فرانسه به ممنوعیت اهداء خون دوازده ماهه مردان همجنسگرا پایان داد.

به اشتراک بگذار:

فرانسه به محدودیت دوازده ماهه برای اهداء خون توسط مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، پایان داد.

در سال 2016، فرانسه ممنوعیت سی ساله اهداء خون توسط مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند را لغو کرد. اما این رفع ممنوعیت تنها به مردانی که در طی دوازده ماه گذشته رابطه جنسی نداشته اند، اجازه اهداء خون میداد.

اما آگنس بویزین وزیر بهداشت در روز چهارشنبه (17 ژوئیه) اعلام کرد که فرانسه “دوره تعویق” را به چهار ماه کاهش داده است. این قانون شامل مردان همجنسگرایی میشود که رابطه جنسی نداشته و یا تنها با یک شریک عشقی در رابطه جنسی بوده اند.

بویزین گفت تصمیم برای تغییر قانون بر اساس شواهد علمی، عینی و مستقل صورت گرفته است.

اجرای این تغییرات از فوریه سال 2020 آغاز خواهد شد.

برابری خون و اهدای خون:
ممنوعیت اهداء خون برای مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند در سراسر جهان و در اوج اپیدمی بیماری اچ آی وی و ایدز آغاز شد.

اما طرفداران تساوی خون استدلال می کنند که ممنوعیت اهداء خون و یا در نظر گرفتن دوران تعلیق برای این مردان تبعیض آمیز است. طرفداران در سراسر جهان ادعا می کنند که قوانینی مشابه برای دگرجنسخواهان وجود ندارد. همچنین، بر این باورند که با پیشرفت های حاصل شده در تکنیک های غربالگری خون که می توانند به طور موثر موجب تشخیص پزشکی اچ آی وی شوند، ممنوعیت ها لازم نیستند.

ابتکار برابری خون ایالات متحده می گوید که “این ممنوعیت ها، کلیشه های منفی در مورد مردان همجنسگرا و دوجنسگرا را، به ویژه به این دلیل که ایدز و اچ آی وی اغلب به عنوان بیماری های”همجنسگرایان” شناخته میشوند، را تقویت می کند.”

این گروه گفت: “چنین ممنوعیت هایی که به طور ضمنی این ادعای نادرست که دگرجنسگرایان (حتی در صورت وجود رفتارهای جنسی پر خطر) در مقایسه با همجنسگرایان و دو جنسگرایان کمتر در معرض خطر ابتلا به عفونت اچ آی وی هستند را جا می اندازد، موجب عدم وجود قوانینی مشابه برای دگرجنسخواهان شده است. این کاملا بی معنی است.”

اما نیک هولاس، مدافع حقوق مبتلایان به اچ آی وی، بر این باور است که پایان دادن به اچ آی وی سریعترین راه برای پایان دادن به ممنوعیت اهدای خون مردانی است که با مردان رابطه جنسی دارند.

او در ماه ژوئیه به Gay Star News گفت: “اگر اچ آی وی به عنوان یک بیماری دیگر موجب نگرانی نباشد، تعلیق اهداء خون بی معنا میشود. به همین دلیل است که من اعتقاد دارم که پایان دادن به اچ آی وی به عنوان یک بیماری، بهترین راه برای پایان دادن به تعلیق اهداء خون است. “

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/france-to-end-12-month-gay-blood-donation-ban/#gs.qhgk85

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥37

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر