Featured Video Play Icon

پیت بوتی جاج، اولین نامزد ریاست جمهوری آشکارا همجنسگرای آمریکا

به اشتراک بگذار:

شب گذشته، پیت بوتی جاج به عنوان اولین نامزد آشکارا همجنسگرا درمناظرات ریاست جمهوری، تاریخ ساز شد. او که شهردار سوت بنت، ایندیاناست، یکی از 10 نامزدی بود که در دومین روز مناظرات انتخاباتی دموکرات ها در میامی شرکت کرد.

او عضوی از مجموعه ایی از متنوع ترین گروه نامزدهای انتخاباتی است. رکورد نامزدهای زن و رنگین پوست این دوره از رقابت ها بی سابقه است.

بوتی جاج شب گذشته و پس از مدتی رکود در آراء اش، بسیاری از رای دهندگان را تحت تاثیر قرار داد.

عملکرد پیت بوتی جاج در مناظرات:
او در مناظرات شب گذشته (27 ژوئن)، بحث گسترده ایی درباره حقوق دگرباشان جنسی نکرد.

او با اشاره به همسرش چستن درآغاز سخنانش تاریخ ساز شد. این اولین باری است که یک کاندیدای ریاست جمهوری در سخنانش به همسری همجنس اشاره می کند.

بوتی جاج در اظهارات قدرتمند پایانی اش به ازدواج همجنسگرایان اشاره کرد و گفت امکان ازدواج همجنسگرایان در آمریکا به یمن “یک رای” در دادگاه عالی، بوجود آمده است.

چستن بوتی گیگ، عکسی از پیت در حالیکه چستن در حال کمک به او برای کراواتش بود، در توییتر منتشر کرد.

او نوشت: “تو از عهده اش بر می آیی.”

نامزد ریاست جمهوری آشکارا همجنسگرا، پنجاه سال پس از استون وال:
بسیاری از افراد مشهور و دیگر دگرباشان جنسی در توییتر در مورد این لحظه تاریخی نوشتند. بیلی ایچنر، کمدین نوشت: پنجاه سال پس از شورش های استون وال، یک نامزد آشکارا همجنسگرا شانسش را برای تصدی سمت رئیس جمهور ایالات متحده امتحان میکند.

زک واهلس، سناتور آیوا گفت: “تنها چهار سال پیش این کشور ازدواج همجنسگرایان را در سراسر کشورقانونی کرد. امشب یک کاندیدای آشکارا همجنسگرا موفق به ارائه یک عملکرد عالی در مناظره برای تبدیل شدن به رئیس جمهور ایالات متحده شد.”

امیلی سی هیت، کشیش زن همجنسگرا، همچنین گفت که اگرچه شهردار بوتی جاج ، نامزد اصلی او نیست، اما مرد خوبی است. او نوشت: “و من فکر می کنم شگفت انگیز است که پنجاه سال از شبی که مردم آغازگر انقلابی فراگیر در استون وال شدند، مردی آشکارا همجنسگرا به عنوان نامزد ریاست جمهوری در مناظرات شرکت میکند.”

طبق نظرسنجی های اخیر، هفتاد درصد از رای دهندگان مایل به رای دادن به یک نامزد همجنسگرا برای ریاست جمهوری هستند. با این حال، نظرسنجی ها همچنین نشان می دهند که اکثر رای دهندگان آمریکایی انتظار ندارند یک نامزد همجنسگرا به این زودی ها رئیس جمهور آمریکا شود.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/50-years-after-stonewall-nothing-has-changed-for-lgbtis-in-egypt/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥27

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر