Featured Video Play Icon

لاورن کاکس: “مهاجرت یکی از مسائل دگرباشان جنسی است.”

به اشتراک بگذار:

با حضور میلیون ها نفر از دگرباش جنسی وحامیان آنها در جشن غرورجهانی امسال در نیویورک در مبارزه مداوم برای برابری، فعالان حقوق دگرباشان جنسی خواستار حمایت بیشتر از پناهجویان شده اند.

این هفته، شرکت ماریوت بین المللی با اهدای 100،000 دلار به سازمان “برابری در مهاجرت” در حمایت از کارهای مهم آنها به نیابت از دگرباشان جنسی و پناهجویان اچ آی وی مثبت در حال فرار از آزار و اذیت تحمیلی به آنها در کشور زداگاهشان، تاریخ ساز شد. این کمک مالی، بزرگترین هدیه از این نوع از سوی یک شرکت است که این سازمان تا به حال دریافت کرده است.

سالانه سازمان برابری در مهاجرت، به هزاران نفر از دگرباشان جنسی و پناهجویان مبتلاء به اچ آی وی، که به دنبال پناه، درمان منصفانه و آزادی در ایالات متحده هستند، خدمات مشاوره و حقوقی ارائه می دهد. برای فعالان تراجنسی مانند لاورن کاکس که با ماریوت برای کمپین #LoveTravels همکاری می کنند، برجسته کردن اهمیت شمول و حقوق بشر در سراسر جهان، بحثی است که خیلی زودتر از اینها باید پیش می آمد.

ککس در رویداد “فرای مرزها” برگزار شده توسط ماریوت در نیویورک، که در آن برابری در مهاجرت و VideoOut، پروژه ویدئویی که صدای دگرباشان جنسی در سراسر کشور را منعکس می کند، جشن گرفته شد، گفت: “آنچه در مرزهای آمریکا رخ میدهد، مساله ایی بسیار احساسی برای تمام کشور شده است.  مهاجرت یکی از مسائل دگرباشان جنسی است. ما در حال حاضر در مورد مهاجرت صحبت می کنیم، اما مهاجرت از حقوق دگرباشان جنسی جدا نیست. این مکالمه جهانی است و این مکالمات جالب، همه به هم وصل هستند.”

ککس می گوید که در حالی که مشاهده پذیری تراجنسی ها – با توجه به نقش پیشگامانه او در مجموعه تلوزیونی “نارنجی سیاه جدیداست” و همچنین شوهای تلوزیونی مانند شفاف و ژست – در چند سال اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است همچنین باید به خاطر داشت که زنان تراجنسی رنگین پوست با رشد نگران کننده ایی کشته میشوند. در حالیکه دادگاه عالی در حال آماده شدن برای بحث درباره اینکه آیا قانون حقوق مدنی سال 1964 قادر به محافظت از افراد در برابر تبعیض بر اساس هویت جنسی است یا خیر، فعالانی مانند کاکس، از اینکه آمریکایی ها توجه می کنند، اطمینان حاصل میکنند.

او در مورد لفاظی ها و سیاست های تراجنسی ستیز می گوید: “این مساله احتمالا واکنشی به مشاهده پذیری تراجنسی هاست. این یک واکنش به تغییر جهان است؛ زیرا تراجنسی ها همیشه وجود داشته اند – اما ما دیگر در حاشیه نیستیم. ما دیگر تنها برای زندگی در شب و در سایه  ساخته نشده ایم. ما به نور آمده ایم و جهان در حال تلاش برای کشف نحوه آشتی دادن ما با نور و درک نیاز ما به شغل است. “

کارامو براون، فعال حقوق دگرباشان جنسی و بازیگر “چشم دگرباش” که همچنین با ماریوت در کارزار#LoveTravels همکاری دارد، میگوید: مشاهده پذیری مساله ایی کلیدی برای ایجاد همدلی است.”

براون به The Advocate گفت: “من زمان زیادی را صرف هیل میکنم، و بله، من آنجا هستم، زیرا من برای سیاست های خاصی لابی می کنم.  با من ملاقات کنید. من یک مرد سیاه پوست همجنسگرا و یک پدر هستم. با تجربه ی من آشنا شوید.”

براون ادامه می دهد: “هنگامی که شما در مورد مهاجرت فکر می کنید، شما در مورد تقاطع دگرباشان جنسی با این مساله فکر نمی کنید. مردم فکر می کنند خانواده ها دگرجنسخواه هستند – شامل مادر و پدر و فرزندان. اما در داخل این خانواده ها دگرباشان جنسی نیز هستند، و نه تنها زندگی آنها به عنوان پناهجو در خطر است، اما این نگرانی مضاعف وجود دارد که آیا حتی پس از پیدا کردن پناه هرگز میتوانند حقیقت هویتشان را زندگی کنند؟ داشتن کمپین هایی مانند #LoveTravels به این گفتگو کمک می کند، زیرا به شما کمک می کند تا متوجه شوید که تعریف سنتی خانواده تنها به دنبال پناهندگی نیست. افرادی در حال سفر در این جهان هستند که به عشق نیاز دارند و ما باید به آنها این عشق را بدهیم. “

مسئولیت شرکت ها نیز نقش مهمی ایفا می کند. کاکس توضیح می دهد: “آنچه شرکت آمریکا می تواند انجام دهد این است که سیاست هایی داشته باشد که با جوامع مختلف وارد گفتمان شود و بگوید که تبعیض در محیط کار قابل قبول نیست. ما انسان دوست هستیم و سازمان های کاری باور نکردنی مانند ماریوت که در طول سال فعال هستند را داریم … اما همچنان به این سیاست ها نیاز داریم”. 

منبع:

https://www.advocate.com/pride/2019/6/26/laverne-cox-immigration-lgbtq-issue

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥197

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر