Featured Video Play Icon

بیش از حد دگرباش و مسلمان، بیش از حد مسلمان و دگرباش: زن دگرباش جنسی و ترس از تبعیض

به اشتراک بگذار:

حفسا مینویسد: “نادیده گرفته شدن در محل کار، در نظر گرفته نشدن برای ارتقاء شغلی، یا سخنان صریح ناشی از نفرت، برای زنان دگرباش جنسی مسلمان غیر معمول نیست.”

حفسا قریشی می گوید که به دلیل مسلمان و دوجنسگرا بودن شاهد طرد شدن توسط دوستان و تبعیض در محیط کاربوده است. او در مورد اهمیت لزوم درهم شکستن کلیشه ها و تشویق مشاهده پذیری شخصیت های الگو با پیشینه های متنوع سخن گفته است.

گویی مسلمان، دگرباش، رنگین پوست و آسیایی یودن بودن، پاسپورتی برای تبعیض واجتناب ناپذیر بودنش است. پذیرش من از سوی افراد با پیشینه فرهنگی و مذهبی ام به معنای پنهان کردن هویت جنسی ام از ترس طرد یا حتی ترس از خشونت است.

در گروه های دگرباشان جنسی، از من سؤال می شود که چگونه می توانم به مذهبی که جامعه دگرباشان جنسی را به رسمیت نمی شناسد، باور داشته باشم. چون در هیچ کلیشه ایی نمیگنجم! به نظر می رسد که برای دگرباش بودن بیش از حد مسلمانم و برای مسلمانی بیش از حد دگرباش. احساس می کنم باید جنبه ای از هویت خود را برای حفظ جنبه ایی دیگر از وجودم کنار بگذارم.

در حین مراحل رشد، تا حد امکان و به طور تلویحی برای خانواده ام آشکارسازی کردم. به آنها گفتم که به دختران علاقه دارم، یا اینکه کاملاً دگرجنسخواه نیستم. می ترسیدم کلمات را با صدای بلند بیان کنم. به اندازه کافی خوش شانسم که عضوی از خانواده ایی با پذیرش بالا هستم. اما هنوز هویت جنسی من چیزی نیست که ما بتوانیم در موردش صحبت کنیم.

من دوستان مذهبی دیگری داشتم که از من سؤال می کردند که چرا به عنوان یک دوجنسگرا برای آنها آشکارسازی میکنم: “نمی توانی با یک پسر ازدواج کنی واین مهملات را فراموش کنی؟” و وقتی نتوانستم کاملاً مطابق آنچه که آنها می خواستند باشم، دوستانم به من پشت کردند.

حفسا قریشی، زن آسیایی مسلمان دوجنسگرای رنگین پوست

به عنوان یک زن مسلمان دوجنسگرا، مخفی کردن هویت جنسی ام، به دلیل پوشیدن روسری، برای من بسیار آسان است. به دلیل پوششم اغلب تصور می شود که دگرجنسخواه یا متاهل یا مادر هستم. من هیچ یک از این چیزها نیستم، اما این امتیاز را دارم که متاهل، دگرجنسخواه یا مادر تصور شوم، پوششی نسبتآ مناسب برای محافظت از خودم در برابر تبعیض.

من می توانم با زن دیگری که فقط به عنوان دوستان معمولی دیده می شویم، در رابطه عاشقانه باشم . در گذشته دوستان و همكارانی داشته ام که در سایه عدم آگاهی از هویت جنسی ام، به من چیزهای تراجنسی، دوجنسگرا یا همجنسگراستیز گفته اند.

در جامعه (مسلمان، رنگین پوست، آسیایی) من فرضیه ای وجود دارد که باید از دگرباشان جنسی ترسید. یا این نتیجه گیری ساده اما سطحی که دگرباش با ایمان وجود ندارند.

رویکرد “دیگری فرض شدن “، باعث شد که ازآشکارسازی در محیط کار بترسم. هویت من سالها زن دگرجنسخواهی بود که از آشکارشدن “دوجنسگرایی” اش از ترس تغییر رفتارها میترسید.

قبل از آشکارسازی، همكاران سابقم از من در مورد اینکه آیا لزبین هستم تنها به این دلیل که از روابط عاشقانه ام در محیط کار صحبت نمیکردم، می پرسیدند. این گونه سوال ها همیشه به شکلی منفی بیان می شد، گویا چیزی برای شرمنده بودن داشتم.

پیشتر در محل کاری با سیاست های صریح پذیرش چندگونگی کار می کردم، در نتیجه فکر می کردم میتوانم آشکارسازی کنم. اما به محض آشکارسازی، همكارهایی كه قبلاً با آنها رابطه خوبی داشتم، رابطه شان با من را به سلام و احترام حداقل محدود کردند.

من برای شغل جدیدی که احساس می کردم برایش واجد شرایط هستم درخواست دادم، اما مدیرم در آن زمان گفت که متوجه شده است که من کمتر با دیگران تعامل می کنم و به همین دلیل عضو فعالی در تیم محسوب نمیشوم. احساس کردم این در نظر گرفته نشدن برای فرصت شغلی جدید، نتیجه مستقیم پنهان نکردن هویت جنسی ام است.

در تلاشم برای افزایش مشاهده پذیری دیگر دگرباشان جنسی مسلمان آسیایی رنگین پوست، زنان مسلمان دگرباش دیگری به من ایمیل داده و در مورد تجربیات تبعیض آمیز مشابه با من، مثل نادیده گرفته شدن در محل کار یا در نظر گرفته نشدن برای ارتقاء شغلی یا حتی در معرض سخنان آشکار ناشی از نفرت قرار گرفتن صحبت می کردند.

خوشبختانه ، من اکنون در وزارت دادگستری مشغول به کارهستم، سازمانی که در آن از تبعیض در امانم و می توانم الگوی دگرباشی برای حمایت از دیگران باشم. برای کمک به سایر دگرباشان جنسی مسلمان رنگین پوست آسیایی، به الگوهای برجسته تری ازپیشینه فرهنگی مشابه نیاز داریم.

در هم شکستن کلیشه های پیرامون فرهنگ من و مبارزه در برابر فشارهای موجود برای مطابقت با نرم های موجود فرهنگی بسیار دشوار است. در صورت حمایت کارفرمایان بیشتری از این الگوهای دگرباش، می توانیم محل های کاری داشته باشیم که افراد در آنها میتوانند خود واقعی شان را ابراز کنند.

منبع:

https://news.sky.com/story/too-queer-to-be-muslim-too-muslim-to-be-queer-lgbt-woman-on-fear-of-discrimination-11613451

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥66

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر