Featured Video Play Icon

مبارزه افراد با جنسیت غیر دوگانه برای به رسمیت شناخته شدن حتی در روابط عاشقانه

به اشتراک بگذار:

بسیاری از افراد با جنسیت غیر دوگانه شرکای عشقی دارند که هویت جنسیتی آنها را به طور کامل تأیید نمی کنند.

ریلن تیلور در یک سایت دوست یابی با کسی آشنا شد، اما این آشنایی وقتی دوست جدید او بر اینکه تیلور میتواند تنها مرد یا زن باشد، اصرار کرد با مشکل روبرو شد.

تیلور که خود راهم زن و هم مرد میداند و ضمیر مردانه را برای خودش انتخاب کرده است، به یاد می آورد: “در دوستیابی، من مجبور بودم که دختر باشم. من فکر می کنم که بسیاری از افرادی که با آنها آشنا میشدم، جنسیت غیر دوگانه من را با پسرانه بودن یک دختر اشتباه میگرفتند.”

این فقط یکی از تجربه های متعدد ناراحت کننده ایی است که تیلور – بازیگر با چهره ایی کک و مک دار برادوی در نیویورک – به هنگام دوستیابی به عنوان فردی با جنسیت غیر دوگانه در دنیایی متشکل از مردان و زنان تجربه کرده است.

همینطور که تعداد بیشتری از افراد ، مانند تیلور ، با جنسیتی نه به طور انحصاری مرد و زن آشکارسازی میکنند، آنها نه تنها از نظر قانونی ، بلکه از نظر اجتماعی نیز می جنگند – و تحقیقات نشان می دهد که این امر به ویژه در دنیای دوستیابی می تواند چالش برانگیز باشد.

تیلور گفت اکثر افرادی که در سایت های دوست یابی با او تماس گرفته اند، علی رغم اطلاعات صفحه شخصی او که جنسیت اش را سیال معرفی میکند، تصور می کنند که وی یک زن غیرتراجنسی است.

در سایت اصلی که تیلور برای دوستیابی استفاده میکند، او مجبور بود که جنسیت اش را از بین تنها دو گزینه “مرد” یا “زن” – چیزی که وی آنرا محدود و ناراحت کننده میداند، انتخاب کند. او با نگاهی به این دو گزینه، در نهایت روی “زن” کلیک کرد، جنسیتی که هنگام تولد به او اختصاص داده شده بود، اما او در صفحه شخصی اش بر اینکه هویت جنسیتی اش سیال است، به وضوح تاکید کرد.

وی گفت: “در صفحه شخصی ام در سایت دوستیابی، در کنار نوشتن در مورد فیلم های مورد علاقه ام، راهنمایی در مورد اینکه جنسیت سیال به چه کسانی اطلاق میشود، منتشر کردم. این در شرایطی که گزینه ایی به جز زن و مرد در لیست جنسیت های این وب سایت وجود نداشت، تنها راه شفاف سازی جنسیت ام بود.”

تیلور با وجود افشای هویت جنسیتی اش در مشخصات وی ، گفت: “99.9 درصد اوقات، از مردانی پیام می گرفتم كه تصور می كردند که زنی غیر تراجنسی هستم. گاهی اوقات، از زنانی پیام میگرفتم كه تصور می كردند که لزبین هستم.”

تیلور گفت این نوع تعامل ها دلهره آور ، ناموفق و خسته کننده بودند. کاربر دیگری از او در مورد امکان بچه دار شدندش پرسید. و یکی دیگر ، پس از فهمیدن اینکه جنسیت تیلور غیردوگانه است، به سادگی نوشت “ببخشید” و سپس وی را در سایت دوست یابی مسدود کرد. تیلور وقتی به تجربه دوستیابی آنلاین اش فکر میکند، افراد زیادی را به یاد می آورد که به محض این که فهمیدند که اوغیر تراجنسی نیست، علاقه خود را از دست دادند.

در حقیقت، مطالعه ای که ماه گذشته در مجله روابط اجتماعی و شخصی منتشر شد، نشان داد که بیش از 87 درصد از مردم به هیچ وجه رابطه عاشقانه با یک تراجنسی را در نظر نمی گیرند.

مبارزه برای به رسمیت شناخته شدن:
در حالی که در حال حاضر امکان دریافت کارت شناسایی غیر دوگانه حداقل در ده ایالت در سراسر ایالات متحده موجود است و تعداد فزاینده ای از شرکت ها، از جمله سایت های دوست یابی ، جنسیت هایی را در خارج از باینری زن و مرد به رسمیت می شناسند، مطالعه منتشر شده در ژورنال درمان جنسی و روابط ، نتیجه گیری کرد که بسیاری از افراد با جنسیت غیر دوگانه، مانند تیلور ، مدت هاست که می دانند: نبرد برای به رسمیت شناخته شدن حتی به روابط عاشقانه کشیده شده است.

محققان آزمایشگاه جنسیت و سکسوالیتولوژی دانشگاه تاوسون با نزدیک به 400 نفر از افراد با جنسیت غیر دوگانه، که در حال حاضر یا طی پنج سال گذشته در رابطه عاشقانه بودند، مصاحبه کردند. همه پاسخ دهندگان گزارش داده اند که در رابطه عاشقانه شان در معرض تجربیاتی هستند که سعی در بی اعتبار کردن هویت جنسیتی آنها را دارند، برخی از گزارش ها حاکی از به رسمیت شناخته شدن جنسیت بدو تولدشان توسط شریک عشقی شان، علی رغم جنسیتی که آنها خود را با آن میشناختند و معرفی میکردند، بود.

م. پاز گالوپو ، نویسنده و روانشناس

م. پاز گالوپو ، نویسنده و روانشناس این مطالعه گفت: “وقتی عادت دارید که جنسیت تان به رسمیت شناخته نشود و با تبعیض روبرو باشید، شما وارد یک رابطه میشوید تا نوع دیگری از پشتیبانی را دریافت کنید. در چنین شرایطی روابط شما، میتواند قدرت و پتانسیل شفاء داشته باشند، زیرا این رابطه میتواند تنها جایی باشد که شما پذیرفته ودیده میشوید.”

براساس این مطالعه، عدم پذیرش شریک عشقی به عنوان “معتبر” می تواند منجر به اثرات منفی از جمله افزایش علائم افسردگی و اضطراب شود.

تقریباً 15 درصد از افراد مورد بررسی گزارش دادند که شرکای آنها مانع از ابراز اجتماعی هویت جنسیتی شان، شامل پوشیدن لباس های مناسب با بیان هویت جنسیتی، استفاده از نام جدید و یا دریافت مراقبت های بهداشتی تطبیق جنسیت از جمله هورمون درمانی، میشدند.

گالوپو گفت: “این یک رابطه عاشقانه است، جایی که شما برای اعتماد کردن به دیگری واردش میشوید. اگر احساس می کنید در چنین رابطه ایی نمی توانید ارتباط برقرار کنید یا کاملاً خودتان باشید ، رابطه شکست خورده است.”

“هویت ما یک واقعیت است”:
یافته های مطالعه تاوسون برای اریکا هارت، مربی جنسی برنده جایزه در نیویورک تعجب آور نیست.

هارت، “یک زن فعال رنگین پوست” که از هر دو ضمیر زن و خنثی استفاده می کند، گفت: “دنیا برای افراد غیر باینری و تراجنسی ارزش قائل نیست و خشونت می تواند باعث ایجاد زشتی در روابط ما شود.”

به بیان ساده تر، هارت گفت عدم درک در روابط شخصی انعکاسی از عدم وجود همدلی جامعه نسبت به افراد غیر باینری است. وی گفت تلاش تحمیل شده به افراد غیر باینری برای پذیرش و نگرانی از عدم موفقیت، می تواند به افسردگی و اضطراب آنها منجر شود.

وی توضیح داد: “افراد با جنسیت غیر دوگانه مجبور به احتیاط های زیادی به هنگام دوستیابی برای ایجاد احساس امنیت در خودشان هستند. نهایتآ بسیاری از آنها به این نتیجه میرسند که امکان دوستیابی ندارند و یا جذاب نیستند.”

او گفت این سوال که آیا به عنوان یک فرد با جنسیت غیر دوگانه، بی جنسیت یا جنسیتی که با نرم ها تطابق ندارد، مجبور به دوستیابی با تراجنسی ها هستند، غیر معمول نیست.

بلیس برایانت

بلیس برایانت بیست و هشت ساله، ساکن اسپرینگ فیلد ایالت میزوری آمریکا، از ضمایر خنثی جنسیتی استفاده می کند. برایانت به دلیل تجربیات گذشته، گفت که اکنون منحصراً تراجنسی ها را ملاقات می کند.

برایانت گفت: “ترس از عدم پذیرش و این واقعیت که باید برای پذیرش شمایل خاصی داشت و میزان ترسی که از سخن گفتن در مورد جنسیت غیر دوگانه با دیگران به چنین افرادی دست میدهد را درک میکنند.”

برایانت گفت که شریک عشقی قبلی اش که سه ماه با او در رابطه بود، دائماً نام و ضمایر منتخب او را نادیده میگرفت. او گفت: “من احساس می کردم که او می خواهد یک پسر را ملاقات کند و نه من را. این بی اعتبارکننده است. به نظر میرسد که آنها هویت ما را جدی نمیگیرند. “

“چه کسی مرا دوست خواهد داشت؟”
عدم پذیرش دائمی که تیلور از سوی دیگران تجربه کرد، تقریباً باعث شد تا تیلور از یافتن رابطه در سایت های دوستیابی اصلی منصرف شود.

ریلن تیلور

او گفت:”با خودم فکر کردم که چه کسی مرا در این سایت های دوستیابی باینری خواهد پذیرفت و دوست خواهد داشت؟ فکر کردم تا آخر عمر تنها خواهم بود.”

بالاخره، تیلور سال گذشته با شریک فعلی عشقی خود به صورت آنلاین ملاقات کرد. پس از چند هفته آشنایی، رابطه عاشقانه این دو شروع شد.

یک روز ، در حالی که آنها در اتاق نشیمن آپارتمان تیلور نشسته بودند، درباره آینده رابطه شان گفتگو کردند. تیلوربه یاد می آورد که شریک عشقی غیرتراجنسی اش به او گفت: “من به اینکه جامعه معتقد است که ما نمی توانیم دوست پسر هم باشیم، اهمیت نمیدهم.”

“تیلور گفت:” دلم هوری فرو ریخت. این یک لحظه شفابخش در زندگی ام بود. من برای او یک پسر بودم، به همین سادگی.”

وی گفت: “هرگز بیشتر از این در زندگی ام احساس دیده شدن نکرده بودم. من همینطور که هستم شایسته دوست داشته شدن هستم و نباید زیر سؤال بروم. تایید شدن آزادنه هویت مردانه من زیبا بود. “

منبع:

https://www.nbcnews.com/feature/nbc-out/nonbinary-people-struggle-recognition-extends-romantic-relationships-n1038876

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥42

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر