Featured Video Play Icon

روسیه: دستگیری یک مرد به جرم قتل فعال حقوق دگرباشان جنسی

به اشتراک بگذار:

پلیس روسیه می گوید که ضرب و شتم کشنده النا گریگوریوا را جنایتی ناشی از تنفر نمیداند.

مسکو – پلیس روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که مردی را به جرم ضرب و شتم کشنده یک فعال حقوق دگرباشان جنسی در نزدیکی خانه اش در سن پترزبورگ بازداشت کرده است.

کمیته مسئول بررسی جرائم سنگین در بیانیه ای گفت: “النا گریگوریوا ، 41 ساله ، شنبه شب توسط ضاربی که او را می شناخته و پیش از به قتل رسیدن با او مناقشه داشته است، مورد اصابت هشت ضربه چاقو در ناحیه چهره و پشت قرار گرفت.”

این بیانیه به هویت فرد مظنون اشاره ایی نکرده و او را تنها به عنوان مرد متولد شده در قرقیزستان شوروی در آسیای میانه در سال 1981 معرفی كرد. طبق این بیانیه، وی در هنگام حمله مست بوده است.

کمیته تحقیقات گفت: “… این قتل در طی خشونت خانگی بین دو نفر که قبلاً یکدیگر را می شناختند صورت گرفته است.”

گریگوریوا مبارز حقوق همجنسگرایان بود و همچنین در اعتراضات ضد جنگ و راهپیمایی های در مورد سایر موضوعات شرکت کرده بود.

روز چهارشنبه، سخنگوی شورای اروپا، با اشاره به گزارشات از افزایش جنایات ناشی از تنفر در اروپا و لزوم حمایت از جوامع دگرباشان جنسی، از روسیه خواست كه تحقیقات كامل و شفافی را در مورد این قتل انجام دهد.

پیرو این قتل، همكار مبارز گریگوریوا گفت که او در گذشته مرتباً تهدیدهای مرگ را دریافت كرده بود و آنها را به پلیس گزارش می داد ، اما آنها به این تهدیدها توجهی نشد.

طبق گزارش های قبلی NBC News، نام گریگوریوا پیش از قتل او در وب سایتی که با الهام از فیلم با مضمون شکنجه “اره”، مردم را به “شکار” فعالان حقوق دگرباشان جنسی تشویق میکند، لیست شده بود. با این حال ، هنوز مشخص نیست که آیا این مساله نقشی در مرگ وی داشته است یا خیر.

منبع:

https://www.nbcnews.com/feature/nbc-out/russia-arrests-man-over-murder-lgbtq-activist-n1034951

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]



ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥35

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر