ارائه دفینه دگرباشان جنسی توسط موزه بریتانیا

به اشتراک بگذار:

نمایشگاهی از آثار مهم هنری دگرباشان جنسی در موزه بریتانیا آغاز به کار کرده است.

این گنجینه ها شامل حکاکی یازده ساله از یک زوج عاشق، تصویری از یک خدای بابلی با جنسیت سیال (متعلق به حدود 1800 قبل از میلاد مسیح)، مجسمه هایی از هادریان، امپراتور رم با معشوقه اش، آنتونیوس و غیره است.

یکی از هیجان انگیز ترین اشیاء این نمایشگاه، جام وارن، یک دست از جام های رومی، که برای تاریخ دگرباشان جنسی مقدس محسوب میشود است. ارزش این جام ها، به خاطر نقش های تراشیده شده به روی آنهاست. موزه بریتانیا جام وارن را به قیمت 1.8 میلیون پوند، [معادل $ 2،253،958.20؛ € 2،006،811.68] خرید و به این ترتیب این سری از جام ها به عنوان یکی از گران ترین اشیاء این موزه ثبت شد.

در این نمایشگاه، ابتکار جدید برگزاری توهای گشت و گذارهمراه با تورهای صوتی اجراء شده است.

سارا ساندرز، سرپرست برنامه های آموزشی و ملی در موزه بریتانیا گفت: “ما بازخوردها از برگزاری چنین موزه ایی را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم که چه چیزی مورد تقاضاست. با مشاهده تقاضای بیشتر، بیشتر ارائه خواهیم داد. واقعا هیجان انگیز است.”

به گفته ساندرز، تمام اقلام موجود در این تور به وجود عشق و گرایش های همجنسحواهانه و تنوع جنسیتی که همواره بخشی جدایی ناپذیر از تجربه های انسانی است، دلالت دارند. اما نحوه بیان و ابراز این تمایلات در زمان  و گستره های جغرافیایی مختلف متفاوت بوده است.

جام غرور:
در روز پنج شنبه 4 ژوئیه، از هشت گلدان نقره خالص در شمایل جام وارن، در گالری روشنگری موزه پرده برداری شد. این مجموعه که “جام غرور” نام دارد، از جام هایی که هر یک به رنگ پرچم رنگین کمان است، تشکیل شده است. این جام ها که با هدف اهدای وجه حاصله از فروش آنها به خیریه استون وال به معرض نمایش گذاشته شده اند، توسط “هال مسیل” نقره کار ساخته شده است.

مسیل این پروژه را گامی در جهت “پرسشگری مفروضات و بالا بردن سطح آگاهی در مورد اینکه چگونه ابراز جنسیتی و گرایش جنسی همچنان در حاشیه هنرهای معاصر باقی مانده است”، میبیند. او بر این باور است که جام های وارن امروز و برای برخی، بیشتر موضوع توجه هستند تا زمان خلق این آثار در 2000 پیش.

روت هانت، مدیر اجرایی استون وال، به The Guardian گفت: “اینکه موسسه ایی با قدمت و دانش موزه بریتانیا، موانع را پشت سر گذاشته است، فوق العاده قدرتمند است. این پروژه به شکل گیری گفتمانی مهم در مورد تغییر نگرش ها و اینکه چقدر کار پیش رو داریم، کمک کرده است.”

اطلاعات بیشتر در مورد تورهای دگرباشان موزه بریتانیا در وب سایت این موزه موجود است.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/british-museum-begins-to-offer-guided-tours-of-lgbti-treasures/#gs.o7bh7y

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥54

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر