که در سال گذشته به عنوان یکی از دو سیاستمدار آشکارا میانجنسی که برای کسب مقامی رسمی در ایالات متحده آمریکا – و اولین بار در آلاسکا – کاندیدا شده است، تاریخ ساز شد.

در حال حاضر اوترستن در فیربنکس با همسرش آدریانه هلسینکی و “دو سگ نجات و گربه ای که فکر می کند رئیسس همه است” زندگی می کنند. در حالی که انتخابات شورای شهر فیربنکس یک رویداد تاریخی بود، جناح های اصلی شرکت کننده و اداره کننده این انتخابات از ویژگی های خاص این انتخابات تعجب نکردند.

اوترستن می گوید: “من در کمپینم در مورد مسائل اساسی صحبت کردم، و به سوالاتی در مورد اینگونه مسائل و دیگر مسائل پاسخ دادم.  بدون توجه به رسانه ها و سایر ظواهر، هیچ کس هیچ توجهی به چیزهایی که واقعا مهم نیست، نکرد. این یک مثال خوب برای عشق من به فیربنکس است.”

با این حال، راه برای رسیدن به این نقطه در زندگی برایش آسان نبوده است. اوترستن به عنوان یک میانجنسی متولد شد، اما این اطلاعات در اختیار والدینش قرار نگرفت. در نتیجه آنها او را به عنوان یک پسر پرورش دادند. پزشکان اوترستن با انجام جراحی به روی او و بدون دانش و یا رضایت والدینش، چیزی که در آن زمان غیر معمول نبود، شرایط تطابق جنسیتی را فراهم آوردند. فقط چند دهه بعد این جراحی تطبیقی، یک پزشک متوجه جای زخم ها شد و از او دراین مورد سوالاتی پرسید.

اورتستن توضیح می دهد: “البته،عملکرد پزشکان در زمان تولدم موجب اختلافات زیادی شد. من با این باور که چیزی در مورد من عجیب است و یک پسر نیستم بزرگ شدم. در دهه 70 تراجنسی ها به عنوان افرادی با ناپایداری روانی به تصویر کشیده میشدند.”

اوترستن مانند بسیاری دیگر از جوانان درشرایط مشابه، به خود آزاری و افکار جدی در مورد خودکشی رسیده بود. او حتی در سن 22 سالگی، تفنگی را در دهان خود قرار داد، اما در آن لحظه متوجه شد که نمیخواهد بمیرد. اوسترتن او به ارزش زندگی پی برد و به این باور رسید که هویت اش را خودش تعریف میکند و این مساله به هیچ کس دیگه ایی نمیتواند مربوط باشد.

او گفت: “واقعیت از آن من بود و معتبر، مثل واقعیت و روایت هر کس دیگری. من مانند هر کس دیگری و به همان اندازه حق زندگی داشتم.”

این رویکرد، در طول سال ها موجب تقویب فعالیت های او و خشمش علیه بی عدالتی و همچنین تمایلش به کمک و بهبود زندگی دیگران شده است.

اوترستن می گوید: “هرکسی میتواند هر روز بهتر از دیروزش باشد.”

منبع:

https://www.advocate.com/exclusives/2019/6/21/meet-one-nations-first-intersex-politicians

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]



ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥30

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر