Featured Video Play Icon

استخدام اولین مدل آشکارا تراجنسی توسط ویکتوریا سیکرت

به اشتراک بگذار:

انتخاب والنتینا سامپائیو 22 ساله از نظر برخی از منتقدان این برند بسیار به تعویق افتاده بود. او در اینستاگرام نوشت: “هرگز دست از رویاپردازی نکشید.”

به گفته اریو زانون، نماینده والنتینا سامپائیو، ویکتوریا سیکرت برای اولین بار او را به عنوان اولین مدل زن آشکارا تراجنسی برزیلی برای پروژه عکاسی کاتالوگش استخدام کرده است.

او روز دوشنبه گفت که خانم سامپائیو 22 ساله برای پروژه عکاسی کاتالوگ خط تولید محصولات ورزشی این شرکت، موسوم به VS Pink استخدام شده اند. او اضافه کرد که خانم سامپائیو “بر این باور است که این یک فرصت عالی برای شکستن موانع در صنعت مد و کمک به مشاهده پذیری همه است.”

خانم سامپائیو در اینستاگرام نوشت: “هرگز دست از رویاپردازی نکشید.”

برای نام تجاری که بر اساس برخی از انتقادات، عقب اقتاده و دور از دسترس ارزیابی شده بود، انتخاب خانم سامپائیو به عنوان گامی که بسیار زدوتر از اینها باید اتفاق می افتاد، تلقی شده است.

والنتینا سمپائیو ، اولین زن تراجنسی که به عنوان مدل توسط Victoria’s Secret انتخاب شد. نماینده وی گفت که این “یک فرصت عالی برای شکستن موانع است.” CreditCreditGotham / GC Images

لاورن کاکس، بازیگر تراجنسی که بارها و صراحتا از موفقیت هایش سخن گفته است، در پاسخ به پست اینستاگرام والنتینا نوشت: “وای بالاخره اتفاق افتاد!”

کمتراز یک سال پیش، اد رازک ، مدیر ارشد بازاریابی L Brands، سازمان مادراین شرکت لباس زیر، عدم تمایلش به استخدام مدل تراجنسی را ابراز کرد. او بعداً در مصاحبه ایی با Vogue از این اظهار نظر عذرخواهی کرد.

روز دوشنبه، این شرکت به کارمندانش اعلام کرد که آقای رازک بازنشسته خواهد شد.

یک نماینده ویکتوریا سیکرت روز دوشنبه درخواست های اظهار نظر در مورد اخبار اخیر را بی پاسخ گذاشت.

در ماه نوامبر، نقل از آقای رازك گفته شد كه او فكر نمی كند شركت به استفاده از مدل های تراجنسی در شو های ویکتوریا سیکرت نیاز داشته باشد. وی بعداً عذرخواهی کرد و در حساب توییتر این شرکت گفت که در اظهاراتش “حساسیت” لازم را به خرج نداده است.

وی گفت: “جهت شافاف سازی باید بگویم ما حتما از مدل های تراجنسی در شوهایمان استفاده خواهیم کرد. ما مدلهای تراجنسی را به کار دعوت کرده ایم اما مانند بسیاری دیگر از عهده کار بر نیامده اند … پس دلیل تصمیم ما هرگز بر اساس جنسیت نبوده است. من راهی که تراجنسی ها در پذیرش و زندگی کردن خود واقعی شان طی میکنند را تحسین کرده و به آن احترام می گذارم. “

GLAAD ، که مسائل مربوط به زنان و مردان همجنسگرا، دوجنسگرا و تراجنسی را طرح می کند ، گفت که استخدام خانم سامپائو در حالی صورت می گیرد که تراجنسی ها در تبلیغات، از جمله در کمپین های کلوین کلاین، گپ و H&M، بیشتر دیده می شوند.

اولین تراجنسی مجله Playboy در سال 2017 ظاهر شد و جیتا روکرو، زن تراجنسی، تابستان امسال در این مجله به نمایش درآمد.

ویکتوریا سیکرت اگرچه هنوز هم یک مارک پیشرو در صنعت لباس زیر در ایالات متحده است، اما با توجه به عدم توانایی آن برای مطابقت با نیازها و اقتضای زمان، سهمش از بازار کاهش یافته است.

با ظهور شرکت های جدیدی از جمله Third Love و Savage X Fenty به عنوان رقبای شمول پذیر، نمایش های مد این شرکت که شامل مدل های لاغر، مدل های کم هزینه و سینه بند های ورزشی است، اغلب به عنوان جنسیت زده و غیر قابل دسترسی مورد انتقاد قرار میگیرند.

تظاهرکنندگان خارج از ویکتوریا سیکرت لندن سال گذشته از صنعت مد خواستند تا تنوع را افزایش دهد. CreditFacundo Arrizabalaga / EPA ، از طریق Shutterstock

مت اچ کورت، یک وکیل ورشکستگی که پیشتر با فردریک هالیوود کار کرده است ، گفت: “اگر نتوانید کسب و کارتان را مدرنیزه کنید، اگر نتوانید ریشه های خود را از جایی که شروع کرده اید به جایی که باید باشد حرکت دهید، به سختی میتوانید مناسب زمان و اقتضاهایش باقی بمانید. و این اکنون مشکلی است که ویکتوریا سیکرت با آن روبروست. هویت اصلی آنها مبتنی بر چیزی است که اکنون از نظر زنان منسوخ شده است. “

کارلی کلوس، مدل مد اخیراً به Vogue گفت که تصمیم گرفته است که از کار با ویکتوریا سیکرت به دلیل عم توانایی آنها در ارائه بازتابی از تصویر واقعی او و ارسال پیامی که او برای زنان جوان در سراسر جهان دارد، که چیزی جز معنی زیبایی نیست، دست بکشد.

منبع:

Victoria’s Secret Casts First Openly Transgender Woman as a Model

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥134

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر