Featured Video Play Icon

تصویب لایحه غرور در ایالات متحده برای باز پرداخت مالیات به زوج های همجنسگرا

به اشتراک بگذار:

روز چهارشنبه (24 ژوئیه)، مجلس نمایندگان ایالات متحده قانون احترام به انسجام و برابری افراد مصوب سال 2019 یا قانون غرور سال 2019 را تصویب کرد.

در صورت تصویب این قانون در مجلس سنا و به امضاء رسمی رسیدن آن توسط دانالد ترامپ، قانون غرور به  زوج های متاهل همجنسگرا اجازه خواهد داد تا مالیات های پرداخت شده پیش از قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در این کشور و لغو قانون دفاع از ازدواج موسوم به DOMA را باز پس بگیرند.

قانون DOMA از امکان ثبت گزارش مالیاتی مشترک توسط زوج های همجنسگرا جلوگیری میکرد.  بر اساس گزارش کمیته مشترک مالیات، این ممانعت موجب پرداخت مزاعف مالیات توسط این زوج ها و شکل گیری بدهی  57 میلیون دلاری دولت به این زوج ها شده است.

جودی چو، نماینده کالیفرنیا در مجلس در بیانیه ای گفت: “این لایحه بی عدالتی در قوانین ما را که قادر به درک قانونی ماهیت روابط رنگین کمانی در کشور مان نیست را ما اصلاح می کند.”

قانون غرورهمچنین زبان جنسیتی، مانند “شوهر” و “همسر”، را از کد مالیاتی حذف می کند و آنها را با واژه هایی مانند “زوج متاهل” و “آنها” جایگزین میکند.

سخنگوی خانه نانسی پلوسی در بیانیه ای گفت: “تبعیض در جامعه و قوانین ما جایی ندارد. دموکرات ها با تلاش برای تصویب قانون غرور، به تنوع ارج نهاده و تساوی در عدالت را برای تعداد زیادی از زوج های همجنسگرا در سراسر کشور که مدت هاست به تعویق افتاده است، به طوریکه آنها از بازپرداخت مالیات شان، تنها به خاطر کسی که هستند و یا اینکه عاشق چه کسی هستند، محروم شده اند، را به ارمغان آورده است. با حذف زبان جنسیتی که به شکل تبعیض آمیزی نسبت به زوج های همجنسگرا مورد استفاده قرار گرفته است و بازگرداندن مستقیم مالیات به نا حق پرداخت شده به جیب خانواده هایی که آن را با کار به دست آورده بوده اند، این قانون حیاتی اصلاحات منطقی را که موجب پیشرفت کدهای مالیاتی مان میشود را ارائه کرده و به ارزش های پایه ای ما احترام می گذارد”.

سناتور الیزابت وارن قبلا توییت کرده بود: “زوج های همجنسگرا، تنها پس از قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در آمریکا می توانند به طور مشترک پرونده های مالیاتی تشکیل دهند – به این ترتیب آنها مالیات بیشتری پرداخت کرده اند. دولت برای تمام سالهایی که قوانین تبعیض آمیز ما آنها را از حقوق برابر محروم کرد، به این زوج ها بیش از 50 ملیون دلار بدهکار است. ما باید این اشتباهات را جبران کنیم. “

وارن ماه گذشته لایحه غرور را مجددا برای بررسی و تصویب به مجلس معرفی کرد.

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2019/07/28/pride-act-passed-us-house-refund-taxes-same-sex-couples/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥25

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر