آمریکا: حمایت بیش از دویست کسب و کار از حقوق دگرباشان جنسی

به اشتراک بگذار:

بیش از دویست کسب و کار ایالات متحده، خلاصه ایی از آنچه در حمایت از دگرباشان جنسی که از تبعیض در محیط کار به دادگاه شکایت میکنند، به دادگاه عالی ارائه کردند.

در ماه آوریل، دیوان عالی اعلام کرد که سه دادخواست مرتبط با برابری و تبعیض دگرباشان جنسی در محل کار را بررسی خواهد کرد. بسیاری امیدوارند که این موضوع بحث و جدل پیرامون فصل هفتم قانون حقوق مدنی را به نتیجه برساند. فصل هفتم قانون حقوق مدنی، حمایت های فدرال در برابر تبعیض برای هویت های خاص را تأمین می کند، اما در حال حاضر بر سر اینکه که آیا این فصل باید گرایش جنسی و هویت جنسیتی را نیز شامل شود، اختلاف نظر وجود دارد.

عموما پیش از آغاز بررسی هر دادخواستی در دادگاه عالی و استدلال های وکلاء، گروه های علاقه مند می توانند خلاصه ایی از آنچه در حمایت از مساله مورد دعوی دارند، ارائه دهند. روز سه شنبه (2 ژوئیه)، 206 شرکت در حمایت از کارکنان دگرباش جنسی که از کارفرمایان شان به دلیل تبعیض به دادگاه عالی پناه برده اند، خلاصه ایی از دلائل حمایتی شان ارائه کردند.

این شرکت ها شامل مواردی مانند فیسبوک، دیزنی، اپل، کوکاکولا، آمازون، گوگل و غیره هستند.

این شرکت ها در مورد کارکنان دگرباش جنسی چه میگویند:
“این کسب و کارها، منافع مشترکی در برابری میبینند؛ زیرا آنها می دانند که پایان دادن به تبعیض در محل کار برای کسب و کار، کارکنان و اقتصاد ایالات متحده در کل مفید است”.

“خلاصه ارائه شده به دادگاه عالی از این اصل که هیچ کس نباید بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی، برای شغلی در نظر گرفته نشود، حقوق کمتری دریافت کند، اخراج شود یا مورد آزار و اذیت و یا هر نوع تبعیض دیگری قرار گیرد، حمایت می کند. تعهد به برابری، زمانی که هنوز کارکنان، به علت گرایش جنسی و یا هویت جنسیتی مورد بد رفتاری قرار میگیرند، نقض می شود. در محل کار عاری از تبعیض علیه کارکنان دگرباش جنسی، هر کس می تواند کار خود را به خوبی انجام دهد، این یعنی منفعت قابل توجه برای کارفرما و کارمند. “

در هر سه مورد دادخواست ارائه شده به دادگاه عالی، کارفرمایان کارمندان را به دلیل گرایش جنسی و یا هویت جنسیتی خود اخراج کرده اند. دادگاه های پایین تر هر دو به نفع کارکنان رأی داده اند و همچنین درخواست های تجدید نظر آنها را رد کرده اند. این عدم انطباق و توافق، دلیل بررسی این دادخواست ها دردادگاه عالی است.

‘ارسال یک پیام روشن’:
جی براون، معاون ارشد برنامه ها، تحقیقات و آموزش بنیاد HRC، گفت که این جرکت، پیامی کوتاه و واضح است.

براون ادامه داد: “با پیشرفت بسیار زیاد حاصل شده و پیش رو، ما از اینکه بسیاری از شرکت های بزرگ آمریکایی برای حقوق و احترام به کارمندان دگرباش جنسی، اعضای خانواده و مشتریان خود مبارزه میکنند، بسیار سپاسگزاریم.”

عمر گنزالس-پاگان، وکیل ارشد لامبدا، افزود: “وقتی کارکنان می توانند با خیال راحت هویت واقعی شان را در محل کار زندگی و ابراز کنند، بهتر کار میکنند و بیشتر موفق میشوند.”

حرکت این شرکت ها و سازمان های دفاع از حقوق دگرباشان جنسی، نوعی مخالفت با دولت ترامپ، که پیشتر اعلام کرده است که فصل هفتم قانون حقوق مدنی شامل گرایش جنسی یا هویت جنسیتی نمی شود، محسوب میشود.

دیوان عالی در حال حاضر دارای اکثریت محافظه کار است. رئیس جمهور ترامپ، نیل گورساچ و برت کاواناه، دو قاضی محافظه کار را برای این سمت نامزد کرد.

با این حال، این تنها راه برای دریافت حفاظت های فدرال از دگرباشان جنسی نیست. دموکرات ها اخیرا با ارائه مجدد قانون برابری به کنگره، خواستار ارائه حمایت و حفاظت های فدرال به دگرباشان جنسی آمریکایی در سرتاسر کشور شده اند.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/facebook-disney-more-companies-support-lgbti-employees/#gs.n325hn

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥19

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر