اختلاف نظر نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات درمورد مسائل مربوط به دگرباشان جنسی

به اشتراک بگذار:

چهارشنبه (26 ژوئن)، ده نفر از 20 نامزد دموکرات واجد شرایط انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در شبکه تلویزیونی NBC به مناظره پرداختند.

این ده نفر عبارتند از: سناتور کوری بوکر، امی بلوبوچار و الیزابت وارن، نماینده مجلس تولسی گابارد و تیم ريان، شهردار شهر نیویورک بیل دی بلاسیو، وزیر مسکن سابق جولین کاسترو و نماینده مجلس سابق ایالت تگزاس بتو اوروکه.

در این بحث، لستر هولت، گرداننده این مناظره، تلسی گابارد، نماینده کنگره را برای کار در گروه لابیگری مسیحی دگرباش ستیز پدرش در هاوایی به چالش کشید.

گابارد با هدف دور شدن از گذشته اش گفت: «اجازه بدهید بگویم که هیچ کس هر سطحی دولت ما حق ندارد به هر آمریکایی بگوید که چه کسی را میتواند دوست داشته باشد و یا مجاز به ازدواج باشد با چه کسی است. سابقه کاری من در کنگره برای بیش از شش سال، شاهد تعهد من به مبارزه برای برابری دگرباشان جنسی است. من در کمیته همبستگی خدمت می کنم و اخیرا برای تصویب قانون برابری رای دادم. شاید بسیاری از مردم این کشور قابل درک باشد که من با طی مراحل رشد در یک خانه محافظه کارانه، در جوانی عقائد و باورهایی داشتم که امروز دیگر به آنها باور ندارم”.

کوری بوکر: “ما به رئیس جمهوری احتیاج داریم که کودکان دگرباش جنسی را از خشونت محافظت کند.”
با این حال، پس از اینکه گابارد به رأی دهی اخیر خود اشاره کرد، سناتور کوری بوکر گفت که صرفا رأی دادن برای غیر قانونی کردن تبعیض بر اساس گرایش جنسی و جنسیت “برای خدمت” به دگرباشان جنسی آمریکایی کافی نیست.

او گفت: “این کافی نیست. ببینید، حقوق مدنی جایی است که باید از آن شروع کرد، اما در جامعه حقوق مدنی آفریقایی آمریکایی، مکان دیگری برای تمرکز، متوقف کردن بدنامی آفریقایی-آمریکایی ها بود. ما به اندازه کافی درباره تراجنسی های آمریکایی، به ویژه تراجنسی های آفریقایی تبار آمریکایی و میزان فوق العاده بالای قتل آنها صحبت نمی کنیم. ما به اندازه کافی حدود 30 درصد از کودکان دگرباش جنسی که به خاطر ترس به مدرسه نمی روند، صحبت نمیکنیم. تصویب قانون برابری کافی نیست. من به عنوان یک حامی اصلی میگویم ما باید رییس جمهوری داشته باشیم که هر روز برای محافظت دگرباشان جنسی آمریکایی ها از خشونت در آمریکا مبارزه کند.”

جولیان کاسترو در جایی دیگر در این بحث گفت که بحث در مورد مراقبت های بهداشتی باروری باید شامل تراجسی های مرد، که به نظر می رسد او در این مناظره به آنها به عنوان “زنان تراجنسی” اشاره کرد، شود. 

او گفت: “من فقط به آزادی تولید مثل اعتقاد ندارم، من به عدالت باروری اعتقاد دارم. این به این معنی است که یک زن یا هر کسی در جامعه تراجنسی ها، مثلا یک زن تراجنسی، نباید فقط به دلیل فقر از حق انتخاب محروم باشد. بنابراین من کاملا از حق سقط جنین حمایت میکنم. “

سارا کیت الیس، رئیس جمهور و مدیرعامل شرکت گلاد گفت: “گلاد شمول دگرباشان جنسی در اولین مناظره تلوزیونی نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری سال 2020، را مورد تحسین قرار میدهد. قرار دادن مسائل خاص مربوط به دگرباشان جنسی در جلو و مرکز مناظره، خلاف روش لفاظانه و رکورد مدیران ترامپ در رابطه با دگرباشان جنسی و دیگر جوامع به حاشیه رانده شده است.”

نیمه دوم مناظره دموکراتها، شامل کاندیداهایی از جمله جو بیدن باتجربه بزرگ، برنی سندرز، پیت بوتیگیگ و کامالا هریس، روز پنج شنبه برگزار خواهد شد.

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2019/06/27/democrats-clash-lgbt-issues-presidential-tv-debate/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥23

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر