شناسایی سلول های ایمنی جدید: روشی برای درمان ایدز

به اشتراک بگذار:

محققان موسسه تحقیقات پزشکی وست مید، زیرمجموعه ایی جدید از سلول های ایمنی را کشف کرده اند که بیشتر در معرض ابتلا به HIV قرار دارند. این یافته ها، دو راه جدید برای درمان موثر ویروس HIV را دنبال می کنند.

سلولهای دندریتیک CD11 + c تازه کشف شده تنها در سطح اپیتلیال بافتی دستگاه تناسلی انسان یافت می شوند. با توجه به ماهیت محل این سلول ها، سطح نازکی از پوست روی سطح مهبل (واژن)، پوست ختنه گاه و مقعد، اغلب اولین سلول های ایمنی بدن هستند که با HIV ارتباط برقرار می کنند. نقش این سلول ها در دریافت هر گونه ویروس خطرناک باکتریایی و انتقال آنها به سلول های CD4 T کلیدی است.

پروفسور اندرو هارمن، یکی از محققان اصلی این پروژه، گفت: “سلول های CD4 T مسئول انتقال پاسخ ایمنی به پاتوژن هستند. جالب است که آنها همچنین سلول های اصلی هستند که برای بازتولید HIV، مورد هدف این ویروس هستند.”

سلولهای دندریتیک با جذب پاتوژن، یافته هایشان را به سلول های CDT 4 در گره های لنفاوی انتقال میدهند، که به نوبه خود در مورد این که آیا ویروس باید تحمل شود یا مورد حمله قرار بگیرد، تصمیم گیری میشود. هارمن روند برای ارائه سیستم ایمنی را با به روز رسانی وضعیت مقایسه می کند.

یافته ها نشان می دهد CD11 + c نسبت به هر سلول دندریتیک، به شکل موثرتری با CDT 4 در تقابل است، اما به همان میزان نسبت به تخریب از طریق اچ آی وی حساس هستند. آنها در واقع نقش کلیدی در انتقال HIV دارند و به همین ترتیب به عنوان کاندیداهای واکسن اچ ای وی مهم هستند.

به گفته پروفسور تونی کانینگهام، مدیر اجرایی موسسه وست مید، تحقیقاتشان دو راه جدید برای ادامه تحقیقات درمانی این بیماری به وجود آورده است.

کانینگهام گفت: “این یافته ها پتانسیل توسعه استراتژی های برای جلوگیری از انتقال HIV را باز می کند. اگر بتوانیم توانایی HIV برای اتصال به سلول های دندریتیک CD11 + c که اغلب اولین سلول های ایمنی برای برخورد با ویروس HIV هستند، را متوقف کنیم، می توانیم توانایی آنها را برای انتقال ویروس به سلول های CD4T متوقف کنیم. درگیری سطوح پایین سلولهای CD4 T، می تواند انتقال ویروس را متوقف کند. یکی دیگر از کاربردهای این اطلاعات جدید، تولید واکسن اچ آی وی است. اگر بخش هایی از HIV یا HIV غیرفعال شده در سلول های دندریتیکی CD11 + c هدف قرار گیرند، این احتمال وجود دارد که پاسخ ایمنی علیه اچ آی وی به محض ورود به بدن، دریافت شود. “

این مطالعه از بافت مقعد و عضو جنسی انسان، گاهی تنها 30 دقیقه پس از جراحی استفاده کرده است. این تحقیق همچنین تکنولوژی مبتکرانه RNAscope که به تیم اجازه مشاهده و بررسی سلول های زنده CD11 + c در حال انتقال ویروس HIV را به سلول های CD4 T را فرهم کرده است.

این مطالعه از سوی شورای تحقیقات بهداشتی و پزشکی کشور تامین مالی شده و در مجله Nature Communications منتشر شده است.

منبع:

https://www.hivplusmag.com/treatment/2019/7/02/newly-discovered-immune-cell-could-hold-great-promise

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥42

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر