Featured Video Play Icon

رنگین کمانی ترین آهنگ های مدونا

به اشتراک بگذار:

امسال برای مدونا سالی پر دستاورد بوده است.

نه تنها نهمین آلبوم این ملکه پاپ رتبه اول را از آن خود کرد، بلکه او با اجراء در جشن غرور دگرباشان جنسی دنیا در شهر نیویورک خبرساز شد.

این متحد خستگی ناپذیر جامعه دگرباشان جنسی، در طول چهل سال کار و فعالیت صریح اش، موجب جشن گرفته شدن و بالندگی جامعه دگرباشان جنسی شده است. سابقه موسیقی او در حمایت از این جامعه، از فیلم مستند “حقیقت یا جرات” تا لحظه VMA این بازیگر با بریتنیXtina)، تا اجرای افسانه ایی او در جشن شب سال نو در مسافرخانه استون وال، بی نظیر است.

برای احترام به آلبوم جدید مادام X و ادای سهم خود به بزرگترین فصل غرور، رنگین کمانی ترین آهنگ های مدونا را معرفی خواهیم کرد. گرچه انتخاب این آهنگ ها از مجموعه بزرگ اجراهای او کار آسانی نبود، توانستیم به جای تمرکز بر آهنگ معروف “مانند یک دعا”، این لیست از آهنگ های حامی دگرباشان جنسی مدونا را به منظور ادای احترام به او جمع آوری کنیم.

1. “خود را بیان کنید” (مانند یک دعا ، 1989)

سروده های خود توانمندساز، همواره به جزء اصلی موسیقی جامعه تبدیل شده اند، مثل این مانیفست فمینیستی مدونا. 

2. “Vogue” (نفسم گرفت ، 1990)

تصور کردن دنیایی که در آن یکی از بهترین اجراهای مدونا در ابتدا غیر قابل پخش در نظر گرفته شود، اما بعدها با سر و صدا جهانی (این آهنگ در بیش از 30 کشور جهان رتبه اول را به دست آورد.) و به طرز حیرت انگیزی به موسیقی متن فیلم دیک تریسی تبدیل شد، مشکل است. این ترانه الهامی از خانه دگرباشان هارلم و رقص های رقصنده هوزه گوتلرز زاتراوگانزا و لوئیس زاتراوگانزا است. این آهنگ به عنوان احیاء کننده ژانر دیسکو یک دهه پس از مرگ تجاری آن و عامل هل دادن موسیقی سبک خانه به جریان اصلی شناخته می شود.

3. “در این زندگی” (اروتیکا ، 1992)

مدونا در پایان آلبوم اغواء گر اروتیکا، چند دقیقه ایی را برای تفکر وتامل در نظر گرفت. به دنبال اوج بیماری همه گیر ایدز، مدونا این آهنگ را به یکی از قربانیان این بحران، کریستوفر فلین – دوست نزدیکی که او را به اولین باشگاه همجنسگرایان در دیترویت برد، اختصاص داد. او در مراسم اهداء جوایز رسانه ای GLAAD 2019 گفت: “برای اولین بار مردانی را دیدم که مردان را می بوسیدند، دخترانی که مانند پسران لباس پوشیده بودند، پسرانی که دامن پوشیده بودند، شاهد رقص های عاشقانه باور نکردنی از سر نوعی آزادی ، شادی و خوشبختی بودم که قبلاً ندیده بودم.” سرانجام گفت: “بالاخره احساس کردم تنها نیستم، هیچ اشکالی ندارد که متفاوتم و مثل دیگران نیستم و از این گذشته، عجیب و غریب نیستم. من خودم را در خانه احساس کردم و این به من امید داد. “

4. “طبیعت بشر” (داستانهای وقت خواب ، 1994)

پس از تبلیغات منفی به دنبال انتشار کتاب میز قهوه جنسی و آلبوم اقواء گر اروتیکای مدونا، مدونا با انتشار آهنگی که اشعار “خود را بیان کنید، خودتان را سرکوب نکنید” که به همراه نما آهنگ الهام گرفته از S&M ارائه شد، پیام واضحی را برای منتقدانی که احساس می کردند او زیاده روی کرده است، ارسال کرد. و آن پیام این بود: “متاسفم ، متاسفم ، این طبیعت انسانی است.”

5. “میخواهم معشوقه ات باشم.” (داستانهای وقت خواب ، 1994)

مدونا در طول حرفه اش، با چندین هنرمند دگرباش همکاری داشته است. در حقیقت ، چندین آهنگ در آلبوم مادام X توسط بریتانی هازارد (که با اسم استاراح نیز شناخته می شود)، زن همجنسگرایی که نویسنده آهنگ های پرطرفدار هنرمندانی مانند دریک، ریحانا و نیکی میناژ است، نوشته شد. در سال 1994 ، مدونا مشل ندگوسلو را  برای نوازندگی باس برای آهنگ “میخواهم معشوقه ات باشم” انتخاب کرد، اما او در نهایت نقش مهمتری در تهیه این آهنگ ایفاء کرد.

6. “عشق ممنوعه” (Confessions On The Dancefloor، 2005)

ریمیکس بوتلگ از این آهنگ که با تغییر ضمایر در متن ترانه – درباره رابطه ایی که تابوست سخن میگفت -در اینترنت منتشر شد، نسخه ایی رنگین کمانی از آهنگ اصلی.

7. “Bitch Unapologetic” (Rebel Heart ، 2015)

مدونا در طی هر مرحله از تور گسترده “قلب سرکش” اش، هواداری خوش شانس را برای کمک به اجرای این آهنگ رگتون به همراه آورد. در انتهای آهنگ، او به اجراکننده مهمان – که شامل دوستان مشهوری همچون آریانا گرانده، کتی پری و اندرسون کوپر بود، هدیه ایی به همراه یک موز داد. در حقیقت، در حین آغاز تور در مونترال، وی تهیه کننده آهنگ، دی جی دیپلو را به صحنه آورد و استفاده از موز به منظورهای مختلف را شبیه سازی کرد و گفت: “کارهای زیادی می توانید با یک موز انجام دهید.”

8. “من برمی خیزم” و “خدا هست” (مادام X ، 2019)

مدونا آهنگ “من برمی خیزم” را “راهی برای صدای دادن به همه افراد حاشیه نشین که بر این باورند که فرصتی برای صحبت کردن ندارند، توصیف کرده است.” این آهنگ از ویدئوی سخنان اما گونزالز، فعال مبارز حامی کنترل حمل اسلحه الهام گرفته است. نما آهنگ قطعه “خدا هست” با پرداختن به قتل عام قربانیان کلوب شبانه پالس و ادای احترام به آنها، از ستاره های دگرباش جنسی مانند Monét X Change و Gigi Gorgeous بهره برده است.

منبع:

https://www.queerty.com/madonnas-8-queer-positive-anthems-20190804

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥350

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر